אילוסטרציה קייטנה, תלמידים, pixabay.com
אילוסטרציה של קייטנה (pixabay.com)

בלחץ של בית הדין לעבודה: צומצמה משמעותית השביתה שתוכננה למחר בצהרונים בירושלים

המינהלים הקהילתיים ועיריית ירושלים ביקשו צו מניעה לקיום השביתה של איגוד הצהרונים בכוח לעובדים, אך בית הדין הצליח להביא את הצדדים להסכמה כי הם יחזרו למשא ומתן בלי שביתות ב-21 הימים הקרובים. יחד עם זאת, מחר, חמישי, יסתיימו מסגרות הצהרון בשעה 16:00 בהסכמת כולם

פורסם בתאריך: 14.2.24 20:02

צומצמה משמעותית השבתת צהרוני ניצנים בירושלים שתוכננה למחר, חמישי (15.2) – זו השורה התחתונה של דיון שהתקיים הערב (רביעי, 14.2) בבית הדין האזורי לעבודה. אולם הדיון הזה מציג עד כמה שני הצדדים למשא ומתן – איגוד הצהרונים בכוח לעובדים ועיריית ירושלים והמינהלים הקהילתיים לא רואים עין בעין את הסוגיה ואת הנושא, כשבשורה התחתונה מי שנפגעים הם ההורים והילדים.

בדיון שהתקיים הערב ביקש בית הדין מהצדדים להגיע להסכמות כשעל שני הצדדים הוסכם והיה מקובל כי הדברים לא יירשמו בפרוטוקול תוך הדגשה של שני הצדדים שהם לא מקבלים את טענות הצד השני – אלא מסכימים לפשרה שהוצעה.

השורה התחתונה היא כזו:
– במקום השביתה שתוכננה למחר תתקיים שביתת מחאה במסגרת הלימודים בצהרונים יסתיימו בשעה 16:00 (במקום 16:30, ר"ג).
– בהתאם למתוכנן תתקיים ישיבת משא ומתן לפני הממונה ליחסי עבודה ובהמשך ישיבות נוספות בהתאם לשיקול הדעת.
– לא תינקטנה שביתות נוספות במהלך 21 הימים הקרובים.

הצעת הפשרה הזו של בית הדין נכתבה בצורה כזו שאין מנצחים או מפסידים ומבלי שבית הדין מביע עמדה כלשהי לגוף הטענות של מי מהצדדים. אולם למרות זאת, גם באיגוד הצהרונים בכוח לעובדים וגם בעיריית ירושלים החליטו לנצל את ההסכמה כדי להצהיר ולהכריז על ניצחון.

כך למשל, בהודעת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים נכתב "שביתה בצהרונים בירושלים", ולאחריה הסבר כי האיגוד נענה לבקשת בית הדין וצמצם את השביתה ל"שעה כל שהצהרונים יפעלו עד 16:00 בלבד". כאמור, בית הדין לא נענה – אלא הציע פשרה משלו ולא קיבל אף טענה של מי מהצדדים.

בהמשך מצוין כי "בקשת העירייה והמינהלים הקהילתיים לצו מניעה כשלה", שגם זה לא נכון – אלא מדובר בפשרה בלי שום נקיטת עמדה.

 

 

מנגד, בהודעת עיריית ירושלים נכתב כי "בית הדין קיבל את עמדת העירייה והמינהלים הקהילתיים לבטל את השביתה" – שוב, לא נכון ולא מדויק. בית הדין לא קיבל שום עמדה – לא של העירייה ולא של איגוד הצהרונים, אלא הביא פשרה שקיבלה את הסכמת הצדדים בלי שום נקיטת עמדה.

עוד נכתב בהודעת העירייה כי "בית הדין התייחס לכך שמדובר בפגיעה בלתי מידתית בילדים ובהוריהם ובעיתוי שמחייב איפוק" – למשפט זה אין שום אזכור בהחלטת בית הדין האזורי לעבודה, כך שמדובר באי דיוק (בלשון המעטה) נוסף.

***

תגובות רשמיות: מעיריית ירושלים נמסר: "אנו מברכים על התערבותו של בית הדין לעבודה שמנעה שביתה מיותרת ופוגענית. במיוחד בעת הזאת, חשוב לשמור על רצף חינוכי בכל המסגרות ולמנוע כל פגיעה במשפחות המגויסות ובילדיהם. עיריית ירושלים תמשיך לפעול ללא לאות למען ילדי ירושלים והוריהם".

מארי לוי ידיד, חברת איגוד הצהרונים בכוח לעובדים: "שביתה היא תמיד רק אמצעי. לאחר שש שנים ללא תוספת שכר מול יוקר המחיה המכה בנו, ותוך דחיית המינהליים הקהילתיים את ההסכם הקיבוצי בשלוש שנים הגיעו מים עד נפש. כפי שהוכח בעבר רק שביתות וסכסוכי עבודה גרמו לעירייה ולמינהלים הקהילתיים להתעשת. אנו מקוות עתה לתזוזה משמעותית במו"מ שתמנע שביתות נוספות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר