מקיף גילה, תיכון דנמרק (צילומים: נגה רביב, מגד גוזני)
מקיף גילה, תיכון דנמרק (צילומים: נגה רביב, מגד גוזני)

תוכנית חינוכית חדשנית: השופטים הופכים למורים

העירייה, בשיתוף הנהלת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין, גיבשה תוכנית לימודית בנושא מערכת המשפט. חמישה בתי ספר בעיר כבר נהנים ממנה

פורסם בתאריך: 30.1.18 09:05

תוכנית לימודית ייחודית ומעשירה בנושא מערכת בתי המשפט בישראל החלה לפעול כפיילוט בחמישה בתי ספר תיכוניים בירושלים. את התוכנית גיבשה העירייה בשיתוף עם הנהלת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין ובשלב הפיילוט היא פועלת, כאמור, בחמישה בתי ספר בעיר – מקיף גילה, תיכון דרור, תיכון פסגת זאב, תיכון דנמרק והדו-לשוני – כשבמסגרתה נהנים תלמידי כיתות י'-י"א מהרצאות שמועברות על ידי שופטים, אנשי הלשכה המשפטית של העירייה ועורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי.

בעירייה מסבירים כי "מטרותיה העיקריות של התוכנית שהחלה לפעול לאחרונה, הן הרחבת ידע בתחום עולם המשפט בישראל, עידוד התלמידים לאזרחות טובה, לעורר מודעות לשאלות ערכיות הקשורות לשמירה על החוק, מניעת נשירה וטיפוח אוכלוסיות חלשות ובסיכון, הרחקה ככל הניתן מהעולם הפלילי את אותם ילדים שבסיכון ולהראות להם שאפשר וכדאי אחרת".

כיכר ספרא

כיכר ספרא

עו"ד ליאור בנימין, יועץ למנכ"ל העירייה ויוזם התוכנית: "מדובר בשיתוף פעולה חדשני של מינהל החינוך בעירייה עם מערכת המשפט ולשכת עורכי הדין. התוכנית מנגישה את עולם המשפט לצעירים מכלל המגזרים והשכבות בעיר, ולראשונה יש לתלמידים הזדמנות להכיר את "מאחורי הקלעים" של מערכת המשפט, לשוחח עם שופטים בגובה העיניים וללמוד ערכי אזרחות טובה".

מקיף גילה (צילום: נגה רביב)

מקיף גילה (צילום: נגה רביב)

 

תיכון דנמרק (צילום: מגד גוזני)

תיכון דנמרק (צילום: מגד גוזני)

בעירייה מציינים כי החל משנת הלימודים הבאה תוטמע התוכנית דרך קבע במרבית התיכונים בעיר, ובסיומה אף יערכו משפטים מבוימים שבהם ייקחו חלק בתי הספר השונים – בדומה לתחרויות Debate שמתקיימות. "יותר מכל", מציינים גורמים בעירייה, "תוכנית זו תעניק את התובנות הדרושות לנערים ותוביל אותם לבחירות טובות יותר בנוגע לעתידם".

בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

בית המשפט המחוזי בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

בין השופטים הלוקחים חלק בתוכנית: נשיא (בדימוס) בית המשפט המחוזי בעיר דוד חשין, נשיאת (בדימוס) בית המשפט השלום בעיר שולמית דותן, אביטל חן נשיא בתי משפט השלום בעיר ורבים נוספים.

בין עורכי הדין המשתתפים: מנכ"ל העירייה עו"ד אמנון מרחב, ראש לשכת עורכי הדין בירושלים עו"ד אשר אקסלרוד, עו"ד יוסי תוסייה כהן, עו"ד ליאור בנימין ועוד.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר