התיכון הירושלמי שעושה מהפכה בחינוך: אורט בית הערבה
התיכון הירושלמי שעושה מהפכה בחינוך: אורט בית הערבה

התיכון הירושלמי שעושה מהפכה בחינוך: התלמידים מקימים עסקים כבר במהלך הלימודים

בתיכון אורט בית הערבה פועלת החממה היזמית, במסגרתה הופכים התלמידים ליזמים חברתיים-קהילתיים שמתמחים בהקמה וניהול של עסקים. הם מקבלים כלים ומלווים על ידי מנטורים מקצועיים שמסייעים להם בהקמת העסק ומלווים אותם בבניית תוכנית עסקית, תכנון התקציב, הכנת המצגת, גיוס משקיעים ועוד. מנהלת בית הספר, מיטל פלג: "התלמידים שלנו שותפים לעשייה ובעיקר מרגישים שמאמינים בהם, בכישרונות ובהצלחה שלהם, והכי חשוב שרואים אותם באמת"

פורסם בתאריך: 21.11.22 11:26

"הקמנו את העסק שלנו לצילום סרטוני תדמית וצילומי סטילס ומגנטים בעזרת ליווי צמוד של אנשי הצוות אצלנו בתיכון", מספרים ינון גול ואיתי מזרחי, תלמידי כיתות י"א בתיכון אורט בית הערבה, שהקימו את העסק הראשון שלהם במהלך הלימודים. "בתיכון שלנו הקימו השנה חממה יזמית שם מלווים אותנו בפתיחת העסק, כתבנו תוכנית עסקית ושיווקית ואנחנו מתחילים להקים את העסק", הם מוסיפים ומציניים שהם  מרגישים שלצד הלימודים ותעודת הבגרות הם יכולים לעשות גם מה שהם אוהבים. "שנינו אוהבים מאוד לצלם ואנחנו טובים בזה", הם מסכמים.

חממה יזמית: מלווים את התלמידים עד לפתיחת העסק

אחד הפרויקטים עליהם שמים דגש בתיכון אורט בית הערבה הוא החממה היזמית, במסגרתה תלמידי התיכון הופכים ליזמים חברתיים-קהילתיים שמתמחים בהקמה וניהול של עסקים. במסגרת הלימודים, התלמידים מקבלים כלים ומלווים על ידי מנטורים מקצועיים שמסייעים להם בהקמת העסק ומלווים אותם בבניית תוכנית עסקית, תכנון התקציב, הכנת המצגת, גיוס משקיעים ועוד.  "לצד הלימודים העיוניים ומסלול הבגרות שיש בתיכון, אנחנו מכשירים את התלמידים שלנו לפיתוח מיומנויות חשובות המותאמות למאה ה-21. אנחנו רואים בעולם היזמות כלי חשוב לפתח אצל התלמידים מיומנויות חשובות כמו: פרואקטיביות, יצירתיות, סקרנות, אוריינות דיגיטלית ועוד", מספרת מיטל פלג, מנהלת תיכון אורט בית הערבה, על הפעילות הייחודית של התיכון.

מנהלת בית הספר, מיטל פלג (צילום: פיני חמו)

מנהלת בית הספר, מיטל פלג (צילום: פיני חמו)

פלג מוסיפה: "אחד התלמידים פתח בשטח בית הספר עסק למכירת טוסטים. התלמידים שלנו לומדים, עובדים ומרוויחים כסף. אנחנו מעודדים את התלמידים לחלום, ליזום ולהקים עסקים ולרכוש כבר בתיכון מיומנויות משמעותיות לחייהם הבוגרים". לדבריה, כל זה חלק מתוך תפיסה חינוכית רחבה שרואה ביזמות כלי פדגוגי וחינוכי המכין את התלמידים בצורה הטובה ביותר לחיים.

במסגרת הלימודים מקבלים התלמידים כלים שמעניקים להם מיומנויות למידה הכוללות חשיבה עצמאית וביקורתית, יכולת למצוא פתרונות ולמידה אישית, אוריינות ומידע טכנולוגי ודיגיטלי וכן מיומנויות לחיים. הם לומדים לעבוד בשיתוף פעולה, ליזום, להיות יצירתיים ובעיקר להתמודד עם המציאות המשתנה והטכנולוגיה שכל הזמן מתקדמת.

"אנחנו עוסקים רבות בשאלת הרלוונטיות לתלמידים ולתקופה", מסבירה פלג, "הבנו שאנחנו צריכים לעשות התאמות לתקופה הנוכחית, למצוא דרכים להגיע לתלמידים, למה שמעניין ומעסיק אותם, ואנחנו מאמינים שזאת הדרך הטובה והיעילה ביותר לתת להם את הכלים הנכונים לעתיד. אנחנו מסתכלים תמיד כמה שנים קדימה בראייה עתידית ומתאימים את עצמנו כל הזמן לתקופה המשתנה".

חדשנות ורלוונטיות לתלמידים

התחום החדשני בבית הספר בא לידי ביטוי במגוון של קורסים חדשניים כמו: מדפסות תלת ממד, רחפנים, VR ועוד. בתיכון מסתכלים כל הזמן קדימה לעולם התעסוקה העתידי ובודקים כיצד מכשירים את תלמידי בית הספר להיות העובדים של המחר. "אנחנו עסוקים כל הזמן בדבר הבא, בחדשנות שמתפתחת, ואפילו הפדגוגיה שלנו היא רב תחומית שמשלבת בין תחומים שונים של יזמות, קהילה ומייקרס ומאפשרות לתלמידים להרחיב את נקודת המבט שלהם ולהרחיב אופקים תוך כדי למידה שונה מעניינת ורלוונטית".

 

 

גם תעודת מקצוע ממשלתית, גם בגרות מלאה וגם עבודה בשכר במהלך הלימודים

יותר מ-200 תלמידים מירושלים והסביבה לומדים בתיכון אורט בית הערבה. לצד הלמידה הרצינית, תעודת הבגרות, התעודה המקצועית וההתנסות המעשית, הייחוד של בית הספר הוא עבודה בשכר גם במהלך שנת הלימודים. דבר נוסף המאפיין את בית הספר, ששמו הולך לפניו בקרב ההורים, התלמידים והקהילה הקרובה, הוא הצוות של בית הספר. פלג: "הצוות שלנו הוא צוות חינוכי מיומן, מסור ומקצועי, שעובד בתיכון מתוך תחושת שליחות ואמונה במה שהוא עושה. הם מלווים באופן אישי את התלמידים, מכירים אותם מקרוב, דואגים להם להצלחה לימודית, מקצועית וחברתית ובאים לעבודה כל בוקר וחיוך ותחושת סיפוק גדולה".

איתי לוי (צילום: ינון גול)

איתי לוי (צילום: ינון גול)

מגמות מבוקשות: שיווק דיגיטלי, מקצועות היופי ועולם הרכב והמלונאות

כאמור, בתיכון שמו לעצמם למטרה להכין את התלמידים למאה ה-21 הן מבחינה לימודית, תעסוקתית וחברתית ודואגים להתאים את התיכון לטכנולוגיה החדשנית המתפתחת והמגמות המבוקשות בשוק התעסוקתי ולהכשיר אותם להיות העובדים המובילים בשוק התעסוקה המקומי והגלובלי.

ינון גול (צילום: איתי מזרחי)

ינון גול (צילום: איתי מזרחי)

להיות רלוונטיים לתלמידים ולהפוך את בית הספר למקום שכיף לבוא אליו

"אנחנו רוצים להכשיר אותם להיות עובדי המחר לכן כל תלמידי שכבות י"א ו-י"ב יוצאים ליום עבודה מרוכז במקצועות אותם הם לומדים. הם מקימים עסקים חברתיים בתוך בית הספר ומחוצה לו", מציינת פלג ומוסיפה שבבית הספר קיימים שני עסקים חברתיים: המספרה החברתית ומעבדת המחשבים החברתית. "המטרה היא שכל תלמיד יביא את החוזקות שלו ויממש את היכולות שלו ותוך כדי גם ירוויח כסף למחייתו. התלמידים שלנו, מתנסים, שותפים לעשייה ובעיקר מרגישים שמאמינים בהם, בכישרונות ובהצלחה שלהם והכי חשוב שרואים אותם באמת" מסכמת פלג.


לאתר בית הספר >>>

פייסבוק: תיכון אורט בית הערבה ירושלים >>>

לאינסטגרם >>>

פרטים אודות התיכון לחצו כאן>> שיתוף ב-WhatsApp

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר