אילוסטרציה הסעה, הסעות תלמידים

פרסום ראשון: קנס של 1,000 שקלים יוטל על ההסעות לחינוך המיוחד בעיר על כל ליקוי או איחור

מנח"י בשיתוף ארגון ההורים העירוני מעלים מדרגה במאבק נגד הליקויים בהסעות לחינוך המיוחד: "חברות ההסעות פוגעות בתלמידים ולכן נדרשים צעדים משמעותיים"

פורסם בתאריך: 17.10.18 12:50

טענות ותלונות רבות נשמעו מאז פתיחת השנה על ליקויים במערך ההסעות לתלמידי בתי הספר בעיר ובפרט לתלמידי החינוך המיוחד. מדובר על איחורים קבועים, מסלולים שלוקחים למעלה משעה ועוד.

כעת, לאחר ניסיונות הידברות שונים עם חברות ההסעות, החליטו במנח"י (מינהל חינוך) בשיתוף ארגון ההורים העירוני להעלות מדרגה במאבק נגד הליקויים – הטלת קנס של 1,000 שקלים על ליקויים או איחורים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 


במכתב הנחיה שהוציא השבוע סגן ראש מנח"י שמעון אטיאס הוא מדגיש כי "עקב ריבוי התלונות של הורים ומנהלי מוסדות למסלולים ארוכים ומשמעותיים, התקיימה ישיבת חירום אצל ראש המינהל בנושא הסעות דבר הגורם לכך שרכבים מגיעים לאחר הזמן שבו מחויבים להביא את התלמידים – דהיינו עד השעה 08:00. הנחיית ראש המינהל היא לגלות אפס סובלנות סביב מסלולים אלה וכל איחור יחייב קנס על סך 1,000 שקלים".

במנח"י מסבירים השבוע כי "בעבודת מטה שנעשתה במינהל נחשף כי מתוך 17,000 התלמידים המוסעים מידי יום בירושלים באלפי קווים, ישנם כ-40 קווי הסעה המסיעים כ-300 תלמידים בהם מתגלים ליקויים מידי יום. בין הליקויים קווים שנמשכים מעל לשעה או מגיעים למוסדות החינוך מאוחר משעת תחילת היום".

גורמים במינהל החינוך מוסיפים וטוענים כי "חברות ההסעות פוגעות בתלמידי ירושלים ולא עומדות בתנאי המכרז בהן זכו, ועל ישנו צורך לנקוט בצעדים משמעותיים".

כאמור, אל מנח"י חבר לטיפול בנושא גם ארגון ההורים העירוני, וזאת כדי לייצר מציאות שונה לטובת התלמידות והתלמידים הירושלמים שנוסעים מדי יום בהסעות.

כחלק מהמהלך לטיפול בליקויים, נפתחו השבוע שני קווי טלפון ייעודים, שייתנו מענה לקשיים שבהם נתקלים ההורים במערך ההסעות. במנשר שהופץ בקרב ההורים שילדיהם נוסעים בהסעות, מתבקשים ההורים לדווח באופן מידי על כל ליקוי או הפרה שבהם נתקלים ההורים.

שלמה קרפ, מנהל תחום החינוך המיוחד בארגון ההורים העירוני: "המהלך שמוביל מינהל החינוך בשיתוף ארגון ההורים הוא מהלך צודק והכרחי, שטרם נראה כמותו בירושלים. אנחנו מזדהים ומבינים את כאב התלמידים וההורים שחווים ליקויים בהסעות ונוביל מדיניות אפס סבלנות אל מול חברות ההסעות. אנו קוראים ומזמינים את ההורים לפנות באמצעי ההתקשרות שפורסמו על מנת שיינתן מענה מידי ומיטבי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קנס על איחורים עלול לעודד נהיגה פרועה מעל המהירות המותרת…

  2. אבא שנלחם בכולם

    הבעיה היא שמבחינת העירייה קו שמתוכנן כך שבמינימום אורך שעה, ומגיע יום יום בשמונה וחמישה, זה תקין לגמרי.
    למרות שאם המינימום הוא שעה, אז לפחות פעמיים בשבוע יש איזה עיכוב…
    ותמיד יש תשובה לכל תלונה…
    ״תחילת שנה, לוקח זמן עד שהקו מסתדר וכולם מתרגלים״
    , ״אין מה לעשות, יש פקקים בעיר, מה אתה רוצה מאיתנו?״
    , ״היה היום ילד שהתעכב בגלל פיפי, מה אתה רוצה, שלא יעשה פיפי?״
    , ״מה נעשה שאנגלה מרקל הגיעה לירושלים?״
    , ״היתה משאית תקועה בבגין הבוקר, גם מונית ריקה היתה מאחרת״
    , ״היתה תקלה ברכב, בגלל זה הם איחרו״
    , ״נו בחייך, הם הגיעו היום בשמונה וחמישה, אז מה אם זה רק לכניסה של החניה?״
    , ״עשרה ילדים ברכב? זה שטויות, יש פה רכב אחרים עם חמש עשרה ושבע עשרה ילדים״
    , ״יש לי פה נתונים של GPS שזה לקח היום רק שעה״
    , ״אם אתה רוצה שהילד יגיע מהר, תבקש הסעה רפואית״
    , ״אין מה לעשות, אם העירייה לא נותנת אישור לקו חריג אנחנו לא מפצלים את הקו״
    , ״על שתי שכונות אתה מתלונן? יש פה ילדים שמצרפים בהסעה משלוש שכונות וזה תקין״
    , ״דווקא הגענו בהתחלה בזמן, אבל ב-8 היה עומס של הסעות בכניסה לגן של הבן שלך אז נסענו קודם לגן השני והורדנו את הילדים האחרים, ורק אז חזרנו לשים אותו״,
    ״אין מה לעשות, אם נצטרך להוציא רכב לכל חמישה ילדים זה לא יהיה משתלם״

  3. הורה מודאג

    נראה שבתור הורים אין לנו זכות להתלונן, צריך להגיד תודה על הטובה שהם עושים לנו.
    השנה זה כל כך גרוע כי משלמים להם לפי מספר הילדים, ולא לפי מספר הרכבים, ואז החברה דוחסת כמה שיותר ילדים בהסעה כדי להרוויח קצת יותר כסף.
    ומי שמתלונן, מנסים לדחות בכל מיני תרוצים.
    רק מי שרב עם כולם בסוף יקבל התחשבות.

  4. קובי

    יש בעיה חמורה בנושא הזה אצלי אישית מאחרים באופן קבוע למי אפשר לפנות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר