מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' בקרית היובל (צילום: פרטי)
מבנה בית הספר בית יעקב בקרית היובל (צילום: פרטי)

התלמידות החרדיות שוות יותר? העירייה מממנת הסעות גם למי שלא זכאיות לכך

במסגרת סיכום שהושג בין מנכ"ל העירייה ליו"ר ש"ס ירושלים - תלמידות בית הספר 'בית יעקב' בקרית היובל יזכו להסעות "בשווי מאות אלפי שקלים", למרות שהן מתגוררות באותה השכונה שבה נמצא בית הספר. חביליו בתגובה: "סדרי העדיפות של ראש העיר מעולם לא היו פסולים יותר". העירייה: בגלל המצב הביטחוני. ומה אתם חושבים?

פורסם בתאריך: 2.1.24 19:51

האם בית הספר של 'בית יעקב' בקרית היובל הוא המוסד החינוכי המועדף על עיריית ירושלים? קשה עד בלתי אפשרי לענות על השאלה הזו, אך נדמה שבעיריית ירושלים דואגים במיוחד לתלמידות בית הספר. ולא בפעם הראשונה. כשהפעם זוכות התלמידות, שמרביתן מתגוררות בקרית היובל (כך מתעקשת העירייה שוב ושוב) – להסעות לבית הספר, למרות שהוא נמצא בשכונת מגוריהן. פריבילגיה שאף ילד אחר בירושלים אינו זכאי לה (למעט תלמידי החינוך המיוחד).

הדבר, יש לציין, הוסכם השבוע לאחר פגישה שהתקיימה בין מנכ"ל העירייה איציק לארי לבין סגן ומ"מ ראש העיר צביקה כהן, יו"ר סיעת ש"ס בירושלים. בסיומה של הפגישה שחרר כהן הודעה לפיה תלמידות בית יעקב יהנו מהסעות "בשווי מאות אלפי שקלים" (כך בהודעה) גם במהלך שנת 2024.

מדובר על בית הספר ששוכן במבנה של 'עמל ליידי דייויס' ברחוב זנגוויל בקרית היובל. הסיפור מתחיל לפני קצת יותר משנה – אז החליטו ראש העיר משה ליאון ועיריית ירושלים, בלחץ גדול של חברי המועצה החרדים, על העברת מבנה בית הספר 'ליידי דייויס' לבית הספר החרדי לבנות 'בית יעקב'. תושבים רבים בקרית היובל התנגדו, גם הורים לתלמידים ב'ליידי דייויס' התנגדו למעבר שלהם למבנה של בית הספר דנמרק, והעניין אף הגיע לכדי עתירה בבית המשפט.

בבית המשפט עיריית ירושלים חזרה על הטענה, שנשמעה גם על ידי ראש העיר ובתגובות שניתנו לתקשורת, שלא יעלה על הדעת שתלמידות משכונה מסוימת ייאלצו לנסוע בהסעות לבית הספר (שהיה אז בבית וגן).


קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)

קרית היובל (צילום: אורן בן חקון)


זו היתה המנטרה העיקרית של העירייה, הצידוק המרכזי בהעברת 'בית יעקב' למבנה ברחוב זנגוויל, זאת למרות ניסיונות שכנוע של גורמים רבים – כי המיקום הזה אינו מתאים לצרכי האוכלוסייה החרדית בשכונה, שמרוכזת ברובה ברחובות שטרן וזנגוויל המרוחקים.

אבל בעירייה, כאמור, התעקשו. הלחץ שהופעל מצד חברי המועצה החרדים נשא פרי, וגם בית המשפט דחה את העתירה שהוגשה.

אלא שבסוף חודש אוגוסט האחרון, רגע לפני תחילת שנת הלימודים, התברר שההורים לתלמידות של בית יעקב, כמו גם הרבנים בשכונת קרית היובל ובעקבותיהם גם הנציגות החרדית במועצת העירייה, לא מרוצים מההסדר הקיים. הם דרשו כי העירייה תממן להם הסעות לבית הספר למרות שהוא ממוקם בשכונת המגורים שלהם. דבר, כמעט מיותר לציין, שאינו קורה בשום מוסד חינוכי אחר בעיר למעט בחינוך המיוחד.

ההורים של 'בית יעקב' לא ויתרו. כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש ספטמבר, הם יצאו להפגנה ודרשו להסדיר להם הסעות. באורח פלא – ימים בודדים לאחר ההשבתה של הלימודים – קיבלו כל התלמידות הסעות מבתיהם (רובם הגדול כך טענה העירייה תושבי קרית היובל) לבית הספר. ומה עם הצידוק שאין סיבה שתלמידות ייסעו בהסעות לבית ספר? היא התפגוגגה לה.

"כל העיר" פנה אז לעיריית ירושלים, שמסרה בתגובה: "כנהוג בבתי ספר וגנים חדשים בעיר, ולצורך מתן תקופת הסתגלות למיקום החדש, עיריית ירושלים מסייעת לתלמידים ולהורים בהגעה לבית הספר. זאת, אך ורק בשלושת החודשים הראשונים לתחילת הלימודים".

אלא, שכאמור, שלושת החודשים הראשונים ללימודים הסתיימו להם, אך ההסעות לתלמידות נמשכו והן יימשכו גם לאורך כל שנת 2024. כך כאמור דיווח יו"ר ש"ס ירושלים צביקה כהן לציבור שלו.

העניין, כמעט מיותר לציין, מקומם עד מאוד את האנשים שנאבקו בעבר על השארת בית הספר 'ליידי דייויס' במקומו.

 

 

אחד מהם, אסף שפנייר, חבר הנהלת מינהל קהילתי 'יובלים', הביע בעבר את התנגדותו למעבר של 'בית יעקב' למבנה בטענה שהוא אינו הפתרון הנכון לתלמידות החרדיות. בשיחה עם "כל העיר" אומר שפנייר: "ראשית, אני רק יכול להתקנות בציבור החרדי, שפרנסיו דואגים לו להסעות לבתי הספר בתוך השכונה. הלוואי והיה כזה הסדר גם לבתי הספר הדתיים והחילונים בקרית היובל.

"לגופו של עניין, מהיום הראשון טענתי שהמיקום של בית הספר 'עמל ליידי דייויס' אינו הפתרון והמיקום הנכון לאוכלוסיה החרדית בקרית היובל. הצעתי הצעות נכונות יותר, אך לא רצו להקשיב ממגון סיבות, ואף ניסו לצבוע את הרעיונות בכל מיני צבעים לא נכונים. היום אנו למדים מהמשך קיום ההסעות, שההסבר 'שיש צורך בבית ספר בתוך שצריך בית ספר חרדי בשכונה כדי שלא יצטרכו הסעות' מתרסק על קרקע המציאות. חבל".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


סגן ראש העיר יוסי חביליו, המועמד לראשות העיר מטעם 'האיחוד הירושלמי', אשר ליווה את המאבק של תושבי קרית היובל נגד הכנסת מוסד בית יעקב למבנה של 'עמל ליידי דייויס', אומר ל"כל העיר": "משה ליאון ממשיך במכירת החיסול של ירושלים לחרדים. סדרי העדיפות של ראש העיר מעולם לא היו ברורים ופסולים יותר. כסף לאבטחת ילדי הגנים הממלכתיים – אין. לעומת זאת ראש העיר מממן הסעה לתלמידות חרדיות בתוך השכונות, למרות שהן לא זכאיות לה. אני רוצה להזכיר כי עיריית ירושלים שיקרה לבית המשפט כאשר הצהירה כי כל תלמידות בית יעקב גרות בקרית היובל, במרחק הליכה מבית הספר. אם כך הדבר – מדוע הן צריכות הסעות?".

ומה אומרים בעירייה? הם מעבירים את "האשמה" למלחמת 'חרבות ברזל', בלי שהם מספקים מענים דומים לתלמידים אחרים בעיר. להלן תגובת העירייה:

"לנוכח הנסיבות והחששות הבטחוניים, עיריית ירושלים קיבלה החלטה שלא להפסיק הסעות שניתנו לתלמידים, למטרות סיוע ו/או למטרות דומות אחרות, עד לאחר סיום מצב החירום במדינה. אנו מאמינים שיש לחזק את תחושת הביטחון ולהימנע מערעור תחושת הביטחון של הציבור ובוודאי של הורים לתלמידים. מתוך כך, הוסדר גם המשך הסידור להסעת תלמידות בית יעקב".

"כל העיר" פנה לעירייה וביקש לדעת האם ישנם מוסדות חינוך נוספים בעיר שזכו להטבה המיוחדת הזו, שכן המצב הביטחוני – עד כמה שידוע – זהה בכל רחבי ירושלים, וקרית היובל אינה נחשבת לשכונה מסוכנת (בטח לא יותר מאחרות כמו הר חומה, פסגת זאב, ארמון הנציב ורמות).

תגובה, כמעט מיותר לציין, לא התקבלה.

עכשיו הנה לכם שאלה – מה תהיה תשובת העירייה אם תפנו ותבקשו הסדר דומה לילדכם? אולי שווה לנסות – בכל זאת, המצב הביטחוני, כך אומרת העירייה, גורם לערעור תחושת הביטחון ויש לחזק את תחושת הביטחון, בוודאי של הורים לתלמידים. בהצלחה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ישראל

    תגידו אתם רציניים?!
    אנטישמיות במיטבה, למה לא מגיע לחרדים הסעות?! אלו תלמידות שבמקרה אני מכיר, חלקם הגדול לומדות בקראוונים צפופים כמו בעזה, אין להם חצרות למשחקים, תראו איזה שטחים יש לבי"ס חילוני מול שערי צדק, מגרש טניס, מגרש כדורגל, מגרש כדורסל, מה יש לחרדים??! כלום!!! לא מגרש ולא כתות לימוד, אז אתם בוכים על הסעות, איכס כמה שנאה ורוע לב יש לכם לפעמים בפרסומים!!!
    ולא אני לא תושב בית הכרם ולא חרדי!

  2. לימור

    "המנטרה העיקרית של הערייה"? יש לכם את זה ביותר מוטה, שונא חינם ומסית? לא למדתם כלום ממה שקרה לכם שלנו?? תתביישו על הכתבה ורוח הדברים. יש דרך להעביר מידע

  3. ענבר.

    קנאים.
    בררתם לכם מקום אחד שהחרדים מקבלים יותר וצבעתם אותו באדום.
    טיפהלה תפתחו עיניים ותמצאו פי 10 מקומות שהחרדים מקבלים פחות. הרבה הרבה פחות.

  4. יוני

    ליוסי חביליו ואנשים נפלאים מהתעורררות, לא חבל? עוד פעם אתם נופלים לטעויות והשוואות סרק, רק שלא יקומו החרדים וידרשו לבטל להם את ההסעות, ובתמורה לקבל שוויון מוחלט לבתי ספר המפוארים כמו שאר ילדי העיר, נכון שהבחירות בפתח, אבל גיוס מצביעים בקו הזה הוכח כלא נכון, עיין ערך הבחירות הקודמות ששלחו אותנו למדבר, הגיע הזמן לשינוי תפיסה, וקמפיין שונה שננצח בבחירות, הרי בסופו של דבר אנחנו עדיין הרוב בעיר…

  5. ימקי

    צביקה כהן לקח את הכסף מכספים קואליציוניים שהוא יכל לעשות איתם דברים אחרים כמו מיליוני שקלים שהולכים בציבור החילוני לתרבות ופנאי, אז למי שיש בעיה עם זה שישתה מים קרים, וזה כולל את חביליו שעושה קמפיין בחירות מאד לא מוצלח כבר שנים על הגב של החרדים בירושלים, אז בעברית ברורה חביליו תפסיק לבלבל לנו את המוח! נמאס מקמפיין השנאה שלך, תתבייש לך רק לברבר אתה יודע, אולאי הגיע הזמן שתתחיל להציג קצת השגים שעשית לתושבי ירושלים במקום לקטר וללכלך בלי סוף ?!

  6. אביגדור

    בואו נעשה כזה דבר.
    שחביליו ידאג שהקהילה החרדית בקרית יובל שמקבלת הסעות קרי הקהילה ברחובות ברזיל-אולסוונגר (ולא זו של זנגוויל שקרוב לביה"ס ולא כמו שכתבתם) תקבל את בית ספר ארגטינה שנמצא ממש לידה ולומדים בו ילדים משאר העיר ואז לא יצטרכו הסעות.
    מסכים חביליו???
    עד אז אתם סתם אנטישמים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר