כיכר ספרא - ללא קרדיט - נועם שרפלר צילם
כיכר ספרא

"העירייה והמינהל אמורים לתת שירות, לא להרוויח עלינו" – זעם על תמחור קייטנות הקיץ העירוניות

עיריית ירושלים פרסמה בתחילת השבוע את מחירי הקייטנות - 490 שקלים לשבוע האחרון של אוגוסט, 1,200 שקלים ל-9 ימים באוגוסט, וההורים זועמים. "הקייטנה במוסדות החינוך ואין דמי שכירות - למה המחיר קפץ?"

פורסם בתאריך: 10.6.22 07:18

1,200 שקלים ל-9 ימי קייטנה בחודש אוגוסט, 490 שקל ל-5 ימים בסוף יולי ועוד 630 על צהרון ב-3 השבועות הראשונים של יולי (במסגרת בית הספר של החופש הגדול, שהעלות של שעות הבוקר בו ממומנת על ידי המדינה בשל המדד הסוציואקונומי של ירושלים) – אלו הם המחירים של קייטנות הקיץ העירוניות, והמחירים הללו מוציאים את ההורים מדעתם.

"עיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים אמורים לתת לנו שירות – לא להרוויח עלינו", כתבה אחת האמהות ברשת החברתית, והורים אחרים המשיכו באותו הקו וטענו שמחיר הקייטנות גבוה. "הקייטנה במוסדות החינוך, אין דמי שכירות – למה המחיר קפץ מהשנה שעברה?", ציין אחד ההורים בתמיהה.

"רק לעשירים", כתבה אם נוספת והסבירה: "אם אני משלמת על הילד שלי בגן חובה 1,100 ש"ח עבור קייטנת יולי ואז אני משלמת עוד 1,200 על אוגוסט אז זה חד וחלק רק לעשירים".

והם לא טועים. בשנה שעברה, לשם המחשה, קייטנות חודש אוגוסט (שהיו רק לילדי הגנים) עלו 750 שקלים לאותו מספר ימים. יתרה מכך – אם לוקחים בחשבון שהעלות של השבוע האחרון של חודש יולי הינה 490 שקלים – קצת פחות מ-100 שקלים ליממה – ומכאן התהייה מדוע הקייטנה של אוגוסט שנמשכת 9 ימים (31.7 עד 11.8 ללא ט' באב) עולה 1,200 שקל?

במענה לפניית "כל העיר" מעיריית ירושלים נמסר כי "בשנת 2021 ניתן סבסוד עירוני לקייטנות, היות ונעשה שימוש בתקציבי מינהל החינוך אשר לא נוצלו בתקופת הקורונה. כמו כן, השנה פעלה העירייה לשדרוג והעלאת רמת התכנים הניתנים בקייטנות, זאת לצד שיפור היחס ילדים-מדריך והעסקת מדריכים נוספים להעמקת תשומת הלב הניתנת לילדי הקייטנות".


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


מי שלא כל כך השתכנע הוא יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), יוזם קייטנות אוגוסט בירושלים, שבשיחה עם "כל העיר" מדגיש: "כשיזמנו את הקייטנות אפשרנו למפעילים פרטיים להשתמש בנכסים עירוניים, בגני הילדים, כדי להוזיל עלויות ולייצר סביבה מוכרת ובטוחה לילדים. המחירים היו נמוכים במאות שקלים מהמחיר כיום. לא ייתכן כי העיריה תעביר את ההפעלה למינהלים הקהילתיים, גוף ללא כוונת רווח, ותעלה בצורה כה דרמטית את המחירים. ניתן לראות קייטנות דומות בשבוע האחרון של יולי, או בערים אחרות, במחירים נמוכים יותר ב-200 עד 300 שקלים".

 

 

לדברי ברקוביץ, "חשוב שיינתן מענה איכותי ומדריכים שיוכלו לנהל את הקייטנה בצורה בטוחה, אבל בעבודה מקצועית ניתן להוזיל את המחירים במבנים הציבוריים ועל ידי מפעיל ציבורי. בנוסף, על העירייה להשקיע משאבים בילדים ובקייטנות. תקציב העירייה הוא 11 מליארד שקלים, על העירייה לתעדף את ההורים העובדים ולקצץ את מחיר הקייטנות כך שכל ילדי ירושלים יוכלו להשתתף, ולא רק העשירים".

"ליאון מאפשר לסיעות החרדיות להבטיח סבסוד לפעילויות רבות אחרות", ממשיך ואומר ברקוביץ, "ואנחנו דורשים מענה לציבור הכללי המופקר. דרוש חיבור לשטח, הבנה של יוקר המחייה, וסבסוד הקייטנות למחיר מתקבל על הדעת להורים העובדים. ניאבק על שינוי המחיר בישיבת המועצה הקרובה".


מחפשים דירת 5 חדרים בקטמון? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נעמה

    כולם מדברים על מחיר, אף אחד לא מדבר על איכות. אני מוכנה לשלם עוד קצת עבור מסגרת טובה לילדים שלי. בסוף, זה נשות החינוך והמשכורות שלהן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר