שני שוורצפוקס, גל הרמלין (צילומים: דני מכליס)
שני שוורצפוקס, גל הרמלין (צילומים: דני מכליס)

הכירו את הסטודנטים לתואר ראשון עם השילובים המפתיעים והמיוחדים ביותר

רוב האנשים העומדים בפני ההחלטה של בחירת תחום לימודים לתואר ראשון מתלבטים בין כמה אפשרויות ולבסוף בוחרים את התחום שנראה להם המעניין או הפרקטי ביותר לקריירה העתידית שהם מתכננים. אבל מה קורה כאשר התחומים שהכי מעניינים אתכם ללמוד הם שונים כמעט לחלוטין?

פורסם בתאריך: 10.7.18 11:34

איך מכריעים בין הראש ללב בבחירת התואר כאשר גם הצד הריאלי וגם הצד ההומני שלכם מבקשים תשומת לב? הכירו את הסטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב שלא הסכימו לוותר על החלום ובחרו בשילוב תחומים יוצא דופן במיוחד, במסגרת לימודי התואר הראשון.

שני שוורצפוקס (צילום: דני מכליס)

שני שוורצפוקס (צילום: דני מכליס)

שני שוורצפוקס | סטודנטית למדעי המחשב ולהיסטוריה של עם ישראל
רוב האנשים יבחרו ללמוד את התחומים המוכרים והבטוחים עבורם, שבהם עסקו במהלך השנים, ויהססו לבחור בתחום שמסקרן אותם אך מעט רחוק מהם. כאשר מעזים לצאת מגבולות המוכר מגלים תחומי לימוד מרתקים, ואפילו לרכוש כלים לחיים. כך קרה לשני שוורצפוקס, סטודנטית למדעי מחשב ולהיסטוריה של עם ישראל.
"לפני שנרשמתי ללימודים מאוד התלבטתי לאיזה כיוון ללכת. התחום הריאלי נראה לי הכי מתאים לי ולכישורים שלי, אבל גם מאוד משכו אותי מדעי הרוח והיסטוריה של עם ישראל. כשהחלטתי לבסוף להירשם למדעי המחשב, נחשפתי ממש במקרה לאפשרות להירשם לחטיבה נוספת וקפצתי על ההזדמנות. בדיעבד, זאת אחת ההחלטות החכמות שהיו לי במסגרת הרישום לאוניברסיטה. הלימודים במדעי המחשב דרשו ממני השקעה רבה והשיעורים בהיסטוריה היו רגעים מרעננים בתוך המערכת ובתקופות המבחנים. אמנם מדעי המחשב הם הלימודים העיקריים שלי, אבל אני מרגישה שלימודי ההיסטוריה נתנו לי המון ידע נוסף וכישורי למידה אחרים".

גל הרמלין (צילום: דני מכליס)

גל הרמלין (צילום: דני מכליס)

גל הרמלין | סטודנטית למדעי החיים ולפוליטיקה וממשל
גם גל הרמלין לא הסכימה לוותר על החלום ללמוד שני תחומים בתואר הראשון. במקרה שלה מדובר במדעי החיים ובפוליטיקה וממשל. "במהלך שירותי הצבאי ובתקופה שאחריו נחשפתי לעולם היחסים הבינלאומיים והתאהבתי בו. לא היה לי ספק שזה תחום שילווה אותי לאורך השנים, תחום שבו אני מוצאת עניין והרבה משמעות. אולם לצד זה, נמשכתי גם לתחום המדע שסיקרן אותי תמיד".
"בכל פעם מחדש אני מופתעת עד כמה תהליכים שאותם אנו לוקחים כמובן מאליו הם מורכבים ולחלקם עדיין אין תשובה. האהבה שלי לתחום היחסים הבינלאומיים הביאה אותי להתעניין בלימודי פוליטיקה וממשל, אך בכל הימים הפתוחים מצאתי את עצמי פוזלת לדוכנים המחלקות ה"מדעיות", בעיקר הביולוגיה. לאחר תקופת התבשלות, שבה נקרעתי בין שני העולמות, התגבשה בי ההבנה שמנקודת המבט שלי למעשה אין סתירה ביניהם. שני התחומים מסבירים "כיצד העולם פועל" – אחד בפן המדעי והשני בפן הפוליטי.
שילוב מקצועות מעולמות שונים לא רק מעשיר את הידע ופותח דלת לרעיונות יצירתיים המשולבים זה בזה, אלא גם מאזן את תכנית הלימודים בין מקצועות מדעיים וכמותיים למקצועות הומניים ומילוליים יותר, שבהם אין בהכרח אמת אבסולוטית אחת".

ניצן כהן | סטודנטית לכימיה ולפילוסופיה
רוב האנשים נוהגים לחשוב שהעולם מחולק לאנשים ריאליים ולאנשים הומניים ושאי אפשר להיות גם וגם. אז הכירו את ניצן כהן, בת 23, שנה ב', שבחרה לשלב לימודי כימיה עם חטיבה משנית בפילוסופיה.
"הבחירה בכימיה, מקצוע שעניין אותי עוד מהתיכון, הייתה קלה, אבל בפילוסופיה בחרתי בעיקר כדי לאזן את הלימודים הריאליים, מבלי שידעתי יותר מדי לאן אני נכנסת. בדיעבד הסתבר שזאת הייתה החלטה מצוינת. השילוב יוצא הדופן הזה אומנם דורש השקעה רבה, אבל בעיני התמורה שווה את המאמץ. בתור מי ששואפת להשתלב בתחום המדע והמחקר, הפילוסופיה עוזרת לי לפתוח את הראש לרעיונות חדשים ולגישות שונות. השילוב בין לימודי הרוח והחומר מאפשר לי לחקור את העולם בדרכים שונות, המשלימות אחת את השנייה בצורה שלא ציפיתי לה".

נדב זקס | משלב לימודי רפואה עם לימודי תואר ראשון בהנדסה
במקרים אחרים דווקא שני התחומים שמעניינים אתכם כן קשורים אחד לשני אבל מי מאמין שאפשר לשלב אותם במסגרת התואר הראשון. נדב זקס, בן 25 ממבשרת ציון, יודע שהרבה מהאנשים שישמעו מה הוא בחר ללמוד יחשבו שהוא משוגע על כל הראש והוא אפילו מסכים איתם. ככה זה שאתה בין הסטודנטים הבודדים בארץ שמנסים באומץ רב להגשים את חלומה של כל אימא – ילד שהוא גם רופא וגם מהנדס.
אורכו של המסלול שנדב בחר הוא לא פחות מ-8 שנות לימוד כאשר הוא לומד במקביל לתואר M.D. ברפואה ולתואר B.Sc. בהנדסה ביו-רפואית. "השאלה הראשונה שתמיד שואלים אותי היא כמובן "למה". זה באמת נשמע מאוד קשה על הנייר אבל זה פחות מורכב בפועל. רוב המהנדסים חושבים על עבודה בהייטק מיד לאחר התואר, והתואר המשולב שלי נראה מאוד ארוך בהשוואה לכך. דווקא הסטודנטים לרפואה, שיודעים שמצפה להם תקופת הכשרה ארוכה, פחות נרתעים כשהם שומעים על המסלול. מההיכרות שלי אני יודע שעולם הרפואה הוא שילוב בין אנשים מוכשרים לציוד רפואי איכותי. השילוב שבחרתי שכולל את רכישת הידע הרפואי ואת רכישת הידע בתכנון ובניית הציוד הדרוש, יוצר משהו מאוד חזק."

לוגו אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

למידע נוסף וליעוץ אישי התקשרו למוקד היעוץ וההכוון: 08-6461600
או גלשו באתר: in.bgu.ac.il/welcome

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר