"קייטנת ברקאי"
קייטנת ברקאי (צילום: יח"צ)

9 שנים אחרי נפילתו של הלוחם ברקאי שור הי"ד: קיייטנה לנוער עם צרכים מיוחדים הוקמה לזכרו

9 שנים אחרי נפילתו של סמל ברקאי שור הי"ד במהלך מבצע "צוק איתן": סניף בני עקיבא ירושלים מרכז, שהיה ממוביליו, גייס כ-100,000 שקלים והוביל את "קייטנת ברקאי" לנוער עם צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 20.7.23 12:35

סמל ברקאי ישי שור הי"ד היה בין מובילי סניף בני עקיבא ירושלים מרכז –  מדריך אהוב שחסד היה חלק בלתי נפרד מפעילותו. בדיוק לפני 9 שנים הוא נפל בקרב עם מחבלים שחצו את גבול הרצועה באזור נחל עוז במהלך מבצע "צוק איתן". חברי הסניף החליטו להנציח אותו בדרך החסד והנתינה שאפיינה אותו – והחליטו להוציא לפועל את "קייטנת ברקאי" לנוער עם צרכים מיוחדים. במשך חודשים הם גייסו קרוב ל-100,000 שקלים, והקייטנה יצאה לפועל כש-25 בני נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים בגילאי 16-30 הגיעו לחמישה ימים (כולל לינה) מלאי כיף ואטרקציות במעלה אדומים, כאשר כל משתתף לווה באופן אישי על ידי 2 חניכי הסניף במשך כל ימי הקייטנה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בדרום העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"סמל ברקאי ישי שור הי"ד היה בין הדמויות הבולטות בסניף בני עקיבא ירושלים מרכז", מספרים חבריו. "הוא היה מדריך אהוב, כשבין תפקידיו בסניף גם היה אחראי ההתנדבויות של הסניף כשהוא רותם את החברים לעוד ועוד מעשי חסד, וממשיך גם בתום ההדרכה לשמור על קשר ודואג לחניכיו".

שור הי"ד התגייס לצה"ל כלוחם בחטיבת כפיר, ובעת שהיה בקורס מכ"ים לקח חלק במבצע צוק איתן לפני 9 שנים. הוא וארבעה מחבריו נפלו בקרב עם מחבלים שחצו את הגבול במנהרה ותקפו את עמדת השמירה שלהם באזור נחל עוז.

חברי הסניף בו התחנך והיה ממוביליו, החליטו ללכת בדרך החסד והנתינה שאפיינו אותו במיוחד ולייסד קייטנת חסד לזכרו – קייטנת ברקאי. "במשך חודשים ארוכים גייסו חברי הסניף קרוב ל-100,000 שקלים, כאשר כל פעילות שהייתה בסניף במשך השנה – הרווחים ממנה יועדו באופן אוטומטי לקייטנה", נמסר ל"כל העיר". "בנוסף, הם פתחו גיוס המונים והצליחו לרתום חברים, משפחה ועוד. הם יצאו מעת לעת לשטח ועשו התרמות ציבוריות ועוד ועוד אנשים נרתמו לסייע".

בתחילת השבוע שעבר יצאה לדרך "קייטנת ברקאי"- 25 בני נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים בגילאי 16 עד 30 הגיעו למעלה אדומים לקייטנה בת חמישה ימים כולל לינה. יחד איתם הובילו את הקייטנה כ-60 חברי חבריא ב' של הסניף מכיתות ט' עד י"ב- מדריכים, חברי צוותי נחשון וארגון ועוד. כל משתתף לווה באופן צמוד ואישי על ידי 2 חניכי הסניף במשך כל ימי הקייטנה.

הקייטנה כללה שלל פעילויות- סרט בסינמה סיטי, חווית מים בהוד השרון, ביקור בעין  יעל, אווקריום בירושלים, ופעילויות גם במתחם הקייטנה- סדנת אומנות, זומבה ועוד. ביום חמישי בצהריים הקייטנה גם הגיעה למפגש עם נשיא המדינה במשכנו בירושלים.

מזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין: "כשמדברים בזלזול על דור המסכים – כנראה שלא באמת מכירים את הנוער הנפלא של הארץ הזאת. הבחירה של החניכים לפעול ללא הפסקה במשך חודשים כדי להעניק למען האחר והבחירה שלהם שהחופש הגדול שלהם יהיה חופש של חסד ונתינה היא ההוכחה הטובה ביותר שהכח שלנו יונק מבני הנוער שצומחים כאן ומיישמים בשטח את הערכים שהם סופגים בסניף ירושלים מרכז במהלך השנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר