ל"ג בעומר בירושלים (צילומים: כבאות והצלה ירושלים, אגף אכיפה ושיטור)
ל"ג בעומר בירושלים (צילומים: כבאות והצלה ירושלים, אגף אכיפה ושיטור)

#מדורה לא מדירה – הקמפיין החדש של מוקד החרמות הירושלמי

עמותת 'כנפי דרור' ועיריית ירושלים נלחמים בתופעה של הדרת ילדים ובני נוער ממדורות ל"ג בעומר, עם אתגר #מדורה_לא_מדירה, בהשתתפות רא העיר וידוענים, שמבקשים לוודא שכולם מוזמנים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 23.5.24 18:00

#מדורה_לא_מדירה – זהו שם הקמפיין החדש שהשיקה בימים האחרונים עמותת 'כנפי דרור', שהקומה במטרה להילחם בתופעת החרמות, ומפעילה בשיתוף עיריית ירושלים את מוקד החרמות העירוני.

מטרת הקמפיין – כפי שמשתמע משמו – היא לוודא כי אף ילד לא יישאר מאחור מסיבות חברתיות וכי כולם יוזמנו למדורות.

בעמותת כנפי דרור מציינים כי "לצד העובדה של"ג בעומר הוא חג של שמחה וחגיגה חברתית, עבור ילדים רבים, החג מהווה מקור לחרדה ולבדידות. ילדים ביישנים, או כאלו הנמצאים בשולי הקבוצה החברתית, עלולים להרגיש מודרים מהחגיגות ולחוות קושי להשתלב בפעילויות".

כדי להבטיח שכל אחד ואחת ימצאו את מקומם סביב המדורה, הושק הקמפיין שבחלקו משתתפים מפורסמים כגון סיוון רהב מאיר, ראש העיר משה לאון, סגנית ראש העיר חגית משה, מדליקת המשואה אופק ראשון, עינב קדוש, השר חילי טרופר ועוד – אשר קוראים להורים ולילדים לקחת חלק באתגר "מדורה לא מדירה", ולוודא שלכל מי שסביבם – יש מדורה ללכת אליה.

חלקו המשלים של הקמפיין הוא בהפצת הודעות להורים בכל רחבי העיר, הפעלת מוקד (074-7117700) המקושר למינהלים הקהילתיים ולפרויקט "שכונה צעירה", ש"ישדך" ילדים למדורות מארחות בשכונתם ועוד.

 

 

"הפעילות הרשתית #מדורה_לא_מדירה, והפעילות המתבצעת בכל העיר מניעת הדרת ילדים מהמדורה מבורכת וחשובה ביותר", אומר ליאון. "אני קורא לילדים, בני הנוער ולהורים לפקוח עין ולשים לב למתרחש סביבם, כדי להבטיח ששום ילד לא נשאר מאחור".

שייקה אל עמי יו"ר ומייסדת עמותת 'כנפי דרור' מסביר כי יש לעמותה יכולת לערוך מדורות בעצמם ולהזמין כמה שיותר תלמידים, אך הכוונה היא דווקא להוביל למהלך בו הקהילה לוקחת אחריות ומונעת מראש מצבים של הדרה וחרמות חברתיות. "אין דבר משפיל ופוגע יותר מחוויה של ילד שנותר בביתו, כי לא הוזמן לשום מדורה. זו האחריות שלנו כחברה וכקהילה – להבטיח שיש מקום לכולם ליד המדורות." לא מדובר כאן רק בפתרון נקודתי של ל"ג בעומר, אלא כחלק ממהלך של הגברת המודעות לנושא החרמות, לצד הקמת רשתות קהילתיות של "שגרירים" – פעילים חברתיים אשר עוברים הכשרות שיעסקו במניעת חרמות, זאת לצד הענקת מענה למצוקות ובמידת הצורך אף לקשר לגורמים מקומיים או מקצועיים. אנחנו מקווים שבשנים הקרובות הקהילות יבינו את החשיבות של הנושא ולא יהיה צורך בפעילות שלנו".

מנכ"לית העמותה אורית רז: "ילדים רבים מוותרים על האפשרות להשתלב באירועים חברתיים כתוצאה מפגיעות העבר. בל"ג בעומר יש לנו הזדמנות כקהילה ללמד את הילדים לפקוח עיניים חברתיות ולקרב חזרה למעגל החברתי את כל מי שנשמט".

את עמותת "כנפי דרור",כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", הקימה משפחת אל עמי בשמו של בנם, דרור, שחווה פגיעה עמוקה של התעללות חברתית וחרם בילדותו, וידע במאמצים גדולים לצמוח משם ולהצליח בביה"ס, במכינה, בצבא, בלימודים ובמשפחה – עד שצלקות הפגיעה הקשה מתקופת הילדות, שהותירו את חותמם העמוק בנפשו, שבו ונפתחו והכריעו אותו.

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר