ראש העיר ניר ברקת ומאיה חסון קראוס (צילום: שלומי כהן)
ראש העיר ניר ברקת ומאיה חסון קראוס (צילום: שלומי כהן)

ראש העיר ברקת בוועידת החינוך של ירושלים: "בשנה הקרובה ייפתחו עשרה בתי ספר חדשים בעיר"

ועידת החינוך של ירושלים - ראש העיר ניר ברקת ומחזיק תיק החינוך בשיחה עם מנחת האירוע מאיה חסון-קראוס: "העירייה פועלת לכך שלכל תלמיד בירושלים יהיה כיסא ושולחן ראויים ללא הבדל מגזרי או דתי"

פורסם בתאריך: 21.8.18 11:24

בתחילת ועידת החינוך של ירושלים, בהפקת "כל העיר", ערכה מנחת האירוע מאיה חסון-קראוס שיחה עם ראש העיר ניר ברקת, מחזיק תיק החינוך. ראשית, נשאל ברקת מדוע בחר להחזיק בתיק החינוך. "הגעתי מתחום ההייטק ונשאבתי אל השירות הציבורי", סיפר ברקת. "חשבתי כיצד אוכל לקחת את הניסיון שרכשתי ולהשתמש בו במערכת הבית ספרית בירושלים. עם הזמן, התאהבתי במערכת החינוך והתחלתי להבין את האתגרים שלה ואת האתגרים של העיר כמכלול. היה לי ברור שאחזיק בתיק החינוך, זה הדבר החשוב לי ביותר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון


כאשר חסון-קראוס שאלה את ברקת על הדירוג הנמוך של מערכת החינוך הירושלמית – הן בציוני הבגרות והן בבחינות המיצ"ב, הוא השיב כי ישנה בעיה באופן מדידת החינוך. "הדרך הנכונה למדוד חינוך היא להשוות בין דומים, בין זרמי החינוך השונים שיש בעיר. המדדים של עיריית ירושלים מאפשרים למנהלים להשוות את עצמם לדומים להם. הממוצע העירוני אינו רלוונטי לכלום ואינו משקף את כלל הזרמים השונים".



לדברי ברקת, אמנם הדרך עוד ארוכה אך כבר ניכרים שינויים חיוביים במערכת החינוך בעיר: "בפרספקטיבה לאחור, תקציב החינוך כיום גדל, יש יותר משאבים, מתבצעים שינויים ושדרוגים בבתי הספר ובכלל המגזרים התרחשה מקפצה גדולה. אנו פועלים להגדלת הבחירה, דבר שמתבטא בכך שכיום אין ילד שכופים עליו ללמוד בבית ספר לפי אזור מגורים. על בסיס מקום פנוי, כל ילד יכול ללמוד באיזה בית ספר שירצה. כמו כן, בשנה הקרובה יפתחו עשרה בתי ספר חדשים בעיר והכל בשביל לתת מענה לצורך ורצון ההורים".

עוד הוסיף ברקת ואמר כי "העירייה פועלת לכך שלכל תלמיד בירושלים יהיה כיסא ושולחן ראויים ללא הבדל מגזרי או דתי. אני לא מסוגל לסבול את חוסר השוויון, שלא לכל ילד בירושלים יש כיסא ושולחן ראויים. לאחרונה בנינו 1,000 כיתות חדשות ואנחנו רוצים להשלים את המתווה שמטרתו בניית 2,000 כיתות".

מבחינת האתגרים העתידיים, ברקת אומר כי יש צורך להמשיך ולפעול למען הגדלת מספר הכיתות ובתי הספר ובכך להגדיל את חופש הבחירה עבור ההורים והתלמידים. כמו כן, כיום ישנו ביקוש הולך וגובר מצד תלמידים ממזרח ירושלים לגשת לבגרות בעברית במקום זו הפלסטינית הנהוגה כיום: "אחד האתגרים הוא לתת מענה ולהעביר אלפים מהתושבים במזרח העיר, אשר רוצים בכך, לבגרות בעברית שהיא בגרות הרבה יותר טובה. האתגר הוא הכשרת המורים אשר עד כה לימדו בשיטת לימוד אחרת, הבאת מורים אשר ילמדו עברית ובחינת התכנים אשר מועברים לתלמידים במקצועות היסטוריה ואזרחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר