גבריאל סייג (צילום: פרטי)
גבריאל סייג (צילום: פרטי)

תכירו את תלמיד הפלא הירושלמי שלומד לתואר ראשון, מצטיין בתיכון וגם: אושיית אינסטגרם

גבריאל סייג, בן 16, תלמיד בית חינוך, לומד לתואר ראשון במדעי המחשב, מצטיין בלימודים ויש לו גם זמן לשיעורי מחול ולא פחות חשוב - הוא מטפח דף אינסטגרם ויראלי שעומד על 18,100 עוקבים: "אני יודע איך לחלק את הזמן שלי נכון"

פורסם בתאריך: 26.3.18 16:27

עבור רוב האנשים, שנות התיכון הן שנים של התבגרות, של עלייה בציפיות ובדרישות ובעיקר – שנים עם מעט מאוד זמן פנוי: כבר אי אפשר לשחק כדורגל בשכונה במשך שעות, כבר אין פנאי להתבטל חסרי מעש – יש דרישות ויש יעדים לעמוד בהם. זה כבר לא משחק ילדים.



אחת לכמה זמן אנחנו מגלים בינינו יחידי סגולה שנדמה כאילו העומס של שנות התיכון לא מספיק להם, או אולי קטן עליהם. הם זקוקים לעוד אתגר, הם רוצים עוד משהו שימלא את לוח הזמנים הצפוף. כזה הוא בדיוק גבריאל סייג, בן 16, תלמיד תיכון בית חינוך, שמתגורר בקטמון הישנה, לומד לתואר ראשון במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, במקביל ללימודיו בתיכון. ושלא תטעו: גם בבית הספר הוא עושה לא מעט, עם 10 יחידות בגרות במחשבים, 5 יחידות בגרות בפיזיקה, 5 יחידות במתמטיקה ו-5 יחידות באנגלית. בין לבין הוא אפילו מספיק לשלב שיעורי מחול במרכז 'מחולה'.

גבריאל אסייג (צילום: פרטי)

גבריאל סייג (צילום: פרטי)

"אני חושב שאני יודע איך לחלק את הזמן שלי נכון", מנסה להסביר סייג כששואלים אותו איך עושים את כל אלו יחד. "בסדר היום שלי אני צריך לשלב גם את העבודות של בית הספר וגם את אלו של האוניברסיטה, וצריך לזכור שבכל קורס יש כמעט בכל שבוע עבודה להגשה עם ציון, שמהווה חלק מהציון הסופי בקורס. יש גם שיעורים פרונטליים, ושיעורים מקוונים מול המחשב, וב'מחולה' אני נמצא כשעתיים, פעמיים בשבוע".

גבריאל אסייג (צילום: פרטי)

גבריאל סייג (צילום: פרטי)

"יש לו גם זמן לראות את התוכניות שהוא אוהב בטלוויזיה", מוסיפה אימו, רותי. "בהתחלה קצת דאגנו ושאלנו אותו אם הוא מוכן לוותר על משהו, כי הוא עושה די הרבה. הוא לא הסכים לוותר על כלום, ובמיוחד לא על 'מחולה', ואני חושבת שזו הגישה הנכונה. זה משהו מרענן וסוג של ספורט, ומה שחשוב לא פחות הוא שגבריאל מאוד אוהב את זה".

המשמעת העצמית והלימוד העצמי זה משהו שבא מהבית?

"ההורים שלו הם מורים", אומרת האם וצוחקת, "אבל הגישה שלנו היא שהילד צריך לעשות מה שטוב לו ומה שהוא אוהב. זאת אומרת שזה צריך לבוא מרצון אישי שלו, עם מוטיבציה, ושהוא צריך לאהוב את הדברים באמת. מה שמאפיין את גבריאל, ולזה שמתי לב כבר לפני כמה שנים, הוא שהוא אוטו דידקט: ראיתי אותו כילד עושה דברים מתוך סקרנות, ולומד לבד. זה גם חלק מהעניין. הוא ילד צנוע, וזה מה שיפה בסיפור. בית הספר חשוב לו, והוא אוהב להגיע ללימודים. כשאני מסתכלת מהצד אני רואה שיש לו חיים מלאים. הוא עושה עוד הרבה דברים חוץ מהלימודים".

גבריאל אסייג (צילום: פרטי)

גבריאל סייג (צילום: פרטי)

כששואלים את גבריאל אם דברים באים לו בקלות, מגלים משהו חשוב לגבי האישיות שלו: נדמה שלמרות גילו הוא יודע בדיוק מה נדרש ממנו, היכן הוא נמצא ומהו הסוד להצלחה. "ברור שאני צריך להשקיע וללמוד ולעשות עבודות כדי להצליח, אבל לדעתי בגלל שאני משקיע הולך לי טוב".

גבריאל, שלו אחות בת 14, מנהל כאמור חיים מלאים ומספיק לעשות שלל דברים נוסף על הלימודים התובעניים. לראיה, הוא מנהל פרופיל אינסטגרם שוקק חיים עם לא פחות כˉ18,100 עוקבים – נתון מרשים לכל הדעות, שרבים היו מעוניינים להציג בעצמם.

 

ומה תרצה להיות כשתהיה גדול?

"המטרה שלי היא להיכנס לעולם ההייטק – מחשבים, תִכנוּת וכדומה. זה משהו שארצה להמשיך איתו בעתיד הלאה, וזה נראה לי מאוד מעניין".

"בשנתיים האחרונות אנו מפעילים סדרת תוכניות מצויינות בבית הספר במסגרתן המורים מזהים ומטפחים כישרונות של התלמידים השונים", מוסיף ואומר מנהל בית הספר בית חינוך, שלומי בניטה. "גבריאל הוא דוגמה מצוינת לתלמיד שבית הספר מתאים את עצמו לכישוריו, וכמוהו יש עוד תלמידים רבים. אנחנו מאמינים שיחס אישי מצד המורים יוצר אמון אצל התלמידים ומצליח להביא אותם להישגים טובים יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר