תלמידי השלום במבשרת משחזרים ריקוד הורה
תלמידי השלום במבשרת משחזרים ריקוד הורה

בית הספר השלום במבשרת: תערוכה המשחזרת אירועים מתולדות המדינה

התלמידים לא הסתפקו בתערוכה המציגה את האירועים, ושחזרו אותם בעצמם. התוצאה: תערוכה מקורית במיוחד

פורסם בתאריך: 23.4.18 18:21

תערוכה מקורית וייחודית נפתחה בבית ספר קהילתי סביבתי 'השלום' במבשרת ציון: בתערוכה האינטראקטיבית בנושא 70 שנות עצמאות למדינת ישראל מוצגים תמונות וקטעי מידע של מאורעות שונים המתפרסים על פני שבעת העשורים שבהם קיימה המדינה. התערוכה שונה מתערוכות קלאסיות בכך שהיא מציגה את התמונות לאחר שחזור מלא שתכננה כל כיתה – כולל צילום והפקת השחזור.

תהליך הלמידה הינו פרויקט מבוסס חקר בית ספרי: בשלב הראשון בחרו התלמידים רגעים חשובים ומיוחדים במהלך 70 שנות קיומה של המדינה. כל כיתה בחרה אירוע אחד, והתעמקה בלמידתו. המידע כלל תמונות, סרטונים, קטעי מידע על האירוע, על הדמויות, על המקום ועל התקופה, עדויות ועוד.

משחזרים את שלושת הצנחנים בכותל, מיד לאחר כיבוש ירושלים ב-1967

משחזרים את שלושת הצנחנים בכותל, מיד לאחר כיבוש ירושלים ב-1967

בשלב השני בחרה כל כיתה תמונה מרכזית באירוע, ואותה שחזרה בתמונה עדכנית. התלמידים עצמם היו שותפים לתמונה, והם מצולמים בה כך שאפילו הבגדים מותאמים לרוח התקופה. לבסוף, לצורך 'סגירת המעגל', התלמידים אף ביקרו במקום שבו צולמה תמונת המקור והפיקו QR (ברקוד שניתן לסריקה על ידי טלפונים חכמים) עם מידע על האירוע.

בתערוכה מוצגים 18 אירועים – אירוע לכל כיתה בשכבות א עד ו. בכל מקום המוקדש לאירוע מופיעה התמונה המקורית, קטע מידע על המאורע והתמונה המשוחזרת בכיכובם של התלמידים.

בהמשך תשמש התערוכה כתערוכה אינטראקטיבית: תלמידים יגיעו לתערוכה מצוידים בטאבלט הסורק את ה-QR, וכך יקבלו מידע של ממש על כל אירוע.

משחזרים את עליית יהודי אתיופיה

משחזרים את עליית יהודי אתיופיה

מנהלת בית הספר 'השלום', סיגל בר: "תערוכת 70 לעצמאות ישראל בבית ספרנו מסכמת שנת למידה משמעותית וחווייתית של הנושא, תוך התייחסות להיבטי העבר, ההווה והעתיד של המדינה. אני בטוחה שהפעילויות השונות בתחום, וכעת גם הצגת התוצרים הנהדרים על קירות בית הספר, מחזקים את תחושת השייכות של כל ילד וילדה ומעמיקים את הזיקה והקשר שלהם למדינה, להתפתחותה ולהישגיה.

לא ניתן להתייחס לעתיד מבלי להכיר את ההיסטוריה ואת האתגרים שליוו את מדינת ישראל בראשית דרכה, ובכל אלו העמקנו בכל שכבת גיל בהתאמה. אנו מזמינים את הורי התלמידים להגיע ולהתרשם מן המוצגים בתערוכה. גולת הכותרת היא שחזורי הרגעים המיוחדים בהיסטוריה של המדינה על ידי הילדים, כל כיתה והרגע הייחודי שבחרה לתעד בתמונה".

תלמידי השלום במבשרת משחזרים ריקוד הורה

תלמידי השלום במבשרת משחזרים ריקוד הורה

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר