יוסי הרשקוביץ ז"ל (משמאל עם כיוון השעון), שבוע החינוך בשנה שעברה, תלמידי בית הספר לומדים על חלקי המחשב (צילומים: באדיבות המשפחה, דוברות אינטל, עיריית ירושלים)
יוסי הרשקוביץ ז"ל (משמאל עם כיוון השעון), שבוע החינוך בשנה שעברה, תלמידי בית הספר לומדים על חלקי המחשב (צילומים: באדיבות המשפחה, דוברות אינטל, עיריית ירושלים)

בסימן המנהל שנפל בקרב: שבוע החינוך בירושלים יוצא לדרך

החל מיום ראשון הקרוב, 26.5, יצוין 'שבוע החינוך' העירוני, שיוקדש השנה לזכרו יוסי הרשקוביץ ז"ל, מנהל תיכון 'פלך' בנים, שנפל בקרב במלחמת 'חרבות ברזל'. בתוכנית – זרקור על העשייה החינוכית בירושלים

פורסם בתאריך: 26.5.24 07:58

כנסים, אירועי הורים, פוקוס על תוכניות לימודיות, פעילויות לצוותי החינוך וטקס 'אוסקר החינוך' הירושלמי – אלו הם רק חלק מאירועי שבוע החינוך 2024 בירושלים שייצא לדרך היום, ראשון, 26.5, ויסתיים ביום שישי (31.5).

כמו כלל האירועים בשנה החולפת, גם שבוע החינוך הירושלמי יעמוד בסימן מלחמת 'חרבות ברזל', והוא יוקדש לזכרו של יוסי הרשקוביץ ז"ל, מנהל תיכון 'פלך' בנים בירושלים, שנפל בקרב ברצועת עזה.

הרשקוביץ ז"ל, רס"מ במילואים, השתתף בקרבות בעזה מהיום הראשון ועד לנפילתו, כלוחם בחטיבת המילואים המובחרת 551 (יוצאי צנחנים וקומנדו), בתקרית קשה בבית חאנון שבצפון הרצועה בתאריך ה-10.11.2023. ביום שישי הקרוב, באירוע הסיום של שבוע החינוך, תתקיים קבלת שבת לזכרו במוזיאון הטבע.

במהלך שבוע החינוך יתקיימו, כאמור, מגוון פעילויות ואירועים שונים לצוותי החינוך, תלמידים והורים בעיר ובהם: טקס ה'אוסקר הירושלמי', כנסים, אירועי הורים ועוד מגוון פעילויות המבוססות על החינוך הירושלמי.

יצוין כי מערכת החינוך העירונית, כמו ירושלים עצמה, היא הגדולה בישראל עם למעלה מ-290,000 תלמידים ותלמידות וכ-15.650 עובדי ועובדות הוראה. כמו כן, ברחבי העיר קיימים 13,487 כיתות לימוד, 2,697 גנים ו-866 בתי ספר ברחבי העיר – ואם המספר נראה לך גבוה זה המקום להדגיש ולציין שקיים מחסור של אלפי כיתות לימוד בעיר, ונעשה מאמץ בשנים האחרונות לצמצם את המחסור.


יוסי הרשקוביץ ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)

יוסי הרשקוביץ ז"ל (צילום: אלבום משפחתי)


"עיריית ירושלים ומינהל החינוך העירוני מתכבדים השנה לקיים את שבוע החינוך לזכרו ולאורו של יוסי הרשקוביץ (ז"ל), איש חינוך מוערך מאוד שלמרבה הצער נפל במלחמה", אומר ראש העיר משה ליאון. "יוסי ניהל את בית הספר פלך במקצועיות רבה וראויה להערכה, ומן הראוי ששבוע החינוך בשנה זו יוקדש לפועלו ולזכרו. מדובר בשבוע רווי בתכנים ערכיים, פעילויות שונות, סדנאות לצוותי החינוך, הורים, תלמידים ותלמידות. העיר ירושלים זכתה לצוותי הוראה המהווים הון חינוכי יקר מפז לדור העתיד וגם להוריהם. נמשיך להשקיע, לטפח ולפתח את החינוך בירושלים על כל רבדיו".

יואב (זימי) זימרן, ראש מינהל חינוך מוסיף: "השנה שבוע החינוך יצוין לזכרו של יוסי הרשקוביץ, שתחום החינוך היה משמעותי ומרכזי בחייו. בשבוע זה תצוין העשייה האדירה והערכית בתחום החינוך בעיר ויתקיימו אירועים, ומגוון פעילויות ייחודיות, יחד עם הצוותים התלמידים וההורים. זוהי הזדמנות יוצאת דופן להגיד תודה לכולם על שותפות מופלאה. כי אין על החינוך הירושלמי".

האירועים הבולטים בשבוע החינוך הירושלמי

ראשון, 26.5, בשעה 9:00: פעולת מרכז מצטיינים ומחוננים – השתתפות תלמידי מרכז המצטיינים ומחוננים בהעברת סדנאות לבתי הספר היסודיים ועל יסודי.

שני, 27.5, בשעה 12:30: "והילד הזה הוא שלנו" – כנס לאנשי חינוך בנושא רשת חינוכית-טיפולית בעבודה עם ילדים מאתגרים. הכנס יעסוק בהעברת ידע מקצועי וקבלת כלים להתמודדות עם ילדים מורכבים בבתי הספר עבור צוותים חינוכיים – מנהלים, גננות חובה, יועצות, רכזות הכלה, מחנכות, מורות שילוב, סייעות ופסיכולוגיות.

שני, 27.5, בשעה 19:00: עשור לממ"ח – מציינים עשור לחינוך הממלכתי חרדי באירוע במעמד נשיא המדינה ובהשתתפות כל אנשי החינוך הממ״ח (גנים/ יסודי/ על יסודי/ בנים/ בנות).

שני, 27.5, בשעה 20:00: יחידת ההורות – מופע של גורי אלפי להורי חינוך המיוחד. המופע יתקיים בהיכל התרבות פסגת זאב.


שבוע החינוך בשנה שעברה (צילום: עיריית ירושלים)

שבוע החינוך בשנה שעברה (צילום: עיריית ירושלים)


 

שלישי, 28.5, בשעה 9:00: גמר חידון התנ"ך הירושלמי בתיאטרון ירושלים – חידון התנ״ך לתלמידי ותלמידות היסודי, אירוע ירושלמי מרגש שבו הילדים חוגגים היכרות מעמיקה עם התנ״ך.

שלישי, 28.5, בשעה 12:00: יריד חקר עירוני – יריד בהשתתפות תלמידי ומורי מדעים, יסודי וחט"ב, בו תלמידים מציגים את עבודות החקר שעשו במדע וטכנולוגיה. האירוע יתקיים במוזיאון המדע.

שלישי, 28.5, בשעה 20:00: יחידת ההורות – אירוע בהשתתפות בני משפחתו של שאולי גרינגליק ז"ל, שנפל במלחמת 'חרבות ברזל', ועם האמן אמיר דדון. במהלך הערב יועברו תכנים הנוגעים למלחמה ולחוסן משפחתי. האירוע מתקיים בספריה הלאומית.

רביעי, 29.5, בשעה 19:00: אוסקר החינוך הירושלמי 2024 – טקס האוסקר השנתי, בו יוכרזו הזוכים באוסקר בקטגוריות השונות,כגון: מורים, תומכות למידה, מובילות צהרון, מאבטחים, אבות בית, אנשי טיפול ועוד. הטקס יוגש בהנחיית דני קושמרו ובהשתתפות האמן קובי אפללו, במלון מצודת דוד.

שישי, 31.5, בשעה 11:00: קבלת שבת לזכרו של יוסי הרשקוביץ ז״ל. האירוע יתקיים במעמד ראש העיר והאמן שי צברי במוזיאון הטבע.

תוכנית המרחב השלם

אחת התוכניות הבולטות שייצרה מערכת החינוך העירונית היא 'המרחב השלם' – מודל הנותן מענה מערכתי על ידי הנגשה של תוכניות חינוך מגוונות הנטמעות באופן מלא במערכת הבית ספרית, ויוצרות רצף חינוכי עבור התלמיד/ה. במסגרת המרחב השלם – מוכנסים לבתי הספר תוכניות חיצוניות דוגמת יזמות, גלישת גלים, תיאטרון, סייבר ומשתלבים במערכת החינוך הפורמלית.


תלמידי בית הספר לומדים על חלקי המחשב (צילום: דוברות אינטל)

תלמידי בית הספר לומדים על חלקי המחשב (צילום: דוברות אינטל)


המטרות של 'המרחב השלם' הן: הכנת התלמיד/ה להצלחה – הכנסת תכניות מותאמות אישית לכל תלמיד, הקניית מיומנויות וכלים, וערכים שרלוונטיים לתלמידים לקראת יציאה לחיים הבוגרים. בנוסף, פועל המרחב השלם גם בקהילה ונותן הזדמנות עבור התלמיד/ה להביא לידי ביטוי בצורה מעשית את הידע, הערכים, ומאפשר לביה"ס להפוך לעוגן עבור כלל תושבי השכונה שבה הוא פועל.

במסגרת המרחב השלם, קיימה אינטל ירושלים פעילות משותפת עם מנח"י, שכללה התנדבות של מהנדסי אינטל, אשר ביקרו ב-3 בתי ספר בעיר. במהלך הביקורים, העבירו המתנדבים הרצאות לכ-120 תלמידים על פעולת המחשב, חלקי המחשב השונים ולאחר מכן הנחו את התלמידים בבנייה אישית של דגמי מחשבים שיכלו לקחת עמם הביתה. פעילות זו מרחיבה את יכולתם של התלמידים להתמודד עם טכנולוגיות תוך חשיפתם לעולם המחשבים והטכנולוגיה המודרנית בדרך מעשירה, חווייתית וייחודית.

מריאנה וקסמן מנהל קשרי אקדמיה, באינטל ישראל ציינה, "אינטל גאה להיות שותפה בחינוך טכנולוגי לדור הבא בירושלים. אנו מקווים שחוויות מעשיות וחינוכיות כאלה תעודדנה יותר תלמידים ללמוד מדעים ולהמשיך בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר