(צילום: באדיבות אורט בית הערבה )
(צילום: באדיבות אורט בית הערבה )

מעבדת מחשבים חברתית – תלמידים בירושלים מתקנים מחשבים משומשים ומוכרים במחיר חברתי לכל דורש

תלמידי תיכון אורט בית הערבה כיתות י'-י"ב הקימו מעבדת מחשבים חברתית בה הם מקבלים מחשבים תקולים, מתקנים ומוכרים אותם לכל מי שזקוק למחשב טוב ומשודרג. "העסק עובד כבר כ-5 שנים", אומרים בבית הספר

פורסם בתאריך: 27.6.22 18:20

תלמידי הית הערבה בשכונת ארנונה הקימו מעבדת מחשבים חברתית בה הם מקבלים מחשבים תקולים, מתקנים ומשדרגים והופכים את קניית המחשבים למוצר בר השגה לכל דורש. התלמידים תלמידי מגמת מחשבים עובדים בעסק גם בחופשת הקיץ. ינון, תלמיד כיתה י', משתף: "אנחנו כל הזמן מחפשים עוד מחשבים שאנשים רוצים לזרוק ויש את הרגע הזה שאתה מביא מחשב למי שצריך במחיר לא יקר והוא ממש שמח וזה עושה לנו טוב על הלב. אנחנו רוצים להמשיך לעבוד גם בקיץ ומחפשים עוד מחשבים שלא בשימוש".

"העסק, שקיים בבית הספר מזה כ-5 שנים, הוקם כיוזמה של פרויקט שותפים מטעם משרד העבודה ובו לוקחים חלק כיתות י'-יב'", מציינים באורט בית הערבה ומדגישים כי "בניית העסק במסגרת הפרויקט מאפשרת לתלמידים הזדמנות להתנסות בעסק אמיתי תוך למידה מעשית של מגמת הלימוד וידע רב בתכנים שונים הנוגעים להקמה ותפעול של עסק , שיווק ופרסום, וכלה בתכנים פיננסיים כגון: תמחור והמחרה, ניהול תקציב, החזר השקעה ועוד".


(צילום: באדיבות אורט בית הערבה )

(צילום: באדיבות אורט בית הערבה)


"חוץ מזה", מוסיף נהוראי, תלמיד כיתה י', "אנחנו גם עוזרים למחזור ובמקום לזרוק מחשבים שלא מתכלים – אנחנו עושים בהם שימוש. כיף להיות חלק מדבר כזה גדול ואנחנו רוצים להמשיך למכור מחשבים במחירים חברתיים".

"כבית ספר חדשני, יזמי ורלוונטי", משתפת מיטל פלג, מנהלת בית הספר, "המציב לנגד עיניו את נושא הלמידה בעולם האמיתי ואת החשיבות ברכישת מיומנויות של המאה ה-21, אנחנו רואים בהשתתפות בפרויקט כזה יתרונות רבים, לימודיים, חברתיים ובעיקר רלוונטים לעולם בו אנו חיים. התלמידים לומדים בפועל את כל מה שנדרש להקמת עסק וגם מתנסים בלמידה משמעותית בתחום המגמה. בנוסף, יש כאן אספקט חברתי חשוב בו לוקחים התלמידים חלק והיוזמה מאפשרת לכל מי שנזקק לרכוש מחשב במחירים חברתיים ונגישים".

שליו, תלמיד כיתה י', משתף: "לפני כשבועיים השתתפנו בכנס גדול בו הצגנו את הפרויקט שלנו בשביל להביא עוד מחשבים. אנחנו שואפים להיות מעבדה גדולה בירושלים ושכולם ידעו שכאן אפשר לתרום את המחשבים ולקנות בזול".

מה אתם צריכים בשביל להמשיך ביוזמה?

"עוד מחשבים שלא עובדים או שאנשים רוצים לזרוק. וגם ארגונים שרוצים לקנות חדש – אנחנו נשמח לקבל את המחשב הישן".

מה העלות למחשב משודרג?

"תלוי בסוג המחשב אבל המחירים נעים בין 500-800 שקלים ואנחנו גם נותנים צ'ופרים קטנים מאיתנו".

למי זה מתאים?

"כל מי שצריך מחשב נייח, עמותות, ארגונים חברתיים, בתי ספר וגם אנשים פרטיים. התקנו לא מעט מחשבים אצל אנשים בבית".

 


מחפשים דירות 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר