מוסד חינוך בירושלים עם מתקן הצללה (צילום: דוברות עיריית ירושלים)
מוסד חינוך בירושלים עם מתקן הצללה (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

חכמים בשמש? בעשרות מוסדות חינוך בעיר לא מותקנות הצללות

לטענת סיעת 'ירושלמים', העירייה הבטיחה כי עד סוף 2017 יותקנו הצללות בכ-190 מוסדות חינוך, אולם בפועל הותקנו 90 בלבד. העירייה בתגובה: "מינהל החינוך פועל על פי תוכנית עבודה מוסדרת". בינתיים, ההורים מיואשים והתלמידים סובלים

פורסם בתאריך: 30.4.18 16:07

הקיץ אמנם עדיין לא הגיע, אבל הימים החמים שבהם השמש קופחת כבר כאן וממש לא מהיום. ולמרות זאת, תלמידים בעשרות מוסדות חינוך בירושלים עדיין נאלצים להסתדר ללא הצללה. ל"כל העיר" נודע כי סיעת "ירושלמים" פועלת לקדם פתרונות הצללה למוסדות חינוך בירושלים מזה מספר שנים. לטענת סיעת "ירושלמים", העירייה הבטיחה כי עד דצמבר 2017, 189 מוסדות חינוך בירושלים, מתוכם 69 בגני ילדים, 20 הצללות במוסדות החינוך המיוחד, 65 בבתי הספר היסודיים ו-35 בבתי הספר העל יסודיים. אולם בפועל מספר ההצללות החדשות עומד על 90 מוסדות חינוך בלבד – פחות ממחצית מהמספר שהובטח.

פלר חסן-נחום, יו"ר סיעת "ירושלמים": "כבר כמה שנים שסיעת "ירושלמים" דורשת הצללות, ומנהלת את המאבק הזה מול ראש העיר. אנחנו בתחילת הקיץ, וניר ברקת לא עומד בהתחייבויות שלו. לא רק שמורחים אותנו, אלא שמשקרים במצח נחושה. לפני שנת הלימודים הנוכחית, העירייה התחייבה בפנינו שתצליל את כלל מוסדות החינוך בעיר עד סוף 2017. זה לא נעשה, והגשתי שאילתא דחופה בנושא כדי להבין היכן הדברים עומדים. ראש העיר נתן תשובה לקונית, והסכים להתחייב ל-90 בתי ספר בלבד. מדובר במחדל – יש יותר מדי בתי ספר וגנים בירושלים שאין בהם צל, והעירייה מפקירה את הילדים. קיבלנו מאות פניות מהורים שדורשים הצללות – רק בשבוע האחרון קיבלנו כ-250 עדויות על מחסור בצל ושמענו על מקרים חמורים – נערים שסבלו ממכות שמש, או ילדים שחוזרו הביתה עם כוויות, ובחלק מבתי הספר והגנים כל כך חם שהילדים לא יוצאים לחצר. ברקת חייב להפסיק למרוח את הסיפור הזה. אנחנו צריכים הצללות עכשיו, עוד השנה, כדי לשמור על הבריאות של הילדים שלנו".

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

כחלק מההכנה לשאילתה שהגישה חסן נחום לראש העיר, ביקשה סיעת "ירושלמים" בדף הפייסבוק שלה מהורים לילדים במוסדות חינוך בירושלים לשתף האם בבית הספר או הגן שלהם ישנה הצללה. הפוסט זכה לעזרות שיתופים וללמעלה מ-200 תגובות. באחת התגובות נכתב: "בבית ספר יפה נוף ברחוב התומר בירושלים קיימים מגרש כדורגל וכדורסל ומתחם שעשועים גדול בו מרבים הילדים לשחק. לצערנו אין הצללה ולא אחת חוזרים הילדים הביתה אדומים מכוויות השמש למרות שמרחתי אותם בבוקר בקרם הגנה ולמרות שחבשו כובע. כמה חבל, היום כבר יודעים על נזקי השמש".

 

הורה לילד אחר באותו בית הספר הוסיף וציין כי הטקסים השונים שמקיים בית הספר, כמו למשל טקסי יום הזיכרון שנערכו לאחרונה, מתקיימים אף הם במגרשי הספורט בבית הספר וגם בהם נאלצים הילדים לשהות דקות ארוכות בשמש וללא כל הצללה. הדבר, כך לטענת אותו הורה, מוביל פרט לנזקים הבריאותיים מחשיפה ארוכה לשמש גם לעייפות גדולה ולעצבים רבים אצל הילדים, ששוהים זמן ממושך בשמש הקופחת. וזה עוד לפני שהגיע הקיץ.

אמא אחרת כתבה בתגובה: "תל"י בית וגן זקוקים נואשות להצללה. כבר בקיץ שעבר פנינו לעירייה בנידון וכלום לא זז. אין טיפה של צל בכל החצרות של בית הספר. הילדים משחקים בחצר בהפסקות ושיעורי חינוך גופני מתקיימים תחת השמש הקופחת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מינהל החינוך בעיריית ירושלים פועל על פי תכנית עבודה מוסדרת בנושא ההצללות במוסדות החינוך. החל מהקיץ שעבר עד כה, בוצעו כ-90 הצללות במוסדות חינוך ברחבי העיר. על פי תכנית העבודה, עד חודש יוני הקרוב יושלמו הצללות בעוד כ-30 מוסדות חינוך נוספים. החל מחודש יוני יחל שלב ב' הכולל החלפת הצללות קטנות להצללות גדולות יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר