אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)
אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)

ועד ההורים באורט רמות יוצא למאבק נגד העתקת בית הספר לגבעת רם

גלית ידיד, חברת ועד ההורים באורט רמות: "תלמידים, תושבי שכונת רמות, אמורים לנסוע עד לגבעת רם?"

פורסם בתאריך: 17.1.18 11:09

ועד ההורים באורט רמות, שפועל בשכונת רמות למעלה מ-30 שנה, נאבק נגד החלטת העירייה להעתיק את בית הספר לגבעת רם. במקומו של בית הספר מתוכנן לפעול מוסד לימוד חרדי. גלית ידיד, חברת ועד ההורים באורט רמות, אומרת בשיחה עם "כל העיר": "איך העירייה מסוגלת לסגור את בית הספר הפלורליסטי היחיד ברמות ולהעבירו לגבעת רם? תלמידים, תושבי שכונת רמות, אמורים לנסוע עד לגבעת רם? מפנים 400 תלמידים מביתם כדי שיהיה לנוה רוחמה מקום נוסף? בבית הספר לומדים תלמידים במסגרת צבאית, שמוכנים לתת את נפשם למען מדינת ישראל, ובמקומם נותנים את המבנה? ברקת לא עומד בהתחייבות שלו לשמור על רמות".

ידיד מדגישה: "אנחנו קיימים למעלה מ-30 שנה, שלוש בנותיי סיימו את בית הספר – אורט רמות רק הולך וגדל עם השנים. בית הספר מושך אליו עוד ועוד תלמידים. בקיץ האחרון שיפצו את בית הספר לטובת נוה רוחמה שנכנסו ב-1 בספטמבר 2017. אנחנו מבקשים שימצאו לנוה רוחמה מבנה אחר בשכונה. אנחנו ניאבק נגד המהלך ונוציא צו מניעה. כבר פנינו לעופר ברקוביץ וליוסי חביליו שיעזרו לנו במאבק".

אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)

אורט רמות (צילום: עידו צימרמן)

יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ' מציין כי "מדובר בפגיעה קשה בצביון הממלכתי של שכונת רמות. העברת בית ספר אורט רמות מהשכונה והיעדר פתיחת בית ספר אחר במקומו, מוכיחה כי ברקת מוותר על רמות ואולי גם על ירושלים. הוא אינו מייצג יותר את האינטרס של הציבור הציוני בירושלים. אנו עדים שוב ושוב לפגיעה בתושבי ירושלים ובילדי ירושלים, בעקבות החתימה על הסכם השכונות של ברקת. ברקת ממשיך לקחת מבנה מילד אחד ומעביר אותו לאחר. ניאבק בהחלטה הזו, יחד עם ועד ההורים ותושבי רמות. נוביל את המאבק על השארת העוגן הציוני ברמות, ולקראת הכניסה של מאות משפחות לשכונת הקאנטרי החדשה. הדרישה שלנו בנושא ברורה ובלתי מתפשרת – להשאיר את בית הספר אורט פתוח או לפתוח בית ספר אחר במקומו באותו המקום! ירושלים בראשותי תתנהל אחרת, תוך שמירה על צביון השכונות, תוך מתן פתרונות לכלל הילדים, תוך ביטחון קהילתי לכל אוכלוסיה בעיר".

המועמד לראשות העיר, יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים": "העירייה ממשיכה להיות קבלן הביצוע של פינוי הציבור הלא חרדי משכונות העיר. אחרי סגירת בית הספר ברנדט בנוה יעקב, כעת סוגרת עיריית ירושלים את תיכון אורט רמות. תוכנית ברקת הולכת ומתגשמת מול עינינו, כששכונות שלמות מועברות לציבור החרדי כשהשיטה לעשות זאת היא פתיחתם של עוד מוסדות חינוך חרדיים וסגירתם של מוסדות החינוך הפלורליסטיים. לא מדובר רק במאבקם של תושבי רמות, אלא במאבק של כולנו, המאבק על עתידה של ירושלים. אם לא נמנע את התחרדותה של רמות, היא תהיה רק שכונה אחת בשרשרת של שכונות שברקת מוכן למכור לטובת הישרדותו הפוליטית. אנחנו עמדנו לצד תלמידי והורי ברנדט ונעמוד גם לצד תלמידי אורט רמות".

 

מהעירייה נמסר בתגובה: "במסגרת המהלכים לחיזוק ופיתוח מערכת החינוך בעיר, תקים השנה העירייה בשכונת רמות חטיבת ביניים ממלכתית חדשה במודל חדשני שתיתן מענה לציבור הממלכתי ותצמח לתיכון מרכזי בשכונה. כמו כן, הוחלט כי בית הספר אורט רמות יועבר למכללת אורט כדי לאפשר לתלמידים המעוניינים במגמת 'שוחרות' מכל רחבי העיר לימודים ברמה הגבוהה ביותר בבית ספר מתקדם. בנוסף, תפתח העירייה כיתות י"ג ו-י"ד במכללה שיכוונו ללימודי הנדסאות ויאפשרו לתלמידים לימודים טכנולוגיים מתקדמים עד כיתה י"ד. פתרון זה נולד מתוך רצון לשמור ולחזק את צביון השכונה ובה בעת לתת לכל מגזר מענה לצרכיו השונים, שלא אחד על חשבון השני, אלא אחד לצד השני. אנו מצויים בשיח מתמיד וקשובים לפניות התושבים ומינהל החינוך ימשיך לפעול על מנת להבטיח חינוך מצוין ומעמיק לטובת כלל ילדי ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושב רמות

    האם מישהו בכלל בדק אם המצוקה של מוסדות החרדיים היא מצוקה אמיתית? האם מישהו בודק כמה תלמודי תורה ברמות ? (כנראה עשרות) האם אין אפשרות לאיחוד של חלק מהם ? האם תלמוד תורה של 50 תלמידים זה תיקני ובי"ס לא חרדי כמו אורט עם 250 תלמידים זה לא תיקני ? ומדוע לוקחים את המבנה הקטן שנשאר לאורט אחרי שעוד 3 בתי ספר אחרים נגסו במבנים שלו ונכנסו לתוכם?אם זה בכלל אמיתי שיש לחרדים מצוקה של כיתות אפשר לבנות להם כיתות אבל למה לגרש אחד בשביל להכניס את השני ? יש להדגיש אורט הוא ביה"ס החילוני היחיד ברמות עם מסלול שוחרות ואולי בכל ירושלים ,הקולט גם תלמידים ממגזרים נוספים בציבור הכללי ולא רק חילונים ,פירוק ביה"ס יפגע גם בחיל האויר כי חלק מהשוחרים שמיועדים להיות טכנאים מהנדסים וטייסים ולוחמים מובחרים בחיל האויר מתכוונים לעזוב את השוחרות

  2. שי

    אורט רמות משמש קצת יותר מ-200 תלמידים, רק 30 מהם תושבי רמות… כותרת המשנה הבומבסטית של הכתבה צועקת על כך שתלמידים תושבי רמות יצטרכו לנסוע עד לגבעת רם. מה עם 170 התלמידים שמגיעים היום מחוץ לשכונת רמות כדי ללמוד באורט רמות השומם? מישהו בדק את הנתונים חוץ ממני?… ברמות יש 17078 תלמידים מגיל גן ובתי ספר, מתוכם 14933 חרדים ועוד 1666 דתיים לאומיים… צא ולמד כי ברמות יש רק 456 תלמידים הזקוקים למוסדות ממלכתיים כולל ילדי הגנים… אורט רמות משתרע על שטח של דונמים על דונמים (למיטב הבנתי כל הקומפלקס יחד עם בית ספר אופק משתרע על שטח למעלה מ-40 דונם… וזה רק ברמות ב'. לאן אמורים ללכת 15,000 תלמידים חרדיים?… לנסוע לגבעת רם?… הם לומדים שם בדירות… נוסעים בהסעות אל מחוץ לשוכנה. אנחנו מדברים על ילדים החל מגיל 4 שנוסעים לשכונת שמואל הנביא ורמת שלמה. אני יודע את הדברים מידיעה אישית. על מה מזדעקת גלית ידיד הנכבדה? על כך שנערים ונערות יסעו באוטובוס כדי שילדים תושבי רמות יוכלו ללמוד קרוב למקום מגוריהם? מה הילדים החרדים עם "כושים"? יש שם ילדים חרדים שהוריהם הם חוזרים בתשובה, ואשר שירתו את המדינה במיטב היחידות הקרביות. תפסיקו לבלבל את המוח!!

  3. שי

    על מה מזדעקת גלית ידיד? על פי נתוני העירייה, יש ברמות כ-17 אלף תלמידים כולל גני ילדים. מתוכם 456 חילוניים, כ-1600 דתיים לאומיים. והיתר- כ-15,000 (!!!) חרדים. אנחנו מדברים על ילדים מגיל גן, חרדים, שנוסעים בהסעות לצומת בר אילן, בית וגן, הר נוף, גבעת שאול, רמת שלמה. והיא מזדעת על 30 נערים תושבי רמות (נתונים בדוקים) שלומדים באורט יחד עם עוד כ-200 תלמידים נוספים (כן, זהו…) שמגיעים מחוץ לרמות כדי ללמוד בשטח בנוי של כ-35 דונם (כך לפי התב"ע) וזה בלי לקחת בחשבון את בית ספר אופק. ומי שיגיד שהחרדים הללו לא ציונים ולא תרמו למדינה, יתפלא לשמוע כי ביניהם יש לוחמים רבים (בעלי תשובה). מה הם "כושים"? וחוץ מזה, אולי כדאי לעבור לגבעת רם ממילא, הרי 200 תלמידים מתלמידים אורט כלל אינם מתגוררים בשכונת רמות. בטח יהיה להם יותר קל להגיע מבית הכרם, קרית מנחם, קרית יובל, גונן ועוד שכונות, לגבעת רם מאשר להגיע מכל המקומות הללו לשכונת רמות שהיא השכונה הכי צפונית בעיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר