שלטי המחאה שנתלו בתיכונים בירושלים (צילומים: התעוררות)
שלטי המחאה שנתלו בתיכונים בירושלים (צילומים: התעוררות)

'כאן ייבנה מוסד חרדי' – השלטים המפתיעים שנתלו בתיכונים ממלכתיים ברחבי העיר

בליד"ה, בבויאר, בזיו, ברנה קסין ועוד - תלמידי תיכונים ברחבי העיר הגיעו הבוקר לבתי הספר וגילו שלטים שעליהם נכתב "כאן ייבנה מוסד חינוכי חרדי". האחראים? פעילי התעוררות, שמוחים על סגירת ליידי דיוויס בקרית היובל והעברתו לסמינר החרדי בית יעקב

פורסם בתאריך: 15.1.23 09:50

תלמידי התיכונים הגדולים והבולטים בעיר, ביניהם בויאר, ליד"ה, רנה קסין, זיו ואחרים הופתעו הבוקר (ראשון) לגלות כי בכניסות לשערי בית הספר נתלו שלטים תחת הכותרת "כאן ייבנה מוסד חינוכי חרדי", כשבהמשך נכתב "במקום בית הספר של הילדים שלך".

אז לא, אין כרגע כוונה של אף אחד לסגור את בתי הספר הללו ו/או להעבירם למוסדות חינוכיים חרדיים. מדובר על מחאה של תנועת התעוררות בירושלים, זאת בשל סגירת בית הספר ליידי דיוויס בקרית היובל והעברת המבנה שלו לסמינר החרדי לבנות 'בית יעקב'.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים במערב העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


"הודעה זו מגיעה על רקע מכירת החיסול של משה ליאון במסגרתה, לראשונה בתולדות ירושלים תיכון חילוני עובר לידיים חרדיות", נמסר מסיעת התעוררות.

בהתעוררות אף מציינים כי "רק בשבוע שעבר ליאון סירב להצטרף למחאת ראשי הערים נגד הממשלה על הפגיעה בתקציבי החינוך הממלכתי. דבר שמדאיג מאוד את הציבור הציוני והיצרני בעיר".

יש לציין כי בחודש אוקטובר השנה יתקיימו הבחירות המקומיות, כשנראה שמדובר כאן מלבד מחאה על העברת ליידי דיוויס גם בסוג של יריית פתיחה של קמפיין התעוררות, במיוחד לאור העובדה שבשלטי המחאה מסמנים שם מטרות נוספות פרט לראש העיר ליאון – ובראשם הנציגים החילונים בקואליציה סגן ראש העיר יוסי חביליו (מצילים את ירושלים) וחברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ).

 

 

מתנועת התעוררות נמסר: "מכירת החיסול של ירושלים בחסות ליאון נכנסה לשלב הבא שלה, כאשר פעולתו הראשונה מהווה פגיעה משמעותית בציבור הציוני בעיר. תנועת התעוררות תמשיך לדאוג לכך שכלל הירושלמים ירגישו בבית בירושלים ולא תאפשר למשה ליאון להמשיך למכור את העיר ולדחוק את הציבור הציוני החוצה".

חברת המועצה ורטון אומרת בתגובה: ""עד עכשיו רק יוסי חביליו ואני נאבקנו בנושא של ליידי דיוויס והעברתו לבית יעקב. אנחנו בקשר עם כל גורם מעורב, לרבות ראש העיר, ואין בכוונתנו לוותר. טוב שהתעוררות דואגים ליחסי ציבור, שבהם הם מצטיינים, אבל חבל שהם לא שותפים לעשייה בנושא".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פלוני

    למה כל פשקוויל של התעוררות מקבל כותרת? אם כבר מסקרים פשקווילים ישנם עשרות כאלו כל שבוע במא"ש…

  2. יוני

    אני כבר התייאשתי מהתעוררות, רק צועקים ונובחים ולא מקדמים כלום בשטח, לא סתם עופר ברקוביץ עזב, כי בתכלס התעוררות מייצרת כלום ושום דבר, הגיע העת להתארגנות חדשה ברוח אחרת, בלי לדבר כל הזמן על החרדים והחרדים, הם לא מעניינים, פשוט נתמקד בנו ונדרוש את המגיע לנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר