המכללה האקדמית הדסה (צילום: שחר רגב)

אקדמיה לטובת החברה בישראל: הדסה ויצו קנדה בשיתוף המכללה האקדמית הדסה

צפו: שיתוף פעולה אסטרטגי בין ארגון הדסה ויצו קנדה (CHW) והמכללה האקדמית הדסה (HAC) - סיקור כל העיר

פורסם בתאריך: 4.7.19 10:30

חיזוק ההשפעה של אקדמיה למען החברה בישראל, זהו החזון שעומד מאחורי שיתוף הפעולה של ארגון הדסה ויצו קנדה (CHW) והמכללה האקדמית הדסה (HAC). השותפות האסטרטגית בין שני הארגונים החלה בשנה שעברה אז הוקם המרכז ל"הכשרה מעשית וטיפול בקהילה". המרכז שפועל במסגרת החוג להפרעות בתקשורת במכללה הוקם בזכות תרומת הארגון (CHW) והוא תומך בפעילות המעשית של הסטודנטים להפרעות בתקשורת בבתי חולים, בתי ספר, גני ילדים ובמרפאות השונות במכללה.

זוהי השנה השנייה ברציפות שהדסה ויצו קנדה  (CHW) תומך בפעילות זו שמטרתה היא לא רק לשפר את ההכשרה האקדמית והמעשית של הסטודנטים אלא בעיקר לקדם את התרומה של החוג לקהילה, שכן המרפאות במכללה נותנות שירות לאלפיי אזרחים בירושלים מידי שנה.

במסגרת ביקור של ארגון הדסה ויצו קנדה (CHW) שנערך במכללה, הוצגה להן פעילות המרכז והייתה להן ההזדמנות לשוחח עם הסגל האקדמי שמוביל את פעילות המרכז.

מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)

מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)

ד"ר כהתיה אידלמן, מנהלת מרפאת שפה ודיבור במכללה האקדמית הדסה סיפרה למבקרים: "יש לנו הרבה מאוד פרויקטים בקהילה, מחוץ למכללה, מלבד אנשים שמגיעים לכאן למרפאות שלנו. אנחנו יוצאים לבתי ספר וגני ילדים ועושים בדיקות שמיעה, מתוך מטרה לזהות ילדים עם בעיות שמיעה". ד"ר דבורה ברנד, ראש תחום אודיולוגיה בחוג להפרעות בתקשורת במכללה הוסיפה כי "ביום המודעות לשמיעה הסטודנטים שלנו הולכים לבתי ספר יסודיים כדי להעלות מודעות ולהדריך את הקהל הצעיר איך לתקשר באופן יעיל עם אנשים בעלי קשיי שמיעה והסביבה שלהם".

נשיא המכללה פרופ' ברטולד פרידלנדר הרחיב אודות האכסניה של המרכז, החוג להפרעות בתקשורת:  "אפילו שאני לא כל כך אובייקטיבי אני חושב שזוהי המחלקה להפרעות בתקשורת הכי טובה בישראל. אנחנו רואים את זה לפי מספר המועמדים שנה אחרי שנה. אנחנו בד"כ מקבלים בסביבות 25% אחרי שהם צולחים את מסלול הקבלה. אתם בהחלט יכולים להיות גאים בחיבור שלכם למחלקה הזאת".

מלבד שיתוף הפעולה עם החוג להפרעות בתקשורת, בשנה האחרונה נוצר שיתוף פעולה נוסף בין ארגון הדסה ויצו קנדה (CHW) לבין מחלקה נוספת במכללה, החוג לעיצוב תעשייתי מכליל.

מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)

מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)

קרן אוברי ומרלה דן הקנדית (AMDF) החלה לתרום באמצעות (CHW) במטרה לחזק את החוג, זאת מתוך אמונה בכוחו של העיצוב לחולל שינוי ולהיטיב עם בני האדם, הדבר שעומד במרכז פעילותו. החוג מכשיר מעצבים מקצועיים אשר יוכלו להתמודד עם אתגרים ומשימות מורכבות, ולהוביל תהליכי מחקר, פיתוח וחדשנות, מתוך רגישות והערכת המגוון האנושי על כלל היבטיו.

במסגרת התרומה שונה שם החוג ומעתה ייקרא שמו: "החוג ע"ש דן לעיצוב יצירתי למין האנושי". הסיוע הכספי ניתן לשלושה מישורי פעילות עיקריים: מלגות לסטודנטים, עידוד פעילות אקדמית מחקרית והרחבת תשתיות.

מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)

מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)

במהלך הביקור שהתקיים לאחרונה, נחשף באופן רשמי השלט החדש של החוג במעמד נשות הארגון,  משפחת דן, הנהלת המכללה, הסגל האקדמי של החוג וכמובן הסטודנטים. פרופ' ברטולד פרילנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה הודה למשפחת דן, למרלה, אוברי ואליס על שהפכו את החלום של המחלקה והחוג למציאות. גדעון דותן, ראש החוג ע"ש דן לעיצוב יצירתי למין האנושי סיפר על פרויקט של שני סטודנטים בחוג, נדב גורן ואלירז איתם שהוצג בשבוע העיצוב הבין-לאומי במילאנו בזכות המלגות של משפחת דן והרחיב אודות ההזדמנות שהסטודנטים תפסו והחוג עצמו תפס בכך שהוא פיתח את הפרויקט הזה לכדי מיצג מעניין מאוד שהוצג לאחרונה גם בשבוע העיצוב בירושלים.

בשם המשפחה ברך אוברי דן שהסביר כיצד הם חשבו על השם החדש של החוג והציב לסטודנטים מטרה חשובה לא פחות: "הדבר הכל כך מיוחד שזיהינו כאן במכללה ובחוג זו היצירתיות ועל כן כשחשבנו על השם החדש, חשבנו על הרוח האנושית וכיצד ניתן לפעול לטובתה ולמענה. היום הסטודנטים הם סטודנטים ומחר הם מנהיגים מובילים בעולם".

הסיור הסתיים במפגש מרגש עם קבוצה של סטודנטיות מכל גווני הקשת החברתית במדינת ישראל שסיפרו אודות חווית הלימודים שלהן במכללה, ההתמודדות שלהן עם העובדה שהן מגיעות מרקעים שונים והחיבור המדהים שנוצר במהלך הלימודים.

לקראת סוף הסיור סיכמה אלינה איאנסון, מנכ"לית ארגון הדסה ויצו קנדה (CHW) את השותפות עם מכללה: "הארגון שלנו קיים מעל ל-100 שנים. לנשים הקנדיות היה חזון לתמוך בשירותים חברתיים בישראל עוד לפני שהוקמה המדינה, כך שהשותפות שלנו עם המכללה האקדמית הדסה שהחלה ב-2017 מסמלת עידן חדש.

מרלין ליבין, נשיאת ארגון הדסה ויצו קנדה (CHW) הוסיפה כי "המכללה מכילה את הערכים שאנחנו מוצאים כיקרים וכמו בכל הפרויקטים שלנו היא מכילה את הרעיון של אנשים שמסתדרים האחד עם השני, אנשים מקבוצות אוכלוסייה שונות בישראל שלומדים יחד בשקט ואחווה, בלי פוליטיקה".

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר