סימני הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)
סימני הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)

אימה בהסעה של החינות המיוחד בירושלים: ילד בן 7 ננשך מספר פעמים על ידי נער בן 17

בעקבות שינוי של מלווה ההסעה מפסגת זאב להר נוף, בתוך שלושה חודשים ננשך הילד 3 פעמים על ידי אותו הנער. אמו של הילד אומרת ל"כל העיר": "הבן שלי בטראומה. הוא חושש לעלות להסעה. המענה שאני מקבלת מהעירייה לא יעיל ולא מועיל". העירייה: "נמשיך לבצע מעקב צמוד, כדי לוודא שהנסיעה מתנהלת בצורה תקינה ללא אירועים חריגים"

פורסם בתאריך: 17.7.23 11:19

מה קורה בהסעות של החינוך המיוחד בירושלים? ל"כל העיר" נודע על מקרה חמור נוסף של ילד, בן 7 בסך הכל, אשר חווה אלימות מתמשכת בהסעה מביתו לפסגת זאב למוסד החינוכי שבו הוא לומד בהר נוף, כאשר במשך 3 חודשים הוא ננשך 3 פעמים על ידי נער מבוגר ממנו בעשר שנים אשר נוסע גם הוא בהסעה לאותו מוסד חינוכי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים בנוה יעקב? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


יש לציין כי ההסעות של החינוך המיוחד ברובן מעורבות גילאים, כמו בהסעה המדוברת לבית הספר בהר נוף שבו לומדים ילדי החינוך המיוחד מגילאי גן ועד לגיל 21. בשיחה עם "כל העיר" מספרת ע', אמו של הילד בן ה-7, כי האלימות בהסעה החלה לאחר חג הפסח בחודש אפריל, בשל שינוי שנעשה בהסעה. "מאז תחילת השנה היו שני מלווים קבועים בהסעה, שהם היו גם בצוות בית הספר. הם הסתדרו מצוין ודאגו לילדים. אחרי החג החליפו את המלווים, ובחלק מהימים יש גם רק מלווה אחד, ומאז חל שינוי לרעה. יש נער בן 17 שמתנפל על הבן שלי, והמלווים לא מצליחים למנוע את זה. הוא נשך אותו כבר בשלושה מקרים שונים. כשהתלוננתי בפעם הראשונה, ניתן מענה של מלווה נוסף להסעה, אבל הוא עזב אחרי שבועיים. הבן שלי בטראומה. הוא חושש לעלות להסעה בבקרים ואני חוששת למצוא עליו סימני אלימות כשהוא חוזר".


סימן הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)

סימן הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)


ע' ממשיכה ומספרת כי "לפני כחודש הוא שוב ננשך. שוב התלוננתי לעירייה, וגם הפעם לא קיבלתי תשובות מספקות. הבטיחו לי שיהיו שני מלווים להסעה, אבל אחרי זה ביטלו את זה. בשבוע שעבר הבן שלי ננשך פעם נוספת, זו הפעם השלישית בתוך חודשים ספורים. ובעירייה לא נתנו פתרון לבעיה. הבן שלי מפוחד".

יש לציין כי בנה של ע' ולמעשה מרבית ילדי החינוך המיוחד נהנים מקייטנת קיץ מיוחדת עד ל-27.7. לאחר מכן, הם יוצאים לשבועיים חופש – וחוזרים למסגרת ב-15.8. בשלב זה, כך לדברי ע', אף אחד לא מבטיח לה שינוי במערך, או הפרדה של הילד האלים מבנה.

 

 

"נושא ההסעות מאוד מורכב", היא אומרת. "יש ילדים, במיוחד כאלה עם בעיות אלימות, שצריכים הסעה נפרדת. העירייה חייבת לשקול את זה. אני כבר לא מדברת על פער הגילאים שהוא גם לא הכי הגיוני, אבל לאור העובדה שיש בהסעה שלנו אלימות מתמשכת – העירייה חייבת לשנות וכרגע אין מענה".

מה השתנה לרעה לדעתך?
"היה מלווה צמוד שהיה גם מצוות בית הספר, אבל זה השתנה אחרי פסח בלי שניתן פתרון אחר. צריכה להיות הבנה והפנמה בעירייה – שזה לא יכול להימשך. שמשהו צריך להשתנות".


סימן הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)

סימן הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)


מה למשל?
"העירייה צריכה לתת יותר כלים למלווים. אי אפשר לשים אנשים ברכב הסעות בלי לתת להם הדרכה. יש כלים שאפשר וצריך לתת למלווים כמו הדרכות בהתערבות מונעת, או בהתערבות מכילה. המצב הקיים לא יכול להימשך".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "המקרה הובא לידיעת העירייה וטופל באופן מיידי. בהסעה מהמוסד החינוכי בהר נוף נוכח מלווה קבוע, אשר משמש גם כמורה בבית הספר וקיימת בינו לבין התלמידים המוסעים בהסעה היכרות מעמיקה, ובנוסף אליו הוצמד להסעה מלווה נוסף, אשר גם הוא עובד במוסד חינוכי זה.

"האירוע החריג התרחש במהלך ההסעה בעת שהמלווים הקבועים לא נכחו בהסעה זו באותה עת, וזאת עקב השתתפותם באירוע מורים שהיה בבית הספר. בשל העובדה שלא נמצא פתרון חלופי אחר, שובץ בהסעה מלווה יחיד שאינו נמנה על הצוות הקבוע של המלווים בהסעה זו. עיריית ירושלים ומערך ההסעות במנהל חינוך נמצאים בקשר עם האימא, במטרה לסייע ולוודא שבנה מקבל ויקבל מענה ראוי בצורה ראויה ובטוחה. העירייה תמשיך לבצע מעקב צמוד, ולוודא שאכן הנסיעה מתנהלת בצורה תקינה ללא אירועים חריגים".


סימן הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)

סימן הנשיכה על גופו של הילד (צילום: פרטי)


ע', אמו של הילד טוענת שתשובת העירייה היא חלק מהבעיה. שזו עוד תשובה בשרשרת שלא נותנת מענה אמיתי ומתעלמת מהבעיה. "זה לא אירוע יחיד", היא אומרת ומוסיפה: "המלווה הקבועה שהיתה עזבה בערך לפני פסח, מאז יש לנו מלווה שאינו מצוות בית הספר. אחרי פנייתי הוצמד מלווה נוסף שאינו מצוות בית הספר. כיום ישנו רק מלווה אחד שאינו מצוות בית הספר. הדרך היחידה שבה קיבלתי מענה כלשהי היתה אחרי שפניתי לקבוצת הוואטסאפ 'פתרונות בהסעות' – ורק לאחריה היה טיפול כלשהו".

איציק טובול, מנהל קבוצת 'פתרונות בהסעות' מתייחס לדברים ואומר: "העירייה חייבת לפעול באופן מידי ולא להמתין לפנייה שלנו. העירייה חייבת להיות קשובה להורים, ולטפל במקרים חמורים, בטח כאלה שחוזרים על עצמם. חייב להיות טיפול מיידי במקרים של אלימות ונשיכות, ולבטח שחייבים לתת מענה להורים ולא להשאיר אותם בלי תשובות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר