מכללת אורט (צילום: יח"צ)
מכללת אורט (צילום: יח"צ)

מכללת אורט: נפתח קורס ללימודי מורשי נגישות בתשתיות מבנים

הקורס מתקיים פעם בשבוע בשעות הערב, והוא מיועד למהנדסי והנדסאי בניין או אדריכלות בעלי ותק של שלוש שנים ומעלה

פורסם בתאריך: 15.1.18 18:11

מכללת אורט במרכז העיר פותחת קורס נוסף של לימודי מורשה נגישות בתשתיות מבנים וסביבה. מדובר במסלול לימודים ייחודי מסוגו בירושלים, ועקב הביקוש הרב אליו נפתח קורס נוסף שהחל בשבוע שעבר, 9.1.18. מדובר בקורס, שמתקיים פעם בשבוע בשעות הערב במהלך שבעה חודשים. הקורס מיועד למהנדסי והנדסאי בניין או אדריכלות מדופלמים בעלי ותק של 3 שנים ומעלה.

"מכללת אורט ירושלים, כמכללה המכשירה וממקצעת בהתאם לצרכי המשק שמחה להוביל בירושלים את לימודי מורשה נגישות בתשתיות, מבנים וסביבה",מציינת הדס ישראלי, מנהלת מכללת אורט ירושלים. "כיום כל מבנה בעיר מצריך מורשה נגישות ואנו במכללה מקדמים בצורה משמעותית את התחום. לאור ההתעניינות הרבה אין לי ספק שגם הקורס החדש יהיה מוצלח, פורה ומעניין".

במכללת אורט מדגישים כי הקורס נועד ללמד את בעלי המקצוע על הנגשת מבנים לבעלי מוגבלויות. "לפי תיקון לחוק שיוויון זכויות לבעלי מוגבלויות (2005) אשר מטרתו להבטיח את כבודם וחירותם של בעלי המוגבלויות ולספק מענה לצרכיהם הייחודים, התווסף סעיף הנגישות אשר קובע כי 'אפשרות הגעה למקום, תנועה והתמצאות בו, שימוש והנאה משירות, קבלת מידע הניתן או מופק במסגרת מקום או שירות או בקשר אליהם, שימוש במתקניהם והשתתפות בתוכנית ובפעילויות המתקיימות בהם, והכול באופן שוויוני, מכובד, עצמאי ובטיחותי", כך נמסר מהמכללה.

עוד מוסיפים במכללה: "חוק זה הביא לחיזוק המודעות כלפי נגישות עבור בעלי מוגבלויות בחברה הישראלית ובתוך כך מוסדות ציבור, מוסדות בריאות, מוסדות ממשל, מוסדות חינוך, אוניברסיטאות, חברות פרטיות ואף בתי קולנוע, מסעדות, פארקים, תחבורה ציבורית, בתי מלון וכדומה, חייבים כולם בנגישות מלאה כלפי בעלי מוגבלויות שונות.העובדה כי החוק אף מחייב כיום העסקתו של מורשה נגישות במוסדות וארגונים, מעידה על חשיבותו הרבה של מורשה הנגישות בתשתיות וסביבה אשר אמור לייעץ למוסדות השונים לגבי אופן הנגשתם לבעלי מוגבלויות ולפקח על אכיפת החוק. החוק קובע כי בתהליך ההנגשה קיימת חובת היוועצות עם מורשה נגישות שהוכרו ככאלה לאחר הכשרה ייעודית בנושא".

 

 

במכללה אומרים כי מכללת אורט ירושלים היא היחידה והראשונה בירושלים, שמציעה קורס להכשרת מורשה נגישות בתשתיות, מבנים וסביבה, אשר מועבר על ידי מרצים מהשורה הראשונה בתחום. הקורס נועד להכשיר מורשה נגישות מיומנים ומקצועיים על ידי הענקת הכלים, השיטות והאמצעים הנחוצים לביצוע משימותיהם כפי שמוגדרות בחוק. כמו כן, מטמיע הקורס את הנושא בקרב המשתתפים וחושף אותם לציבור בעלי המוגבלויות כך שיוכלו להוות סוכני שינוי מעבר להיותם מורשי נגישות. תכנית הלימודים כוללת תפיסות חדשות בעולם הבריאות והרווחה והצגת החקיקה העיקרית בתחום הנגישות, מרכיבים בתכנון הנגישות, ייעוץ ותכנון נגישות הלכה ומעשה ולבסוף הגשת פרויקט גמר.

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר