בני הנוער המשפיעים עם ראש העיר משה ליאון (צילום: דב ירדן)
בני הנוער המשפיעים עם ראש העיר משה ליאון (צילום: דב ירדן)

פטנט רפואי לילדים חולי סרטן ועוד: 10 בני נוער ירושלמים קיבלו פרס הוקרה על יוזמות חברתיות

בני הנוער, שנבחרו מתוך מאות פעילים חברתיים, הציגו במהלך טקס קבלת הפרס את העשייה הייחודית שלהם בפני הקהל, ואת מגוון המיזמים החברתיים אותם הקימו למען קבוצות שונות בחברה באופן התנדבותי

פורסם בתאריך: 9.7.23 15:29

עיריית ירושלים קיימה אירוע הוקרה מיוחד, עבור עשרה בני ובנות נוער ירושלמים משפיעים בעיר, שהובילו, פיתחו וקידמו יוזמות חברתיות משמעותיות ובעלות ערך.

במסגרת האירוע, עשרה בני ובנות נוער בעלי עשייה חברתית יוצאת דופן וראויה לשבח, שנבחרו מתוך מאות פעילים חברתיים על ידי המלצות של נוער מרחבי העיר, קיבלו את פרס ההוקרה על פועלם, על ידי ראש העיר.

בני ובנות הנוער להם הוענק הפרס, הציגו במהלך האירוע את העשייה הייחודית שלהם בפני הקהל, ואת מגוון המיזמים החברתיים אותם הקימו למען קבוצות שונות בחברה באופן התנדבותי, בסיוע ובליווי של עיריית ירושלים ומרכז מאי העירוני לאקטיביזם חברתי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


אלו הם מקבלי הפרס ופועלם:

עדי פת – פיתחה בכוחות עצמה פטנט פשוט וגאוני עבור חולי סרטן, המאפשר למנוע דליפת כימותרפיה מצינורות אינפוזיה, ובכך לשפר את איכות הטיפול. לצד התמודדותה האישית עם המחלה, עדי פעלה מתוך רצון לעשות טוב לחברה, והפטנט שפיתחה כבר נמצא בשימוש של ילדים במחלקה האונקולוגית בהדסה, ואף עורר עניין מצד חברות מיכשור רפואי שונות.

עינה הופמן – מייסדת המיזם הייחודי "אחשלי", המיועד לבני נוער שהינם אחים של מתמודדי נפש. מתוך זיהוי הצורך במרחב בטוח ונעים עבורם, יזמה עינת בליווי מרכז מאי ועמותת "זה בנפשי" מענה בדמות קבוצה חברתית, הכוללת מפגשים קבועים ומגבשים, ומאפשרת לחבריה לעבד ביחד את המשמעות והקשיים הטמונים בלהיות אח של מתמודד נפש.

שירוני ירדן – יצרה יחד עם שותפיה לתחנת מד"א בפסגת זאב, בה מתנדבת מזה שלוש שנים, פרויקט התרמת דם עירוני המגיע לבתי ספר תיכונים ולתנועות נוער. בעזרת הפרויקט, הצליחה שירוני להגיע לעשרות בתי ספר ולהתרים מאות מנות דם אשר ביכולתן להציל חיים.

אושרי ניסים – מכהן בתפקיד ניהולי וגורם מוביל בתנועת "מצילים את הרי ירושלים", אליה הצטרף כבר בהיותו כיתה ח', ואחד מהיוזמים של פרויקט "גן לאומי-אזרחי בהרי ירושלים" – מודל קהילתי המחבר תושבים אל השטח.

מאור וולף ובני שפירר – מייסדי עמותת "שרק תחייך", שמטרתה להעלות מודעות לקשיים נפשיים אצל בני נוער, ולפעול למען אנשים שמתמודדים עם אתגרים נפשיים. העמותה הוקמה במהלך השנה האחרונה, וכבר התקיימו במסגרתה שלל אירועי העלאת מודעות בנושא, מפגשים עם חברי כנסת ושיח בקרב הנוער.

אראם חאמד – מפתחת אפליקציית למידה המיועדת לתלמידים ומורים במזרח ירושלים. האפליקציה, המיועדת לכיתות א'-ב', מנגישה למשתמשים בה את חומרי הלימוד במקצועות שונים, בעזרת פיצ'רים מגוונים הקיימים בה כגוון: לוח עם סיכום, מבחנים ופתרון החומר, הסברים ומשפטי מוטיבציה.

עדן יהב פאזנר – מייסדת פרויקט "כפיר" – פרויקט חינוכי-חברתי המציע פעילות בלתי פורמלית לילדים מתחת לכיתות ג׳, שטרם יכולים להיכנס לתנועות נוער. עדן, בשיתוף פעולה עם יחידת הנוער בגוננים, גייסה צוות מדריכים וחניכים רבים, וכיום התוכנית פועלת מדי שבוע בשכונת גוננים ומאפשרת לעשרות ילדים ליהנות מפעילויות משמעותיות ברוח תנועות הנוער.

איתמר עוזרי – מקים בית מדרש לנוער בהר חומה. איתמר זיהה את הצורך בתוכן רוחני-תורני לנוער, ובאופן עצמאי פעל על מנת להשיג תקציבים להקמת בית המדרש, תוך תיאום עם רבנים, ארגון האירועים השונים המתקיימים בו ועוד.

מעיריית ירושלים נמסר: "אנו גאים בנוער הירושלמי המצוין והערכי שלנו, שמביא איתו רוח צעירה של מנהיגות, אחריות חברתית ועשייה למען האחר. כל אחד מהמיזמים של עשרת המשפיעים אשר זכו בפרס ההוקרה, הוא בעל חשיבות גדולה עבור החברה והסביבה, ויש בו להביא לשינוי של ממש. נמשיך ללוות את הדור הצעיר שלנו, לטפח את החזון הערכי של בני הנוער ולסייע להם בכל דרך להגשים אותו, למענם ולמען כולנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר