גן ילדים (צילום אילוסטרציה: Pixabay.com
(צילום אילוסטרציה: pixabay.com)

ראוי להערכה: לימודי אנגלית – כבר בגני הילדים בעיר

בחודש מרץ יחל פיילוט ב-50 גני חובה ברחבי ירושלים, כאשר בתחילת שנת הלימודים תשפ"ד תורחב התוכנית לכלל גני החובה בעיר. העלות - 6 מיליון שקלים. ומי יעביר את השיעורים?

פורסם בתאריך: 13.12.22 14:39

מינהל החינוך (מנח"י) בעיריית ירושלים החליט להכניס לתוכנית הלימודים של תלמידי גני החובה בירושלים גם לימודי אנגלית מקצועיים. פיילוט של לימודי האנגלית צפוי לצאת לדרך בחודש מרץ 2023 בהשתתפות 50 גני חובה בירושלים. בתחילת שנת הלימודים הבאה, תשפ"ד, יצורפו לתוכנית כלל גני החובה בעיר – 150 גנים בסך הכל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


הפרויקט, כידוע, הינו יוזמה שיצאה לדרך על ידי שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא ביטון אי שם בחודש פברואר השנה. מנח"י, בתמיכת מחזיקת תיק החינוך בעירייה, סגנית ראש העיר חגית משה, ובגיבוי של ראש העיר משה ליאון, הוציאו את התוכנית לדרך. גובה ההשקעה בתכנית נאמד בכשני מיליון שקלים עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית, כאשר העלות לשנה מלאה הינה שישה מיליון שקלים.

תוכנית הלימודים תותאם, כמובן, לתלמידי הגנים אותו בעירייה מציינים כי מדובר יהיו בלימודי אנגלית כשפה שנייה. את השיעורים בגני הילדים יעבירו סטודנטים מצטיינים וירושלמים בגיל פנסיה, שמכירים את השפה על בוריה, לאחר שהם יעברו הדרכה על ידי צוותי הגנים ומינהל חינוך ירושלים, כדי להתאימם ולהכינם לעבודה עם ילדי גן החובה.

"החיבור בין גני הילדים לבין הסטודנטים והגיל השלישי הם win-win", אומרים בעיריית ירושלים ומוסיפים: "ההעשרה והחיבור בין הקהילות והציבורים השונים בעיר מעניקה ערך מוסף לכלל המשתתפים".

ראש העיר ליאון מוסר כי "לימודי האנגלית הם מהותיים לחיים, ועל כן החלטנו לצאת בתוכנית שתעשיר את איכות החינוך של ילדי הגנים. ילדי גני החובה, המיועדים לעלות לכיתה א', יגיעו עם ידע מקדים ויכולת מבוססת שתחזק את הביטחון העצמי והמסוגלות העצמית של כל ילד בעיר. החינוך בירושלים הוא חינוך מצוין ובכוונתנו להמשיך ולהשביח אותו גם בשנים הבאות".

מחזיקת תיק החינוך משה, סגנית ראש העיר, מוסיפה: ״זו אחת היוזמות החשובות ביותר אותן יזמתי כמחזיקת תיק חינוך אך גם כאמא וכסבתא, השפה האנגלית היא מפתח להתפתחות בכל תחום אפשרי מלימודים אקדמיים ועד מיצוי פוטנציאל תעסוקתי. אני מקווה כי בעוד 15 שנה נראה את תלמידי הגנים הללו קוצרים את הפירות עם ידע ושליטה בשפה החשובה בעולם".

ראש מנח"י יואב (זימי) זימרן: "ילדים בגני ילדים לפי כל המחקרים בשלים ללמידת שפה שניה. העיר ירושלים כמו בכל תחומי החינוך ממשיכה להיות פורצת הדרך והמובילה בחינוך במדינת ישראל".

קייטנות חנוכה יוצאות לדרך

בעניין אחר. בינתיים, עד תחילת הפיילוט יש עוד זמן, ובמינהל החינוך בעיריית ירושלים עסוקים בתוכנית הלימודים השוטפת. כחלק ממנה יתקיימו בשבוע הבא – ימי חופשת חנוכה – קייטנות לילדי הגנים וכיתות א'-ג'.

 

 

פעילות קייטנות חנוכה מתקיימות במסגרת 'תכנית ניצנים', וימי הפעילות יהיו בכל ימי חופשת החנוכה – ימים שלישי (20.12) עד שני (26.12) לא כולל יום שישי. התוכנית, יש לציין, מותאמת לילדי העיר מהמגזרים הכללי והחרדי. במגזר הערבי, שם לא חוגגים את חנוכה, תפעל 'תכנית ניצנים' במהלך חופשת החורף בין התאריכים 25.1.2023-29.12.2022.

"בקייטנת חנוכה ישולבו תכנים פדגוגיים רלוונטיים ושלל פעילויות לכל ילדי וילדות העיר, שיועברו על ידי צוותים חינוכיים שעברו הכשרות מקצועיות להפעלת התכנית באופן מיטבי", אומרים גורמים בעירייה. "התוכנית מופעלת על ידי עיריית ירושלים ומינהל החינוך העירוני, בשיתוף משרד החינוך ובאמצעות עמותת לביא, המינהלים הקהילתיים, הרשתות החרדיות ותלמודי התורה".

"עיריית ירושלים דואגת לפעילות בחג החנוכה לילדות וילדי העיר ולרווחת ההורים, כך שיוכלו להמשיך בימים אלה בשגרת עבודתם, והילדים ייהנו מחג האורים על שלל מאפייניו והשמחה בו בקייטנה", מוסר ראש העיר ליאון. אני מודה לכל השותפים הפועלים לקיום הפעילות בחג החנוכה. נמשיך להשקיע בחינוך דור העתיד של ירושלים. שיהיה חג חנוכה מאיר ושמח לכולנו".


מחפשים דירת 3 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר