צילום: maxkabakov/depositphotos.com
צילום: maxkabakov/depositphotos.com

בואו לגלות למה סייבר ואבטחת מידע זה אחד המקצועות המבוקשים ביותר היום

בעולם בו אוטוסטרדת המידע זורמת בקצב, הן בין אנשים פרטיים והן בין החברות, הארגונים והגופים הכי גדולים בארץ, קיים צורך משמעותי להגן על אותו המידע מפני אובדן, גניבה או ניצול לרעה. כאן נכנסים לתמונה אנשי הסייבר ואבטחת המידע. אז מה בדיוק הם עושים ואיך תוכלו ללמוד יותר לעומק על אחד מהמקצועות המרתקים והמבוקשים ביותר כיום?

פורסם בתאריך: 3.5.23 15:00

היום, המידע הוא הנכס הכי גדול שיש לנו ברשת. אנחנו מפזרים כרטיס אשראי לכל אתר קניות שמבקש, מעבירים תמונות של הילדים חופשי, הופכים את עצמנו, הלקוח, לסחורה מבוקשת, וזה רק אנחנו – האנשים הפרטיים. מה עם הגופים הגדולים ביותר בארץ ובעולם ששומרים את כל המידע הכי חשוב שלהם על גבי הרשת? בקיצור, כמו כל דבר בעל ערך משמעותי, גם את המידע על גבי הרשת ישנם אנשים הממתינים לנצל לרעה לתועלות אישיות, פוליטיות, כלכליות ועוד. אנשי הסייבר ואנשי אבטחת המידע הם קו ההגנה הראשון של כל אלו שחולקים את המידע, והכלים בידם מסוגלים למנוע ולטרפד תקיפות אבטחה כאלו בעת שהן מתרחשות ולעיתים אף לפני כן.

אז מה בכלל קורה בעולם הסייבר לאחרונה?

מקצועות בעולם הסייבר הפכו למקצועות מאד מבוקשים בעת האחרונה, ולא בכדי. לפי מחקר שערכה אוניברסיטת מרילנד, האקר תוקף איפשהו בעולם כל 39 שניות, כך שמתקיימות כמעט 2,500 תקיפות סייבר מדי יום ברחבי העולם. כאשר תקיפה כזאת מתרחשת מול אדם פרטי, הנזק הוא לרוב מזערי. לעומת זאת, כאשר חברה או ארגון נתונים למתקפה, הם נמצאים בסיכון עצום של לאבד מידע, כסף ובעיקר – אמון מצד הלקוחות שלהם. מסיבה זו, כל חברה גדולה כיום, חייבת צוות סייבר מיומן כדי שידע כדי להגן מפני התקפות כאלו, וכיצד לפתור אותן כאשר הן לבסוף מתרחשות. חשוב להבין כי הצורך הזה רק הולך ועולה, משום שככל שאנו מייצרים עוד ועוד מידע דיגיטלי (מה שקורה מדי יום), וככל שיותר חברות ומשרדים בוחרים להפוך את מאגרי המידע שלהם לדיגיטליים (מה שרווח מאד בעולם ואף בישראל, במיוחד בעת האחרונה), כך גדל הסיכוי להתקפות כאלו, ובהתאם – כך גדל הביקוש לאנשי סייבר מיומנים. לצד זאת, גם מערכות הבינה המלאכותית הולכות ומשתכללות, וכאשר מערכות כמו ChatGPT נפתחות לשימוש חינמי לקהל הרחב (וכן, לא רק לאנשים עם כוונות טובות), אנו רואים עלייה ביכולות התקיפה והפריצה איתן צריכים להתמודד אנשי הסייבר. בנוסף, יש להבין גם כי עולם הסייבר כבר מזמן יצא מגבולות המחשב. כיום הדיגיטליזציה הגיעה לרכבים ואפילו לרובים המגיעים עם כתובת IP משלהם, וכן, גם אליהם אפשר לפרוץ!

איך משתלבים בתחום?

הצעד הראשון, כמו בכמעט כל מקצוע בעולם הדיגיטל, הוא ללמוד את רזי המקצוע ולקבל את הכלים להתברג אל התחום ולהתחיל לעבוד. במסלול הסייבר של מכללת ג'ון ברייס שמים דגש משמעותי מאד על לימוד מעשי ופרויקטאלי באמצעות סימולטור ייחודי, המשמש לאימון חיילי יחידות הסייבר של צה"ל ויחידות סייבר בגופים ביטחוניים ברחבי העולם. ובמהלך הקורס התלמידים מתמודדים עם התקפות סייבר אמיתיות ובצורך למצוא פתרונות זריזים ברגע האמת.

כאמור, במכללת ג'ון ברייס מוצע קורס מגן סייבר ואבטחת מידע, קורס שמיועד למתחילים בתחום ולכל מי שמעוניין להשתלב בעולם הסייבר. הקורס הזה הוא למעשה קורס שנוגע בעולמות ההגנה, ומורכבים מ-6 מודולים (חלקים) שונים ובהם נושאים כגון התמצאות בסביבות עבודה שונות, הכרות עם כל מנגנוני התקשורת ומערכות המידע, הכרת הכלים והטכניקות הקיימות לתקיפה ולמחקר של אירועי אבטחה, יכולת זיהוי וניטור של אירועים, בנייה ותפעול של מערכות הגנה מורכבות, ניהול חקירות פורנזיקה, מיפוי וזיהוי חולשות במערכות קיימות ועוד. בכל אחד מהמודולים (שמשמשים כל אחד מהם כמקצוע בפני עצמו), התלמידים נדרשים להגיש פרויקט, ואותם פרויקטים יכולים לשמש את התלמידים גם כשהם יוצאים אל שוק העבודה לחפש משרות.

כפי שציינו, אחד הדברים שהכי מייחדים את חווית הלמידה בג'ון ברייס הוא הסימולטור הייחודי שפיתח דוד שיפמן, מנהל ראש תחום הסייבר בג'ון ברייס, באמצעות חברת ThinkCyber. הסימולטור פותח במקור לצרכים צבאיים כדי להמחיש למשתמשים בו כיצד נראה אירוע תקיפה בזמן אמת. באמצעות הסימולטור יכולים התלמידים להתנסות בהגנות והתקפות אמיתיות, במצבי אמת מאתגרים, בחשיבה מחוץ לקופסה שהסימולטור דורש, למצוא פתרונות, לאתגר את החשיבה שלהם, ובעיקר, לצאת אל שוק העבודה עם יכולת אמיתית ומפותחת להתמודד עם המטלות שיביא התפקיד, ולא רק עם ידע תיאורטי.

 

 

אוקיי, יאללה, נשמע מעניין, איך מתחילים?

לפני הכל, חשוב להבין שעולם הסייבר אמנם פתוח לכל אחד, אבל לא בהכרח מתאים לכל אחד. הקורס הוא קורס מסועף, שמכיל בתוכו המון מידע, וגם המקצוע עצמו הוא מקצוע שמשאיר אתכם דרוכים, ממתינים בציפייה לאתגר הבא. אם התיאור הזה מלהיב אתכם, אתם לגמרי בדרך הנכונה. עולם הסייבר הוא עולם של אתגרים. פריצות חדשות נוצרות בקצב מהיר יותר משתצליחו ליצור להן הגנות, ועד שכבר טיפלתם בפריצה אחת, הבאה בדרך. אתם דרוכים, מחפשים חולשות, יוצרים הגנות, ולמעשה קצת רצים אחרי הזנב של עצמכם (אבל למטרה טובה, אנחנו מבטיחים!). כדי להנות מהתחום אתם חייבים ראש אנליטי, שמוכן ומצפה לאתגר, שאוהב למצוא פתרונות מורכבים, מעבודת תרגול, פיצוח והתמודדות יומיומית, כזה שרוצה שכל יום עבודה שלו יראה אחרת, ושמוכן לצלול לתוך עולם ענק ואינסופי. וכן, גם אנגלית טובה והבנה במתמטיקה יעזרו מאד בתחילת הדרך.

הצלחנו להלהיב אתכם על העולם הזה, ואתם כבר רוצים לראות את הסילבוס של הקורס וסקרנים לדעת לאן תגיעו? מעולה. משום שהקורס של מכללת ג'ון ברייס מאד פרקטי ומעשי, והתלמידים רוכשים ניסיון תוך כדי הלימודים, המכללה מעודדת אותם לצאת אל שוק העבודה עוד באמצע הקורס, ובכל מחזור ניתן לראות תלמידים שמחפשים ומוצאים משרות, עוד לפני שסיימו את הקורס. היום השוק משווע לאנשי סייבר טובים, עם ידע מעמיק ומקיף, ובוגרי הקורס, כבר לאחר סיום שני חלקי הקורס הראשונים, יכולים להתחיל ולעבוד באופן מעשי בשוק. בוגרי הקורס יכולים להתברג בחברות הייטק, בנקים, משרדי ממשלה, חברות ביטוח, משטרה ועוד, בתפקידים כגון חוקר פורנזיקה, PT – Ethical hacker, יועץ אבטחת מידע וסייבר, אנאליסט  SOC ועוד.

אז צחצחתם את הנעליים, הכנתם את הכומתה ואתם מוכנים להצטרף לצבא הסייבר? התחילו במבדק ההתאמה הייחודי שפותח על ידי אדם מילוא,  שנועד לזהות ולאתר את ההתאמה שלכם לתחום אבטחת מידע וסייבר (או לתחומים אחרים) ללא עלות, ועולם ההייטק מחכה לכם! כנסו >>

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר