הנהג תמיר לוי והמלווה יעקב פרידמן (צילומים: באדיבות המצולם)
הנהג תמיר לוי והמלווה יעקב פרידמן (צילומים: באדיבות המצולם)

"אתם השראה ומודל לחיקוי": נהג ומלווה במערך ההסעות של החינוך המיוחד שהפכו לגיבורי השעה

הנהג תמיר לוי והמלווה יעקב פרידמן סייעו לאם במצוקה שבתה ברחה מהבית. השניים הגדילו ראש וסייעו בחיפושים אחר הילדה ברחובות המרוחקים מביתה, והיו גם אלה שהחזירו אותה לאמה כשהיא ללא פגע: "תברוכו. זכיתם להצלת נפשות". "צריך גם לדעת לפרגן, ובשמחה רבה נפרגן. שאפו ענק לכולם", מוסיף איציק טובול, מנהל קבוצת "פתרונות בהסעות"

פורסם בתאריך: 23.7.23 17:46

מערך ההסעות של החינוך המיוחד בירושלים הוא מערך מורכב, גדול ומשמש אלפי ילדים והורים בירושלים. המערך, על הנהגים והמלווים שבו, "חוטף" לא אחת (גם כאן, ב"כל העיר") ביקורת על התנהלות לקויה, על איחורים, על אלימות ועוד. על כן, חשוב גם לדעת לפרגן ולהרים – כשיש. והנה כאן, לפניכם, סיפור כזה שצריך להדהד ולפרגן.

גיבורי הסיפור הם נהג הסעות תמיר לוי והמלווה יעקב פרידמן, שניים שראויים להכרת תודה על פועלם, וכן ירבו אנשים כמוהם במערך ההסעות של החינוך המיוחד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 4 חדרים בקרית היובל? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הנה, תקראו את מה שכתבו הורים לילדה מיוחדת אשר נזקקת להסעה מביתה למוסד החינוכי שבו היא לומדת: "אני רוצה לשתף בחוויה אישית בה זכיתי שלביתי יהיו מלווה ונהג אדיבים אחראים ובעיקר רגישים לדבר הזה שנקרא ילד מיוחד", כתבו ההורים והמשיכו לאירוע עצמו: "הם הגדילו לעשות וריגשו אותי עד דמעה ואין מצב שאתחיל את היום בלי לפרסם ולהודות להם על יחס לא מובן מאליו. בתי ברחה מהבית בשעות הבוקר המוקדמות ומעל שעה וקצת טרם מצאנו אותה. כשהתקשרו מההסעה ועדכנו שהם מגיעים עוד כ-5 דקות, הודעתי להם שלא יגיעו כי הילדה נעלמה וטרם נמצאה. לאחר כעשר דקות, התקשר אלי הנהג ואומר: החלטנו כן להגיע, ואנחנו מחפשים עם הרכב את הילדה ברחובות הסמוכים אליכם".

 

 

"הייתי בהלם, לא ציפיתי כלל לכזו תגובה", הוסיפה האם בהתרגשות. "הם בלי להסס עזרו לנו בחיפושים. בזכותם נמצאה הילדה ברחובות המרוחקים יותר. הם, הנהג והמלווה, זיהו אותה ומיד העלו אותה להסעה, הביאו אותה עד לבית והמתינו כמה דקות עד שנארגן אותה על מנת שיקחו אותה, והכל בחיוך, בסובלנות ומילות חיזוק ותמיכה. זה ריגש אותי ביותר".

לסיום כתבה האם: "תודה לכם תמיר לוי נהג של חברת ההסעות 'דרכינו' ולמלווה המסור והאחראי יעקב פרידמן. גילתם איכפתיות ומסירות מעבר למצופה. אתם השראה ומודל לחיקוי, לכל אלו שבוחרים לעסוק עם ילדים כאלו. לא מובן מאליו, תבורכו. זכיתם להצלת נפשות ממש".

איציק טובול, מנהל קבוצת ״פתרונות בהסעות״, אומר: "אני רוצה לתת מילה טובה לכל המעורבים באירוע. למלווה, לנהג וגם למערך ההסעות בעירייה. מדובר על חרדה אמיתית כאשר ילדה נאבדת, וכל הכבוד למי שהגדיל ראש והשיב את הילדה לאמא. צריך גם לדעת לפרגן, ובשמחה רבה נפרגן. שאפו ענק לכולם".

שולמית נחום, מנהלת מערך ליווי היסעים בעמותת 'לביא': "הסיפור הזה ריגש אותי עד דמעות. אני גאה בצוותים שלנו בשטח ובמסירות שלהם בעבודה. הסיטואציה היתה מאוד קשה, ואכן בזכותם נמצאה הילדה ללא כל פגע. כל הכבוד ליעקב פרידמן המלווה ולתמיר הנהג. יעקב מלווה בעמותת 'לביא' כבר 4 שנים ונחשב לאחד המלווים הטובים והראויים ביותר וזה ניכר גם במקרה זה".

עוד מוסיפה נחום: "מקרים מסוג שכזה משקפים את השליחות המיוחדת בעבודתנו בליווי ההסעות ומדגישים את החשיבות הגבוהה של עבודת המלווים. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם עיריית ירושלים והמשל"ט על מנת לתת מענה מקצועי איכותי לכל ילדי העיר ירושלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    כהורה לילד מיוחד שחווה לפני שנים דבר דומה , מציע להורים להצמיד לילד מכשיר מעקב מבוסס gps ובעל יכולת שידור של מקומו לרשת סלולרית. עולה כ-120 שח באתרים סינים. עובד מצוין ואמין מאוד. בנוסף סים עם חבילה סלולרית שהיום ניתן לרכוש ב-20 ש"ח לחודש.
    הרבה שקט נפשי.

  2. רחל

    כל הכבוד לנהג והמלווה היקרים! ממש לא מובן מאליו!! מצווה ענקית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר