אופיר פז פינס, ד"ר יפעת שאשא ביטון ד"ר עליזה בלוך (צילום: יח"צ)
אופיר פז פינס, ד"ר יפעת שאשא ביטון וד"ר עליזה בלוך (צילום: יח"צ)

בגרות חמש יחידות במתמטיקה: ירידה באחוז הזכאים בירושלים

כך עולה מדו"ח שפרסמה רשת ערי מצוינות ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א. עוד עולה מהדו"ח כי 3 אחוזים מתלמידי חטיבת הביניים בירושלים לומדים בתוכניות מצוינות

פורסם בתאריך: 30.1.22 19:47

פורסם הדו"ח השנתי של "רשת ערי מצוינות". מהדו"ח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה הוא 15.6 אחוזים, כאשר בירושלים נרשמה ירידה של 4 אחוזים ביחס לשנת תשע"ט. עוד עולה מהדו"ח כי שלושה אחוזים מתלמידי חטיבת הביניים בירושלים לומדים בתוכניות מצוינות.

רשת ערי מצוינות, ביוזמת קרן טראמפ ובניהול המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, מפרסמת את הדוח השנתי שלה הכולל לראשונה את דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים ב- 110 רשויות מקומיות בישראל בשנת תש"פ. עוד נכלל בדוח רשת ערי מצוינות שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה בשנת הלימודים תש"פ ב- 110 רשויות מקומיות. הדוח הוגש לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון על ידי אופיר פז- פינס, מנהל רשת ערי מצוינות וראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב ועליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש וראש ועדת ההיגוי של רשת ערי מצוינות. במהלך האירוע קראה  שאשא ביטון להנהלת רשת ערי מצוינות להרחיב את עשייתה בנוסף לקידום המתמטיקה גם לתחום האנגלית כך שלא תהווה חסם בדרך למצוינות.

הדוח מציג את הממוצע הארצי של שיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה, ובנוסף מחלק את הרשויות המקומיות לארבע קטגוריות, בהתאם למגמת השינוי בין השנים תש"פ לתשע"ט: רשויות נוסקות (כאלה שנרשמה בהן עליה של מעל ל-20% בשנה האחרונה); רשויות משתפרות (כאלה שנרשמה בהן עליה של עד 20% בשנה האחרונה); רשויות מאטות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של עד 20% בשנה האחרונה) ורשויות נחלשות (כאלה שנרשמה בהן ירידה של מעל ל- 20% בשנה האחרונה). ניתוח כללי מראה שמתוך 110 רשויות 30 רשויות נוסקות; 33 רשויות משתפרות; 37 רשויות מאטות ושמונה רשויות נחלשות. שתי רשויות, מודיעין עלית ורכסים, לא נספרו, שכן הן ללא תלמידי חמש יחידות.

מהדוח עולה כי הממוצע הארצי של שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה הוא 15.6 אחוזים. בחינה של ירושלים וסביבתה מעלה את הנתונים הבאים:

ירושלים: ירידה של 4 אחוזים ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 10.7 אחוזים מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).

בית שמש: ללא שינוי ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 8.6 אחוזים מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).

מודיעין מכבים רעות: עליה של 7 אחוזים ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 26.7 אחוזים מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).

מעלה אדומים: עליה של 13 אחוזים ביחס לשנת תשע"ט (ובסה"כ 17.3 אחוזים מהתלמידים בעיר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות מתמטיקה).

עוד מפרסמת רשת ערי מצוינות לראשונה את דירוג אחוז התלמידים המשתתפים בתוכניות מצוינות בחטיבות הביניים ב- 110 רשויות מקומיות בישראל בשנת תש"פ. הדירוג מתייחס לעשר תוכניות מצוינות המוכרות על ידי משרד החינוך ונספרות על ידו ביניהן חינוך לפסגות, מרכזי מחוננים, מרכזי מצטיינים, עתודה מדעית טכנולוגית (עמ"ט), קדם עתידים, אקדמיה בתיכון ועוד. חשוב לציין בהקשר הזה כי בישראל פועלות תוכניות מצוינות נוספות אך משרד החינוך אינו מונה את המשתתפים בתוכניות הללו.

הרשויות עם האחוזים הגבוהים ביותר של תלמידים המשתתפים בתוכניות המצוינות הנספרות הן: ירוחם במקום הראשון עם 68 אחוזים מכלל תלמידי חטיבות הביניים בעיר (סה"כ 393 תלמידות ותלמידים); קרית ביאליק עם 39 אחוזים (534 תלמידים); ירכא עם 34 אחוזים; נחף עם 31 אחוזים וכסרא-סמיע עם 29 אחוזים.

בחינה של אחוז תלמידי חטיבת הביניים שהשתתפו בתוכניות מצוינות בערי הדרום בשנת תש"פ מעלה את הנתונים הבאים:

ירושלים: 3 אחוזים מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות.

בית שמש: 4 אחוזים מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות.

מודיעין מכבים רעות: 21 אחוזים מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות.

מעלה אדומים: 18 אחוזים מתלמידי חטיבת הביניים לומדים בתוכניות מצוינות.

אופיר פז-פינס, מנהל רשת ערי מצוינות וראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב: "אנחנו מברכים על המשך תהליך השיפור בעיקר ברשויות פריפריאליות באשכולות 1-4 ובנוסף, על ראשיתה של מגמת צמצום פערים בין רשויות חלשות וחזקות. לאור מגמות אילו, הרשת קוראת למשרד החינוך להרחיב את "התוכנית הלאומית למצוינות בפריפריה" מ-26 רשויות ל-50 רשויות. אנחנו נמשיך לתת גיבוי ולסייע לרשויות להתמיד ולשמור על ההישגים אליהן הגיעו ולהמשיך להשתפר משנה לשנה".

אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ לחינוך: "מה שנמדד זה מה שחשוב, ולכן אני מברך את משרד החינוך שהחל למדוד לצד חמש היחידות בתיכון גם את שיעורי המצוינות בחטיבת הביניים. הדוח מראה  שרשויות מקומיות שפותחות כיתות מצוינות בחטיבת הביניים, מאפשרות ליותר תלמידות ותלמידים לעלות על מסלול של מצוינות. הן מצליחות לשבור את תקרת הזכוכית של הפערים, ובונות מלמטה ישראל שיש לה כלכלה משגשגת יותר, אבל גם חברה הוגנת יותר".

ד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש וראש ועדת ההיגוי של רשת ערי מצוינות: "זהו תפקידינו, משרד החינוך והרשויות המקומיות, להבטיח כי תלמידים ותלמידות הנמצאים תחת אחריותנו יקבלו את כל הכלים הנחוצים להם כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם. אני שמחה לראות את העלייה במספר הזכאים לבגרות בעוד ועוד רשויות, אך דרכנו להבטחת החינוך של כלל ילדי מדינת ישראל עודנה ארוכה. אנו חייבים כולנו יחד להמשיך ולשאוף להישגים גבוהים בכלל המגזרים בארץ".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר