הפגנת עובדות הצהרונים בכיכר ספרא בחודש ספטמבר (צילום: כוח לעובדים)
הפגנת עובדות הצהרונים בכיכר ספרא בחודש ספטמבר שעבר (צילום: כוח לעובדים)

מחר, חמישי, שביתה בצהרונים בירושלים: ההורים מצדדים הפעם בעירייה ובמינהלים הקהילתיים

איגוד הצהרונים בארגון כוח לעובדים הודיע על השבתת צהרוני הגנים בירושלים (ניצנים) מחר, חמישי, לאחר סירוב לעלות את שכר הצהרוניות שלא עודכן שש שנים. בתגובה, הנהגת ההורים, שבעבר תמכה במאבק הסייעות, הוציאה מכתב חריף לוועד בדרישה לבטל את ההשבתה. העירייה תעתור לבית המשפט?

פורסם בתאריך: 14.2.24 08:37

צהרוני ניצנים – הצהרונים של גני המינהלים הקהילתיים שבהם אלפי ילדים, יושבתו מחר, חמישי, 15.2, על ידי ועד הצהרונים המאוגד בארגון 'כוח לעובדים'.

העובדות מוחות על כך ששכר מובילות הצהרונים לא עודכן מזה שש שנים, לטענתם מאז 2018. בוועד הצהרונים מביעים תרעומת על כך "שכבר שלוש שנים דוחים המינהלים הקהילתיים, המפעילים את הצהרונים את החתימה על הסכם קיבוצי בטיעונים שונים".

לטענת ארגון 'כוח לעובדים' "לתנאי ההעסקה הירודים של העובדות, השלכה ישירה על פעילות הצהרונים- עפ"י נתוני איגוד הצהרונים בשנה"ל הנוכחית, וגם בקודמתה שליש מעובדות הצהרונים עזבו בתחילת השנה".

מארי לוי ידיד, חברת איגוד הצהרונים ומובילת צהרון בגילה: "אנחנו עובדות במסירות עם ילדי העיר, כאילו היה מדובר בילדינו. לצערנו, פעם אחר פעם, מבהירים במינהלים הקהילתיים ובעירייה, עד כמה הצהרונים ואנו במיוחד חסרי משמעות עבורם. איך אמורה מובילת צהרון לשרוד, עם שכר של 3,500 שקל בחודש? איך מצפים מעובדת לשרוד את יוקר המחיה ללא עדכון שכר שש שנים? פלא שתחלופת העובדות כל כך גבוהה? שבמצב הקיים נקבל כל עובדת שתדפק בדלת? מה אנו כבר דורשות- עוד שישה ש"ח לשעה למובילה, שקל וחצי לשעה לסייעת ושי לחג שיכיר בתרומתנו?".

דנה קציר, ראש ענף הגיל הרך בכוח לעובדים, מוסיפה: "את מחיר האדישות כלפי הצהרונים כבר משלמים ההורים. בחסות הטענה ל"גירעון" כביכול, חוגים שהובטחו ואף שולמו, לא מתקיימים בפועל, ובנוסף מתנערים במינהלים הקהילתיים מההכרח לעדכן שכר לעובדות ששכרן לא עודכן מ-2018. הכשלים הניהוליים לא צריכים לבוא על הגב של העובדות ולא של ההורים".

באיגוד הצהרונים בכוח לעובדים מסכמים ואומרים: "לדאבוננו רק איומי שביתה גורמים למעסיק לפעול ולדברים לזוז. העובדות גילו אורך רוח יוצא דופן במשך שנים. הם הסכימו לדחות את המו"מ על ההסכם הקיבוצי בשל הקורונה. מאז כבר שלוש שנים מנהלים משא ומתן – וההסכם לא נחתם. העובדות הסכימו לצמצם לכדי חצי (!) את עלות דרישותיהן הכלכליות, אך במינהלים הקהילתיים הבהירו שלא מוכנים לתת אפילו שקל לעובדות המסורות הללו. "אנו קוראים להנהלת המינהלים הקהילתיים, להתעשת ולהתקדם במו"מ. אם יתמידו המינהלים הקהילתיים והעיריה בסירובן, לא נהסס להרחיב את צעדי המחאה".

 

 

בעיריית ירושלים ובמינהלים הקהילתיים לא מתכוונים לעבור לסדר היום על ההשבתה הצפויה, ונדמה כי תוגש עתירה למנוע אותה לבית הדין לעבודה.

במענה לפניית "כל העיר" בנושא, בעיריית ירושלים ציינו כי "הצהרונים מופעלים ע"י המינהלים הקהילתיים. השביתה המתוכננת בצהרונים בירושלים ביום חמישי, 15.2.24, הינה בלתי חוקית ובכוונת עיריית ירושלים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה כדי למנוע את קיומה. זאת במיוחד בשל העובדה כי קיום שביתה בצהרונים בעת מלחמה תהווה פגיעה קשה בעורף האזרחי ובפרט בילדי והורי המשפחות המגויסות".

עוד נמסר מהעירייה: "יודגש כי שכרן השעתי הממוצע של הגננות והסייעות בצהרוני ניצנים בירושלים הוא הגבוה ביותר שניתן במסגרות תוכניות ניצנים בישראל. זאת, בין היתר בזכות השתתפות ההורים. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, בשנת בחירות לא ניתן להעניק תוספות שכר. יצוין כי אין הודעה על סכסוך עבודה בתוקף.

"העירייה פנתה לממונה הארצית על יחסי עבודה כדי שתפעל לתווך בעניין ונקבעה פגישה ביום חמישי הקרוב, מכאן שאין כל סיבה עניינית לפגוע כך בילדי העיר וברור שאין כל תכלית להשבתה, ודאי במועד זה. מדובר בניסיון פסול וחסר אחריות להלך אימים. אנו קוראים שוב לארגון כוח לעובדים להודיע לאלתר על ביטול השביתה שהוכרזה, כדי למנוע פגיעה בהורים ובילדים בימים קשים אלה".

בעמדת העירייה תומכים גם בארגון ההורים בירושלים, שהיה בצד של עובדות הצהרונים במאבק שנוהל על שכר הסייעות בשנה שעברה. כעת, כך נדמה, הנהגת ההורים אינה תומכת בצעדים של ועד הצהרונים ודורשת לבטל לאלתר את ההשבתה המתוכננת.

במכתב ששלח אריק קפלן, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, לארגון העובדים 'כוח לעובדים' הוא כותב, בין השאר: "מדובר בצעד כוחני ומיותר בעיתוי אומלל של מלחמה, של מתיחות בלתי אפשרית ממילא על ההורים והילדים ובימים ספורים לפני הבחירות לראשות ולמועצת העיריה, תקופה שלמיטב הבנתנו אינה מאפשרת ממילא תזוזות כספיות בשום צורה".

קפלן מוסיף במכתבו: "אני פונה אליכם בבקשה לבטל באופן מיידי את השביתה. כפי הידוע לכם, הורי הצהרונים בירושלים משלמים תשלומים הגבוהים מכפי הנדרש וזאת מתוך אחריות חברתית ורצון לתת תנאים טובים לצוות האמון על ילדינו ומאידך אנו מקבלים איומי שביתה ואף לצערנו שביתות. מדובר בצעד חסר אחריות או חמלה מצדכם ואני מודיע לכם שנשקול טוב את המשך התשלום הגבוה לאור התנהגותכם כלפינו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אוראל

    צריך לצאת למלחמה גם על האוכל המזעזע שמוגש בצהרון
    האוכל לא אכיל והילדים נשארים רעבים

  2. בעילום שם

    צחוק עושים מהעובדות של הצהרונים רק בגלל זה עזבתי
    רק האינטרסים של ההורים הם רואים לא של העובדים
    לגמור בארבע במקום בארבע וחצי בדיחה עד שכול העובדים ישבתו מעצמם בלי וועד העובדים אולי יתעוררו
    גם ככה הצהרונים צריכים לגמור בארבע מספיק כמה ילד יכול להיות בגן מוגזם ועצוב ממש שכה מערכת החינוך

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר