מספרה ניידת. תלמידי המגמות המקצועיות של אורט בית הערבה למען המפונים
מספרה ניידת ולק ג'ל למפונות (צילום: אורט בית הערבה)

ערבות הדדית: תלמידות ותלמידי תיכון אורט בית הערבה והצוות החינוכי נרתמים ומתנדבים בתקופת המלחמה

הקמת חדרי מחשבים, תספורות לנשים, גברים וילדים, לק ג'ל, איפור אמנותי לילדים, עמדת VR ועוד. התלמידות והתלמידים של תיכון אורט בית הערבה התנדבו במהלך המלחמה להעניק לתושבי הדרום המאכלסים את מלונות בעיר מעט הפוגה מהמחשבות והמציאות המורכבת אליה נקלעו

פורסם בתאריך: 19.11.23 12:32

בשבת, 7 באוקטובר, התעוררו תושבי ישראל למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בדרום הארץ. המתקפה נגעה כמעט בכל משפחה, ורבים נחשפו לסיפורים הקשים מנשוא ובהמשך לתושבים שנאלצו בן לילה להתפנות מבתיהם, כשהם מותירים אחריהם חיים שלמים.

תלמידי אורט בית הערבה וצוות בית הספר לא יכולים היו להישאר אדישים לנוכח המציאות החדשה, ובהחלטה משותפת הם החליטו לתרום את חלקם ולהירתם למען המפונים מהדרום והצפון שהגיעו לבירה. "אנחנו שמחים ומודים על ההזדמנות שלנו לתרום בתקופה המורכבת", משתפת מיטל פלג, מנהלת תיכון אורט בית הערבה. "היתרון הגדול של בית הספר, בין השאר, הוא המגמות המקצועיות, בהן משתלבים התלמידים, כאשר לצד הלימודים העיוניים והבגרות המלאה, התלמידים רוכשים גם מקצוע לחיים. משמח לראות כיצד המגמות המקצועיות משתקפות הלכה למעשה לצורך העולה בתקופה זו וכיצד התלמידים שלנו יכולים לתת מענה בזמנים קשים ולראות את האופק התעסוקתי בעתיד".

פלג מוסיפה שלצד התרומה הגדולה והמעורבות החברתית ההכרחית בימים אלו, הם מצליחים גם להעצים את התלמידים ולגרום להם להרגיש משמעותיים ועם חוסן.

יותר מ-300 מפונים ומפונות הגיעו למספרה הניידות במלונות >>>

במסגרת הפעילות למפונים, התלמידות והתלמידים במגמת עיצוב שיער, בהובלת אורלי ששון ומאיה בנסאסי, הקימו מספרה ניידת בבתי המלון בעיר והעניקו טיפולי יופי למפוני הדרום – גברים, נשים וילדים. "התחושה שאנו יכולים להקל עליהם מעט ולהעניק להם כמה שעות של כיף, והנאה היא בלתי ניתנת לתיאור", מוסיפה פלג.
עלמא לאופר, תלמידת כיתה י"א במגמת עיצוב שיער, מתארת את החוויה כמשמעותית מאוד: "הצלחתי לדבר עם אנשי הדרום תוך כדי, והם שמחו ממש. צבעתי שיער לכמה נשים ועשיתי פן, והרגשתי שבכל המצב הקשה הזה הצלחנו לשמח אותן ולהעניק להם רגעים של שפיות".

הקמת חדר מחשבים (צילום: אורט בית הערבה)

הקמת חדר מחשבים (צילום: אורט בית הערבה)

עשרות לפטופים שנתרמו לתושבי הדרום והקמת חדרי מחשבים בבתי מלון בעיר >>>

בנוסף, תלמידי מגמת המחשבים, בהובלתו של שי בגלר, רכז המגמה, וינון ספיר, רכז התעסוקה, הקימו במלונות חדרי מחשבים לשימושם של המפונים ותרמו עשרות לפטופים לילדים ולמשפחות מהדרום. התלמידים שהקימו את מעבדת המחשבים החברתית, עוסקים בגיוס מחשבים משומשים, אותם הם מתקנים, משדרגים ותורמים לתושבי הדרום. "התלמידות והתלמידים ממגמת מחשבים השמישו, תיקנו ותרמו במהלך המלחמה עשרות מחשבים לילדי הדרום ואף הקימו חדרי מחשבים בבתי מלון בעיר. זאת בזכות תרומת מחשבים נייחים מבנק לאומי ולפטופים שתרמה חברת BIG IDEA", מציינת פלג.

אילנית רפאלי, רכזת חברתית בבית הספר שאחראית על התחום החינוכי הערכי: "התלמידים שלנו שותפים מלאים לעשייה ולהתנדבות. הם רואים בכך שליחות ומאוד מסופקים מהעשייה וההתגייסות. עד כה התלמידים שלנו עיצבו את שיערם של יותר מ-300 מפונים ומפונות".

רפאלי מוסיפה שגם הצוות המנהלי נרתם להתנדבות, בהובלת מיטל לאלום, מזכירת בית הספר, שהובילה את מתחם הלק-ג'ל יחד עם התלמידות.

אילו תגובות אתם מקבלים?

רפאלי: "התגובות מאוד מחממות. המפונים לא מפסיקים להודות לתלמידים על העשייה שלהם ואומרים שהם גורמים להם להרגיש טוב יותר בסיטואציה הלא פשוטה שבה הם נמצאים. גם התלמידים מרגישים מסופקים. זו תקופה שכל עם ישראל נרתם ורוצה לעשות למען החברה, והתלמידים עושים זאת באהבה, תוך שהם נעזרים בניסיון הרב שאותו צברו במהלך הלימודים".

גם המורים תורמים לחקלאות הישראלית>>>

לצד ההתנדבות של התלמידים ומורי המגמות, בשבוע שעבר יצאו כ-40 מורים ואנשי צוות מבית הספר לעבוד בחקלאות. הם התנדבו במושב יציץ, שם קטפו פלפלים וניכשו עשבים, והכל במטרה לעזור לחקלאים ולתרום כמה שאפשר לחיזוק העורף.
לסיום משתפת מיטל פלג: "אנחנו גאים להיות חלק מההירתמות של העם הנפלא שלנו, להיות חלק מהעשייה והערבות ההדדית, התלמידים שלנו והצוות עושים את זה בלב רחב עם המון נתינה ורצון לעשות טוב".

* * *

אורט בית הערבה, הממוקם בשכונת ארנונה בעיר, הוא תיכון יזמי חדשני ורלוונטי, המעניק לתלמידים גם תעודת בגרות מלאה וגם תעודת מקצוע ממשלתית. בית הספר דוגל ביוזמות ומפתח אצל התלמידים והתלמידות את היכולות והכישורים המקצועיים והחברתיים מתוך רצון לשלב בין הלמידה בעולם האמיתי לבין העשייה.

אתר: https://bethaarava.ort.org.il/
פייסבוק: תיכון אורט בית הערבה ירושלים
אינסטגרם: אורט בית הערבה (@ort.bethaarava) • Instagram photos and videos
לפרטים: 02-537-4682

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר