קבוצת הסטודנטים הזוכה (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
קבוצת הסטודנטים הזוכה (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)

סטודנטים מהעברית – במקום הראשון בתחרות בינלאומית בחקר הביצועים

קבוצת הסטודנטים, הלומדים לתואר שני במינהל עסקים, זכו בפרס הראשון בתחרות על פיתוח אלגוריתם השקעות המבוסס על בינה מלאכותית

פורסם בתאריך: 24.4.18 19:38

כבוד גדול: קבוצת סטודנטים מהאוניברסיטה העברית, הלומדים לתואר שני במינהל עסקים בהתמחות ב- Big Data Analytics זכו בפרס הראשון בתחרות הבינלאומית של INFORMS, ארגון של חוקרים אקדמיים בתחום חקר הביצועים.



במסגרת שלב הגמר של התחרות התמודדו שמונה צוותי סטודנטים מאוניברסיטאות ברחבי העולם, אשר הציגו פתרון לייעול תיק השקעות במטרה להגיע לביצועים הטובים ביותר. לתחרות כולה נרשמו 160 קבוצות מכל רחבי העולם, ומתוכן הגיעו כאמור שמונה לשלב הסופי, אשר התקיים בבולטימור, ארה"ב, בשבוע שעבר. הקבוצות הגיעו מטורקיה, דרום קוריאה, שוויץ, קולומביה, סרביה, קנדה וארה"ב.

התחרות של ארגון INFORMS היא תחרות חדשה יחסית, וזו השנה השנייה שבה היא מתקיימת. חברת PRINCIPAL  הייתה אחראית על מימונה, ועזרה גם לממן את פעילות שמונה הקבוצות ואת הגעתן לגמר בארה"ב.

הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית זכו במקום ראשון הודות לפיתוח ייחודי של אלגוריתם השקעות המבוסס על בינה מלאכותית. השנה עסקה התחרות במודל מרקוביץ להשקעה בבורסה. הסטודנטים התבקשו לנסות לפתור את המודל כך שהתיק שהם ישקיעו בו 'ינצח' את המדד ויביא לתשואה גבוהה יותר.

הצוות הישראלי עבר במשך שלושה חודשים קורס שעסק בניסיון למצוא פתרונות אפשריים למודל. הם השתמשו במודל שכולל 'טקסט-מיינינג' – טכנולוגיה מתחום הביג-דטה. הרעיון מאחורי הטכנולוגיה הוא שניתן לדלות מהאינטרנט פרטים על חברות שבהן האדם מעוניינים להשקיע. הסטודנטים ניסו להשתמש במדד, שבנוי מניתוח של תוכן מהאינטרנט, כדי לדעת על החברות יותר מהמתחרים – והם אכן השיגו תשואה גדולה יותר.

יש לציין כי השאלה נחשבת מורכבת מאוד, וכי רק כ-30 מתוך 160 הצוותים מרחבי העולם הגישו פתרון עבורה. הקבוצה הישראלית זכתה בעקבות החלטת ועדת השיפוט של התחרות, שבה ישבו אנשי חברת PRINCIPAL, ג'ון ברג' מאוניברסיטת שיקגו ועוד אקדמאים רבים מארה"ב שעוסקים בתחום חקר הביצועים.

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר