צילום: יונתן דרור
צילום: יונתן דרור

לימודים אקדמאיים בירושלים: האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים

פורסם בתאריך: 4.3.18 20:53

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, מעמודי התווך של התרבות הישראלית, היא מוסד ייחודי בנוף האקדמי בישראל, והיחיד כמעט הפועל בתחומי היצירה, הביצוע וההוראה של מוסיקה ומחול, ומוסמך להעניק תארים אקדמיים מטעם המועצה להשכלה גבוהה. זאת ועוד, בשנים שבהן חלה ירידה חדה בשיעור הסטודנטים לתואר במדעי הרוח באוניברסיטאות ברחבי הארץ, באקדמיה למוסיקה ומחול מתארים מגמה הפוכה, של עלייה הדרגתית בביקוש לקבלה למוסד, של דורות של סטודנטים ומרצים שעושים חיל בארץ ומעבר לים, ומציינים את התפתחותן של תכניות לימודים חדשות ומרתקות, ביניהן תכניות מצויינות ופרוייקטים בינלאומיים.
עיצוב דמותו של הסטודנט, כאמן-יוצר בעל חשיבה מקורית ופתיחות אינטלקטואלית, והכלים אותם הוא רוכש למיצוי מכלול כישוריו עומדים במרכז פעילותה של האקדמיה המורכבת מארבע פקולטות, כשהלימודים לתואר ראשון נמשכים ארבע שנים ושנתיים לתואר שני.

פרופ' ינעם ליף (צילום: יונתן דרור)

פרופ' ינעם ליף (צילום: יונתן דרור)

הפקולטה הראשונה היא הפקולטה לאמנויות הביצוע והיא מונה כ-300 סטודנטים ועוסקת בכל תחומי הביצוע במרחב של המוסיקה הקלאסית הכלית והקולית, הקאמרית והתזמורתית. הפקולטה השנייה היא הפקולטה לקומפוזיציה, ניצוח וחינוך מוסיקלי המורכבת משני חוגים – החוג לקומפוזיציה, ניצוח ותורת המוסיקה, עבור אנשים שרוצים להיות מלחינים, מנצחי תזמורת או מנצחי מקהלות, כשתכנית הלימודים תובענית ומקיפה, והחוג להכשרת מורים, שמכשיר מורים למוסיקה במערכות החינוך הפורמליות, בין אם מדובר בבתי הספר היסודיים או בתיכוניים.
הפקולטה השלישית באקדמיה היא הפקולטה למחול. בפקולטה מושם דגש על יצירה וכוריאוגרפיה, ביצוע, תנועה וחקר אקדמי ובשילוב עם לימודי תעודת הוראה בתחום המחול. הפקולטה הרביעית והצעירה מכולם, היא הפקולטה למוסיקה רב-תחומית, בה קיימת מחלקה לביצוע ג'אז, שעוסקת בז'אנרי הג'אז המסורתיים עם נגיעות היסטוריות ומבט קדימה, לעתיד. בפקולטה ישנה גם מחלקה ליצירה רב תחומית, שבה הסטודנטים לומדים הלחנה תוך שילובים בין מוסיקה ומחול, מוסיקה ומדיה ויזואלית ועוד. למחלקה ביקוש גבוה מאוד, עם מספר מקומות מוגבל ורמת לימוד גבוהה. כמו כן, בפקולטה מחלקה למוסיקה מזרחית, שנוסדה לפני 19 שנים, בה לומדים סטודנטים יהודים וערביים ביחד, ומחלקה לזמרה רב-תחומית שעוסקת בכל תחומי השירה שאיננה השירה הקלאסית, אלא בכל הרפרטואר האחר, ברמה מאוד מקצועית.

 

 

במסע אמנותי מרתק זוכה הסטודנט באקדמיה לחוויית לימודים מכוננת, השואפת למצות את יכולתו בתחום התמחותו ולהביאו לשיאים של מיומנות וביטוי אישי. מאפיין ייחודי נוסף הוא הלימוד היחידני (מורה מול תלמיד) במקצועות המוסיקה הראשיים. מיטב המורים והאמנים, בעלי מוניטין בינלאומי, נמנים על סגל ההוראה האקדמי הפועל לחשיפה מתמדת של הסטודנטים לפיתוח אמצעים חדשים של טכניקה וביטוי אמנותי.
"אנחנו מלמדים באקדמיה כ-800 סטודנטים, האקדמיה מאוד גדולה" מספר פרופסור ינעם ליף, נשיא האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. "הביקוש עולה משנה לשנה ואנחנו לפעמים נמצאים בקצה גבול היכולת מבחינת יכולת קבלת סטודנטים. הביקוש למוסיקה ולמחול תמיד קיים, והדבר הזה מרגש ומעצים את כל חברי הסגל האקדמי. אנחנו משתדלים לתת למועמדים שיקוף אובייקטיבי של רמת היכולת שלהם בשלבי בחינות הקבלה, מול הסטנדרטים שאנחנו מבקשים כתנאי סף. מי שלא מצליח להתקבל צריך להבין שתמיד יש סיכוי לחזור ולנסות שוב. תמיד אפשר להשתפר ולחדד מיומנויות. קורה לא אחת שמועמדים שמגיעים בפעם השנייה או השלישית מתקבלים ועושים חיל".
"האווירה במוסד שלנו היא חמה, עוטפת חברתית ומקרבת לבבות, ומכילה את כל ספקטרום הכשרונות, ללא קשר לעדה, דת גזע ומין. התלמידים שלנו מעריכים זאת מאוד".

(לוגו האקדמיה למוסיקה)

לוגו האקדמיה למוסיקה ולמחול

יום פתוח לכלל הפקולטות יתקיים ב—19.3.17
לפרטים והרשמה jamd.ac.il | 02-6759943.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר