טקס בוגרים 2018, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אסף קרלה)
טקס בוגרים 2018, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אסף קרלה)

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה: 290 בוגרים בתחומי ההנדסה השונים, 35% מהם נשים

התרגשות מיוחדת נרשמה השבוע בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה. 290 בוגרים בתחומי ההנדסה התווספו לקהילה האיכותית של מהנדסים במשק הישראלי, מסיימי תואר ראשון ושני במכללה בתחומים: הנדסת תוכנה, הנדסה פרמצבטית, הנדסת חומרים מתקדמים, הנדסת מכונות, הנדסת תעשייה וניהול, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה

פורסם בתאריך: 26.4.18 14:44

התרגשות מיוחדת נרשמה השבוע בעזריאלי מכללה אקדמית להנדסה. 290 בוגרים בתחומי ההנדסה, מתוכם 35 אחוז נשים, התווספו לקהילה האיכותית של מהנדסים במשק הישראלי, מסיימי תואר ראשון ושני במכללה בתחומים:

  • הנדסת תוכנה –  לתוכנה יש כיום תפקיד מרכזי בשיפור איכות החיים ובייעול המשק הכלכלי. מהנדס תוכנה יכול להתפתח במגוון רחב של תחומים.
  • הנדסה פרמצבטית – מהנדסים פרמצבטיים בקיאים בכל הנושאים הנוגעים לפיתוח התרופה או המזון. השילוב של פארמה ומזון פותח את הדלת ליישומים חדשניים.
  • הנדסת חומרים מתקדמים – הנדסת חומרים עוסקת בהבנת התנהגות ותכונות של חומרים שונים המשמשים לייצור מוצרים ומערכות בכל שטחי הטכנולוגיה העכשווית.
  • הנדסת מכונות – הנדסת מכונות עוסקת בתהליכי מחקר, תכנון, פיתוח, ייצור ותחזוקה של מערכות מכניות, זרימה ומערכות אנרגיה.
  • הנדסת תעשייה וניהול – עוסקת בתכנון, בקרה ושיפור של תהליכים ארגוניים, כדי להגביר את התכליתיות והיעילות.
  • הנדסת חשמל ואלקטרוניקה – מהווה מנוע עיקרי לפיתוח הטכנולוגי. זו משפרת את כל תחומי חיינו, במחשבים, בתקשורת, ברפואה, ועוד.

 

 

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה ירושלים הוקמה לפני כ- 20 שנה. עד כה הכשירה המכללה 14 מחזורי בוגרים, וכ- 3,000 מהנדסים ומהנדסות. בוגרי המכללה משתלבים בהצלחה רבה בתעשייה המתקדמת ובעמדות בכירות, ומהווים תשתית אנושית של מהנדסים איכותיים, אשר מצעידים את תעשיות עתירות הידע והטכנולוגיה. חלק מהבוגרים, ממשיכים לתארים גבוהים באוניברסיטאות בארץ ובעולם.
"זו הרגשה נהדרת לראות את מאות הסטודנטים שסיימו את הלימודים אצלנו ויוצאים לחיים עצמאיים", אמרה באירוע נשיאת המכללה, פרופ' רוזה אזהרי, "אנחנו המוסד היחיד להנדסה שמתמקד בתחום של הנדסה בירושלים. כל שנה מסיימים אצלנו מעל 300 בוגרים, ועד היום סיימו מעל 3000 בוגרים, רובם נשארים להתגורר בירושלים. אין ספק שבזאת אנחנו תורמים בצורה  משמעותית מאוד לשיפור הכלכלי בעיר, אנחנו תורמים להתפתחות תעשיית ההייטק בעיר ובכך היא מצטרפת לרכבת הטכנולוגיה העילית ולהתפתחות שישראל כל-כך מצטיינת בה".

טקס בוגרים 2017, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אסף קרלה)

טקס בוגרים 2017, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אסף קרלה)

 

 

מנכ"ל המכללה, ד"ר רפי אבירם הוסיף כי הוא נרגש לראות את הבוגרים ואת המשפחות. "יש לנו בוגרים מכל מקצועות ההנדסה, בוגרי אלקטרוניקה, מכונות, נמצא כאן המחזור הראשון של מסיימי הנדסת תוכנה בתואר השני, אנחנו משקיעים בהם את מיטב נשמתנו כדי שהם יצליחו, תפקידנו להעשיר ולהכשיר את מהנדסי העתיד של מדינת ישראל וכמובן תוך פטריוטיות ירושלמית".

ראש החוג להנדסה פרמצבטית, פרופ' דבי שלו אמרה: "כל שנה מאוד מרגשת מחדש. סטודנטים שליווינו אותם במשך 4 שנים במהלך התואר והם הפכו להיות למהנדסים, זה מאוד מרגש. אנחנו המחלקה היחידה בארץ המכשירה מהנדסי תרופות, וזה נדיר גם בעולם. את המחלקה הקמנו מתוך שיתוף פעולה עם 'טבע' במטרה להכשיר מהנדסי פרמצבטיקה, במסגרת זו אנחנו נמצאים בקשר מתמיד עם התעשייה, ומקבלים אפילו פניות לתעסוקה".

יו"ר חבר הנאמנים, אמיר אלשטיין העביר בדבריו על הבמה מסר אל הבוגרים החדשים: "ירושלים על כל גווניה, דתותיה ורחובותיה צריכה עזרה מאנשים יצירתיים שחושבים בצורה חופשית ואמיצה ואכפת להם לא רק מעצמם. הבית שאתם יוצאים ממנו מהווה תחושת שליחות, בה אתם פועלים לא רק עבור עצמכם, אלא גם למען הסביבה באחריות חברתית, ואני מקווה שתקחו את המסר הזה הכי רחוק שאפשר. אני גאה במכללה האקדמית להנדסה שמאפשרת לנשים להשפיע במשק הישראלי בתחומים טכנולוגיים, כי הנשים בתחום הזה במכללה מהוות כ-35 אחוז ואין אף מוסד אקדמי שמתקרב לכך במדינת ישראל".

פרופ' יצחק אפלויג. נשיא הטכניון לשעבר בירך את הנוכחים על הבמה: "הטקס הזה חשוב מאוד כי היום מתווספים למדינה 290 מהנדסים איכותיים בתחומי הטכלונוגיה השונים, ביניהם גם 10 מסיימי תואר שני. עתידה הכלכלי והביטחוני של מדינת ישראל קשור קשר הדוק למקצועות שלמדתם. הקטר שמניע את כלכלת ישראל בשלושים השנים האחרונות הוא קטר הטכנולוגיה והמדע, קטר ההייטק. בנוסף, התרומה של תחומים אלו לביטחון ישראל היא עצומה, ומספיק להזכיר את כיפת ברזל, הלוויינים, המטוסים המונחים מרחוק, הטכנולוגיה למניעת מנהרות החמאס, כולם תוצרת כחול לבן בזכות מהנדסים ומדענים ישראליים".

טקס בוגרים 2017, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אסף קרלה)

טקס בוגרים 2017, עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה (צילום: אסף קרלה)
לאתר עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה

 

בין הבוגרים נמצא גם פלג עמון, בוגר הנדסת תעשייה וניהול 2017 וכיום אנליסט RTB בחברת MARS: "אנחנו מתרגשים לסיים תקופה ארוכה ולצאת לחיים האמיתיים. תקופה קשה ומאתגרת. היום אני אנליסט בחברת מדיה בהרצליה פיתוח, מנתח נתונים, כחלק מההתמחות של מערכות מידע ולימודיי לתואר. המכללה הכינה  אותי מעולה גם לתפקיד הזה וגם לתפקידים אחרים אליהם אני שואף. החלומות בטווח המיידי הם להחזיר לעצמי את ההשקעה של 4 שנים האחרונות ולאחר מכן השמיים הם הגבול".

לסיום הוסיפה פרופ' אזהרי: "אני מאחלת לכם שתשמרו תמיד על ראש פתוח, מכיוון שהקצב של החידושים הטכנולוגיים הוא מדהים, ואי אפשר להסתמך רק על מה שמקבלים אצלנו במכללה. זה בסיס טוב שמאפשר להמשיך וללמוד, להיות  יצירתיים וחושבים, מסוגלים להתמודד עם כל דבר חדש שמשפיע בעולם העתיד".

 


 

עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה מתמקדת בתחום לימודי תואר בהנדסה בתחומי ההנדסה המבוקשים, היוקרתיים והנדרשים ביותר כיום במשק, וכן בלימודי הנדסה לתואר שני להעמקת הידע המקצועי. תכניות הלימודים בשבע מחלקות לימודי הנדסה לתואר ראשון ושני מותאמות לצורכי התעשייה וברמה אקדמית גבוהה. המכללה מתברכת בהישגים רבים וחשובים, עד כה הכשירה המכללה להנדסה 15 מחזורי בוגרי הנדסה כאשר כ-%87 מהם עובדים כמהנדסים בתעשייה ו- %21 מהבוגרים המשיכו לתארים מתקדמים באוניברסיטאות בארץ ובעולם.

לאתר עזריאלי מכללה אקדמית להנדסה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. א

    מכללת בזק עזריאלי שהפכה ממכללה של כמה מאות סטודנטים למכללה של אלפי סטודנטים הפכה לגורם מפריע בשכונת רמת בית הכרם, שכן בשכונה זו עוברים מידי יום אלפי אנשים המגיעים למכללה זו, ומשאירים אחריהם בלגאן לא קטן בשכונת מגורים זו. הגיע הזמן שהכניסה למכללה תועבר למקום אחר ולא מתוך השכונה

  2. זיו

    המיכללה להנדסה גדלה על חשבון תושבים אומללים- אנו חווים מדי יום צופרי מכוניות ושאון צהלות של סטודנטים מהמיכללה ההנדסה הממוקמת בסמוך אלינו -לעיתים הם יוצאים מהמיכללה בחמולות (כנהוג אצל בני הדודים -ממזרח ירושלים ) ומתישבים (כמעט מדי יום )על מדרגות הכניסה לביניין שלנו כדי להשלים חוויות השיעורים. זה לא מחזה נעים לנסות לפלס דרכך הבייתה דרך חבורת צעירים שכאילו עושה לך טובה שנותנות לך לעלות הבייתה. אחיינתי הצעירה צפתה מחלון הבית בסטודנט המוציא את איברו ומטיל מימיו לעציץ הגדול היפה המונח לו בכניסה לביניין שלנו- גם לי אישית מקרה שהפתעתי סטודנט ששהשתין לו בקשת על פחי האשפה של הביניין , כשראה אותי רכס את מכנסיו וברח. עוד אוסיף כי סטודנטים אלו כאות שימחה לעיתים נוסעים במהירות ובולמים בחריקת בלמים את מכוניתם כשהם מלווים בחבריהם המריעים להם , זה נעשה בנהיגה כשחלק גופו העליון של הנהג בולט החוצה בגאווה והדלת פתוחה וכל הוא מקיף את הרחוב מספר פעמים . ואני שואלת האם הייתם רוצים להיקלע לרחוב שכזה ….? הכניסה הראשית של המיכללה להחסם ולשנות יעודה כמו בהיותה פעם מכללת בזק לשעבר אז הכיסה הראשית הייתה מכיוון (בזק ביט) גבעת מרדכי – ומשום מה שינתה פניה וקבעה את שעריה הראשיים ברחוב הקטן שלנו -שרייבום- הגורם למפגע
    רציניי וגדול מלהכיל – הופך את חינו לבלתי אפשריים בעליל -אנחנו מבקשים את התערבות העיריה להקטין את הסבל/נזק -לפעול ולשנות את יעוד השער הראשי של המיכללה שברחוב שלנו -ולהחזירו חזרה להיכן שתוכנן והיה כבר שנים רבות קודם- רחוב בזק ביט הפונה לגבעת מרדכי- נות את מאות 1אלפי הסטודנטים מזה 18 שנה שאנחנו פונים ומוחים ומקבלים תשובות של "יהיה בסדר מטפלים" מנגד המיכללה בנתה/בונה מבנים נוספים וכיום עסוקה במרץ מסיבית בחצר האחורית (שפעם היוותה כניסה ראשית) כדי לבנות עוד ועוד כיתות לימוד ומעונות -מבלי שהיא פותרת קודם את מצוקת החנייה הגדולה שיצרה-כדי להקטין את מבול הסטודנטים ששוהה ברחוב שלנו מדי יום ומותיר אחריו מהומה רבה של פסולת -השתנה בעציצים /בחדרי האשפה /צואה בכניסה לבתים -ומתגודדים לא אחת ומתווכחים בקולי קולות תחת החלוונת שלנו -נראים גם משתינים בצידי מכוניתם הרחוב – כשהם גורמים לזבובים ומחלות וצחנה רבה -כל המסה הזו ברחוב קטן ופסטוראלי כמו שלנו ?ה החיים שלנו כבר מזמן בלתי אפשריים- אנחנט מאסנו בהבטחות ובליפול בין הכיסאות ודורשים מהעיריה לשנות את הסויווג הגבוה של הארנונה שניתנה לנו -ולהכריז עלינו כרחוב מוכה אסון -ולהתחיל לטפל ברצינות בבעיות הנ"ל ולא חלילה להגדילם כמו שמתוכנן : עוד ועוד בנייני מיכללה -משמע :עוד סטודנטים ועד זיהום ומצוקה-

  3. דיירת במרה

    המינהל הקהילתי צריך לטפל בזה. הוא צריך לעזור לתושבים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר