יואב זימי זמרן, כיכר ספרא (צילומים: ארנון בוסאני)
יואב זימי זמרן, כיכר ספרא (צילומים: ארנון בוסאני)

עכשיו זה רשמי: ראש מנח"י יואב זימי זמרן הודיעו על סיום תפקידו

לאחר 3 שנים כראש מינהל החינוך בעיריית ירושלים, הודיע זמרן על עזיבתו את התפקיד. בין ההישגים הבולטים שלו - תוכנית 'המרחב השלם', הקמת מרכזי חדשנות ופיתוח תוכניות לימודים חדשות. המחליף ייבחר במכרז פומבי וההערכה היא שיגיע מחוץ למנח"י

פורסם בתאריך: 9.6.24 11:15

ראש מינהל החינוך בעיריית ירושלים (מנח"י) יואב זימי זמרן יעזוב את תפקידו מיד לאחר פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה בחודש ספטמבר הקרוב.
עזיבתו של זמרן לא מתקבלת בהפתעה. הכתובת היתה על הקיר וכבר שבועות ארוכים שבאוויר מרחפת ההודעה על עזיבתו הצפויה של זמרן לאחר שלוש שנים בתפקיד. הבוקר, ראשון, הודיע זמרן למנהלי האגפים במנח"י על סיום התפקיד, זאת לאחר שסגר את העניין בשיחות אישיות עם ראש העיר משה ליאון.

בשיחות בין זמרן לליאון הוסכם, כאמור, על מועד סיום התפקיד – בחודש ספטמבר 2024 – לאחר פתיחת שנת הלימודים.

זמרן מסיים 3 שנים בתפקיד ראש מנח"י, כשקודם לכן הוא היה בהנהלת מנח"י במשך 7 שנים. בעשור שבו הוא נמצא בלב העשייה החינוכים בירושלים הוביל זמרן את תחום הפדגוגיה במנח"י, הקים פרויקטים ותכניות בתחומי החדשנות וביניהם את מרכזי החדשנות הפרוסים בעיר, פיתח תכניות לימודים, ביסס תוכניות בנושא הדו קיום בעיר, פיתוח מצויינות ועוד.

זמרן, כך מציינים בעירייה, פעל גם לקדם את מערכת החינוך במגזר החרדי על ידי הכנסת תכניות הכשרה רבות; פיתוח החינוך במזרח ירושלים תוך קידום תכנית הלימודים הישראלית לצד חיזוק התמיכה הרגשית. כמו כן עסק בהרחבת תכניות ייחודיות במגזר הממלכתי והממלכתי דתי תוך אמונה כי לכל ילד מגיע לקבל את החינוך הטוב ביותר והמתאים לו ולקהילה ממנה הוא בא.

בתקופה כהונתו כראש מנח"י נפתחו בתי ספר חדשים בעלי גוון ייחודי כמו בית ספר שובך, בית הספר התיכון 'בעברית', שפע צפון, בית ספר יער, אולפנת עורי ו 5 בתי ספר ייחודיים במזרח העיר.

 

 

בשנים האחרונות הוא הוביל תהליך של הפיכת בתי הספר ל"מרחבים שלמים" המנסים לראות בצורה הוליסטית את הילד הן במרחב הפורמאלי והבלתי פורמלי והן בצד הרגשי. כיום יש למעלה מ-60 בתי ספר הפועלים כך ושלוש שכונות שמובילות למהלך עמוק יותר.

יש לציין כי אין כרגע מועמד מוביל לאיוש התפקיד, ובעירייה מציינים כי לתפקיד ראש מנח"י יפורסם מכרז פומבי אליו יוכלו לגשת מועמדים מתאימים מתוך המערכת ומחוצה לה. ההערכה בקרב בכירים בכיכר ספרא היא כי המחליף של זמרן יגיע מחוץ למערכת החינוך העירונית.

ל"כל העיר" נודע כי במערכת העירונית יש חוסר שביעות רצון מההתנהלות של מנח"י בחודשים האחרונים, ונראה כי על הרקע הזה מגיעה העזיבה של של זמרן, וזאת כנראה הסיבה שבגינה ישנה כרגע העדפה ברורה להגעת מחליף מבחוץ.

"ברצוני להודות לראש העיר על הזכות שניתנה לי להוביל את המערכת הגדולה ביותר, המאתגרת ביותר והטובה מכולן, תוך אמון מלא ותמיכה לאורך כל הדרך", אומר זמרן, "אני משאיר מערכת חזקה שהוכיחה את עצמה, במיוחד השנה, כעוצמתית ומגובשת ולמרות כל האתגרים הובילה את בתי הספר להישגים מדהימים. מערכת חינוך שקלטה בהצלחה רבה מעל 6,000 תלמידים מפונים והמשיכה להתפתח ולבנות את עצמה לאתגרי השנים הקרובות".

ראש העיר ליאון: "העיר ירושלים על מוריה, הוריה ותלמידיה, מודים לך על עשור בשירות במנח"י ועוד שנים רבות של חינוך קודם לכן. הבאת למערכת ידע, חכמה וערכיות אשר השתלבו בגישתך האישית והאנושית. כולנו מאחלים לך בהצלחה בכל דרך שתבחר ובטוחים שכך יהיה".

 

תגובות

10 תגובות
10 תגובות
  1. מנהל בי״ס

    איש חכם מכובד ומכבד והכי חשוב צנוע שראה את טובת התלמידים לפני הכל.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תבדקו מי זאת
    הפילגש של בכירי העירה שבגללה הוא עזב

  3. יחיאל מייק לייטר

    תודה לזימי על ההשקעה האדירה בעיר המורכבת שלנו.

  4. יוסוף

    עוד בוגר של קרן וקסנר הולך הבייתה .כן ירבו .כל אנשי הקרן כל אנשי הקונספציה שהביאה אותנו עד ה7/10 חייבים להתנדף לנו מהחיים

  5. בני

    מי זה? אף אחד לא מכיר אותו. עשר שנים קידם פרוייקטים נדחים והזויים על של שמאל מודרני. הגיע הזמן להביא משהו מכיר את העיר הזאת מוצאים לה. במקום להקים עוד בתי ספר הזויים שרף אחד לא הולך אליהם. שיפעל לחזק את בתי הספר הקיימים. מספר עם אנשים שמתאימים למנהל החינוך של תל אביב.

  6. משה

    עכשו אני מבין למה האגף לא מתפקד בימים אלה.איש לא עונה לטלפון איש לא עונה לשאלות ואין איש שניתן לדבר איתו .בקיצור החגיגה בעיצומה בושה וחרפה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר