משה ליאון (למעלה מימין עם כיוון השעון), קרית היובל, מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' (צילומים: ארנון בוסאני, אורן בן חקון, פרטי)
משה ליאון (למעלה מימין עם כיוון השעון), קרית היובל, מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' (צילומים: ארנון בוסאני, אורן בן חקון, פרטי)

ליאון לא מוותר על בית ספר חרדי בקרית היובל: העירייה הגישה ערעור על הקצאת ליידי דייויס

ראש העיר והעירייה מתעקשים על העברת המבנה של עמל בקרית היובל לרשת 'בית יעקב' החרדית, ובערעור שהוגש לעליון נטען כי ההקצאה בוצעה כדין. ל"כל העיר" נודע כי גם רשת 'בית יעקב' הגישה ערעור לעליון. הדיון יתקיים עד ה-15.8.2023, ובעירייה הביעו סיפוק

פורסם בתאריך: 19.7.23 09:30

ראש העיר משה ליאון נחוש לקיים את הבטחתו ולהפתוח בית ספר חרדי בקרית היובל כבר בשנת הלימודים הקרובה. בהנחייתו, הגישה עיריית ירושלים ערעור לבית המשפט העליון על החלטת המחוזי לבטל את ההקצאה של מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' לסמינר 'בית יעקב' החרדי.
עיריית ירושלים ביקשה לקיים דיון דחוף בערעור, בשל העובדה ששנת הלימודים נפתחת ב-1.9.2023, ובית המשפט העליון נעתר לבקשתה וקבע כי דיון בערעור יתקיים לא יאוחר מה-15.8.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


בערעור טוענת העירייה כי ההקצאה בוצעה כחוק וכי לבית המשפט המחוזי לא היתה סיבה לפסול את ההקצאה. בערעור שהוגש טוענת העירייה כי ביטול ההקצאה בזמן סמוך לפתיחת שנת הלימודים יפגע באופן לא מידתי בלמעלה מ-1,000 תלמידות בית יעקב.


משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

משה ליאון (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


יש לציין כי נקודה זו היתה בדיוק העילה שבגינה הוגשה מלכתחילה העתירה כנגד ההקצאה לבית המשפט המחוזי. העותרים – חמישה תושבי קרית היובל ופעילים חברתיים מהשכונה – טענו כי העירייה פעלה שלא בתום לב, וכי היא קודם החליטה להעביר את בית הספר ל'בית יעקב' ורק לאחר מכן ניגשה לבצע את הליך ההקצאה, תוך שהיא עושה זאת בנוהל מקוצר ולא בנוהל ההקצאה הרגיל – זאת למרות שמדובר על הקצאה לתקופה של לפחות 10 שנים.


מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' בקרית היובל (צילום: פרטי)

מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' בקרית היובל (צילום: פרטי)


בנוסף, טענו העותרים כי גם העובדה שהעירייה החלה לשפץ את המבנה כדי שיותאם ל'בית יעקב' עוד בטרם ההקצאה, העידה על כוונתה ועל חוסר תום הלב שבו היא פעלה.

 

 

 

בערעור שהגישה העירייה היא מתייחסת לסיבה שבגינה בחרה בנוהל הקצאה מקוצר, תוך שהיא מסבירה כי נוהל הקצאה רגיל דורש לפחות 7 חודשים, תוך שהיא מציינת כי בכוונתה לצאת לנוהל הקצאה מלא לקראת שנת הלימודים הבאה.

ל"כל העיר" נודע כי גם 'בית יעקב' הגיש ערעור לעליון על ההחלטה לבטל את הקצאה המבנה, כשהיא נוקטת בטיעונים דומים של העירייה באשר לפגיעה בתלמידות ובאשר לחוקיות קיום נוהל ההקצאה המקוצר. סביר להניח כי בית המשפט יחליט לאחד בין שני הערעורים ולקיים דיון אחד ולא לפצל, כך שגם הערעור של 'בית יעקב' יתקיים עד ל-15.8.2023 – שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים.


עבודות השיפוץ שמבצעת העירייה בימים אלה בלייידי דייויס (צילום: מצילים את ירושלים)

השיפוץ שמבצעת העירייה בלייידי דייויס (צילום: מצילים את ירושלים)


בינתיים, ולמרות החלטת בית המשפט לבטל את ההקצאה – עיריית ירושלים ממשיכה לבצע את השיפוצים וההתאמות הנדרשות במבנה בית הספר 'עמל' בקרית היובל, והתאמתו עבור 'בית יעקב'. בשל כך, בכוונת העותרים להגיש בקשה להפסקת העבודות עד להחלטה סופית בנושא, כך שצפוי להתקיים דיון גם בעניין זה.

מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה סבורה כי הליך ההקצאה בוצע על פי דין ועל פי הסמכות המוקנית לה. העירייה הצביעה על כך שביטול ההקצאה בזמן סמוך לפתיחת שנת הלימודים, יפגע באופן לא מידתי בלמעלה מאלף תלמידות בית יעקב, שהן תושבות השכונה. העירייה מביעה סיפוק מהחלטת בית המשפט לקיים דיון בהקדם. בית המשפט קבע כי הערעור יישמע לפניו לא יאוחר מיום 15.8.23".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יודע דבר

    אנשים חושבים שמדובר בפיס לחברה החרדית, אז בואו אספר לכם שזה לא ממש ככה. בית הספר המדובר הכיל עד היום כ- 90 תלמידים. הבנות החרדיות שנרשמו ללימודים לשנה"ל הבאה הן כ – 1000 תלמידות!! לא, זו לא טעות, אלו מספרים אמתיים. איך הכמות הזו הולכת להכנס לשם? לא ברור. כשעשרות תלמידות בהפסקה קצרה צריכות לחלוק חדר שירותים אחד, זה הופך להיות בלתי הגיוני. בין היתר יש עוד כמה אי התאמות "זניחות", כמו מרחק עצום מהאזור החרדי בקרית יובל (מי שקצת מכיר קרית יובל היא שכונה גדולה מאוד), ביטלו את ההסעות לבית הספר כיוון שבית הספר המדובר (שרחוק מבית הספר הקודם למרות שנמצא בשכונה אחרת) נמצא בשכונה, אבל זה לא מעניין אף אחד. העיקר שיהיה בית ספר בשכונה… והאבסורד הגדול הוא שבית הספר "ארגנטינה" נמצא במוקד חרדי עם עשרות תלמידות שגרות ממש בסמוך אליו, בכל הבניינים סביבו, אך "משום מה" לומדים בו תלמידים משכונות סמוכות, ולא מקרוב. מה שמשאיר את הסנדלר יחף…
    לא יתכן שראש העיר יתעלם בבוטות מכל חוסר ההתאמה הנ"ל ויתעקש לתת לחרדים "פרס" שווה כזה. בוא למקום, תבדוק את העניין מקרוב

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר