גן הילדים בגילה (צילום: פרטי)
גן הילדים בגילה (צילום: פרטי)

גילה: בתוך דירת מגורים – גן ילדים חרדי החל לפעול ללא היתר; העירייה: "נמצאים בתהליך לקבל אישור מיוחד לשימוש במבנה"

דייר רחוב מבוא הלוט בשכונת גילה גילו יום אחד שבתוך דירת מגורים פועל גן ילדים לציבור החרדי, וזאת מבלי שהעירייה הסדירה היתר שימוש חוקי. העירייה: "מדובר במבנה זמני שנשכר; עיריית ירושלים פועלת על פי חוק והנוהל התקין"

פורסם בתאריך: 12.12.18 17:03

איך גן ילדים מתחיל לפעול בדירת מגורים מבלי שעיריית ירושלים קיבלה אישור שימוש מיוחד לכך? בדירה שברחוב מבוא הלוט 41 בשכונת גילה, החל בימים האחרונים לפעול גן ילדים, לכאורה בניגוד לחוק, וזאת ללא קבלת היתר מהעירייה. הדיירים גילו על פעילות הגן רק כשהחלו לשמוע את קולות הילדים מהמרפסות. "יש 40 ילדים שנכנסים לדירה של 90 מטרים, זה נשמע הגיוני?", מספרת ל"כל העיר" דיירת הבניין. "אנחנו פתאום התחלנו לשמוע צעקות של ילדים מהמרפסת, ככה זה כל היום. כך הבנו שבבניין פועל גן ילדים. יש דיירים מבוגרים בבניין, והרעש מפריע למנוחתם. זה בניין מגורים, לא מבנה עירוני שמיועד לגן ילדים", מדגישה הדיירת.



בנוסף, הדיירת טוענת כי הנהלת גן הילדים השתלטה על שטח משותף של הבניין, וזאת לא אישור. "ההנהלה של הגן בנתה מרפסת, בניגוד לחוק. אין להם אישור לעשות את זה", מדגישה הדיירת. "אני ודיירים נוספים, התקשרנו כמה פעמים למוקד העירוני, ובכל פעם ענו לנו תשובות לא מספקות. פנינו למנהלי הגן והם אמרו לנו שזה זמני, וכשיהיה להם מקום חדש הם יעזבו. השבוע זה הגיע למצב שכבר נורא כעסנו, ההנהלה של הגן הביאו אנשי מקצוע שהציבו גדרות, ואמרו לנו שמעתה והלאה זו הכניסה של הגן. פשוט לקחו מקום ציבורי, והפכו אותו לפרטי".


גן הילדים בגילה (צילום: פרטי)

גן הילדים בגילה (צילום: פרטי)


"אנחנו מרגישים שהעירייה משחקת איתנו משחקים", מתארת הדיירת, "הגענו למצב שאי אפשר לחיות ככה. כשדיברנו עם הגננות הן אמרו לנו שהן לא יודעות מה לעשות בנושא, ושהן לא מעורבות, אך מבינות את אי הנעימות שנוצרה. העירייה צריכה להתערב בעניין ומהר. הם אומרות שזה זמני, ורק לשנה, אבל אחרי כל העבודות שעשו שם בהשקעה כספית גדולה, זה נראה שהגן יפעל הרבה יותר זמן".


גן הילדים בגילה (צילום: פרטי)

גן הילדים בגילה (צילום: פרטי)


מהעירייה נמסר בתגובה: "בעיר ירושלים ישנו מחסור פיסי בכיתות לימוד. על מנת להשלים את מחסור זה, לקחה עיריית ירושלים הלוואה על סך מילארד שקל. לטובת בינוי כיתות לימוד בעיר. מדובר במבנה זמני שנשכר, בכדי לתת מענה לתלמידי ותלמידות ירושלים עד להשלמת מהלך הבינוי. עיריית ירושלים פועלת על פי חוק והנוהל התקין ונמצאת בתהליך לקבל אישור מיוחד לשימוש במבנה זה, כנדרש".

גן הילדים בגילה (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. העירייה לא יכולה

    לחלק לדייר מסויים שטחים משותפים או ציבוריים בבניין,
    מעבר לזה שיש תקנון בתים משותפים,צריך להגיש תביעה למפקח על הבתים המשותפים,
    צריך לבדוק
    אם יש כאן פגיעה בזכויות,או בכלל בנושא של פתיחת גן בבניין משותף(אם הבניין משותף ולא בית בודד פרטי),
    מהעירייה אין למה לצפות,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר