האקריו (צילום: מאגר 123rf)
האקריו (צילום: מאגר 123rf)

הבירה הופכת למעצמת הייטק, איך זה משפיע על לימודי מחשבים בירושלים?

עובדי ההייטק נהנים יותר מהרבה בחינות, זה נתון ידוע. עכשיו כשהאקריו בירושלים גם אתם יכולים להגשים חלום, להצטרף ללימודי מחשבים בירושלים ולמאות הצעירים הלומדים את מקצועות ההייטק לקראת קריירה מוצלחת בתחום

פורסם בתאריך: 29.7.19 17:43

לאור ההתפתחויות המואצות בענף ההייטק בשנים האחרונות, יותר ויותר חברות הייטק קטנות וגדולות, החלו לצאת מגבולות המרכז וגוש דן אל ערים נוספות ברחבי המדינה. גם הבירה שלנו, ירושלים, מתהדרת בכמה מהחברות הגדולות והחשובות בשוק. מגמה חיובית זו, יצרה ביקוש אצל צעירים רבים ללמוד את התחום ולהצטרף ללימודי מחשבים בירושלים. צעירים אלו הפנימו מזמן שמדובר בתעשייה המשגשגת ביותר בישראל. על מנת לסבר את האוזן, שכר ממוצע בהייטק מגיע לכ-18 אלף ₪ בחודש. בנוסף, המשכורות ההתחלתיות בהייטק גבוהות בהרבה מאשר בתחומים אחרים ועליות השכר מהירות יותר. מעבר לכך, ידוע שעובדים בתחום ההייטק זוכים להטבות ולפינוקים החל מארוחות ב"תן ביס" ועד לטיולי חברה לחו"ל. אין ספק שעובדי ההייטק נהנים יותר. תרשמו לפניכם!

האקריו (צילום: מאגר 123rf)

האקריו (צילום: מאגר 123rf)

בריאיון שנתן לאחרונה ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הציג נתונים לפיהם בירושלים מועסקים כיום כ-18 אלף עובדי הייטק בכ-550 חברות הייטק, 450 סטארט-אפים ו-180 חברות ביו-טכנולוגיה. אלו מספרים מרשימים לכל הדעות ההופכים את עיר הקודש למעצמת הייטק.

לימודים בירושלים בתחום ההייטק

אם בעבר הצטרפו להייטק בוגרי תואר במדעי המחשב, או לימודי הנדסה בלבד, הרי שבשנים האחרונות, לאור הצורך ההולך וגובר בעובדי הייטק איכותיים, הוקמו גם מכללות ללימודי הייטק. אותן מכללות מכשירות את הסטודנטים בתקופת זמן קצרה יותר, מתמקדות במקצוע מסוים בתחום ההייטק ומעניקות לסטודנטים את כל הכלים הפרקטיים לעבודה בתחום. דבר זה למעשה שינה את פני הלימודים בכלל ואת לימודי מחשבים בירושלים בפרט.

כשמדברים על קורסים בירושלים ועל קורסים בתחום ההייטק, המכללה הבולטת ביותר שפתחה לאחרונה את שעריה גם בירושלים, היא האקריו. כמרכז להכשרת והשמת עובדים המוביל בתחום ההייטק, HackerU לא רק דואגת למעטפת לימודים ברמה גבוהה, אלא גם דואגת לסדר עבודה לסטודנטים שלה.

הפגישה הראשונה של המועמד/ת עם האקריו, היא עם היועצים הפרונטליים. תפקיד היועץ הוא לראיין את המועמד, להבין את הרקע שלו ולהתאים לו את הקורס המתאים לו ביותר, שיהיה תפור למידותיו ולתחומי העניין שלו. יועצים מנוסים אלו יודעים לשאול את השאלות הנכונות שיכוונו את המועמד/ת אל הקורס הנכון לו.

האקריו (צילום: מאגר 123rf)

האקריו (צילום: מאגר 123rf)

למכללה מגיעים סטודנטים ממגוון מגזרים וממקומות שונים ברחבי הארץ: חיילים משוחררים שבדיוק סיימו שירות צבאי, בוגרי תארים כלליים המעוניינים בהסבה ואפילו אנשים שקצת עסקו בתחום אבל לא ממש התמקצעו. מצב זה יצר שיטה לבדיקת התאמה של המועמד. על מנת לתת הזדמנות שווה לכולם, לכל קורס קיים שלב מיון של 20 שעות לימוד. בשלב זה, מקבל המועמד טעימה של התכנים שילמדו בקורס ונבחן עליהם. כך מתאפשר לו לבדוק את התאמתו למקצוע ולהיפך. במידה ולאחר סיום שלב המיון המועמד/ת אינם מעוניינים להמשיך לקורס המורחב, או שהם נמצאים לא מתאימים לתחום, מוחזר להם כספם!

היתרון הבולט בלימודים ב'האקריו'- מעבר לקורס האיכותי, ההכשרה הקצרה על חומר פרקטי שמסייע בשוק העבודה ושלב המיון, הוא התחייבות לשילוב בעבודה בהייטק. מחלקת ההשמה של האקריו מסייעת לסטודנטים להתכונן לראיונות עבודה, לכתוב קורות חיים ולהכין תיק עבודות מסקרן שימשוך את עינו של המעסיק הפוטנציאלי. בנוסף לכך, היא נמצאת בשיתוף פעולה עם יותר מ-1500 חברות בתחום ההייטק על מנת לשלב את הבוגרים בשוק העבודה.

 

האקריו (צילום: מאגר 123rf)

האקריו (צילום: מאגר 123rf)

אז איזה קורסים כדאי ללמוד ולמה?

  • קורס עיצוב גרפי – אם יצא לכם לחפש קורס עיצוב גרפי בירושלים, אתם כנראה אנשים מאוד יצירתיים, חיים ונושמים אסתטיקה ויזואלית וחברים שלכם תמיד החמיאו לכם על השרבוטים שבשולי המחברת. אם אתם מתחברים לתכונות האלו או אם יצא לכם להתנסות בתוכנות כמו Photoshop ואהבתם את זה, דעו שתוך כחצי שנה אתם יכולים למצוא את עצמכם במשרד הייטק מפנק.
  • קורס בדיקות תוכנה (QA) – זה אולי המקצוע החשוב ביותר בהייטק. בודק התוכנה הוא החוליה האחרונה בשרשרת שכל תוכנה, אתר או אפליקציה חייבים לעבור לפני שהם יוצאים לעולם. אנשים המחפשים ללמוד קורס QA בירושלים, הם אנשים מאוד אנליטיים ויצירתיים, כאלה שאוהבים לפתור בעיות ואתגרים לא מלחיצים אותם. אנשים שהחליטו לבחור במסלול הזה ישתכרו אחרי שנתיים במקצוע משכורת ממוצעת של 12,500 ₪. שווה לא?
  • קורס שיווק דיגיטלי – אנשי השיווק הם אנשים יצירתיים שאוהבים גיוון, ראייה מרחבית ויכולת זיהוי קהלים. תחום השיווק הדיגיטלי מציע הרבה אפשרויות תעסוקה כגון קידום אתרים (SEO), קידום ממומן (PPC), כתיבת תוכן, פרסום ברשתות חברתיות ועוד. מעבר לכך, קורס שיווק דיגיטלי בירושלים מתאים גם לאלו המעוניינים לעבוד כשכירים בחברות הייטק וגם לאלו המעוניינים לקדם את העסק העצמאי שלהם.
  • קורס אבטחת מידע וסייבר – אנשי הסייבר הם אנשים סקרנים שאוהבים להבין איך דברים עובדים. תחום הסייבר הוא התחום היוקרתי ביותר בעולם ההייטק עם עלייה מטורפת בביקושים לעובדים וברמות השכר שלהם. בתחום הסייבר יש תחומי עיסוק שונים ומגוונים כגון חוקרי פריצות, בודקי חדירות (PT), יועצי אבטחת מידע, אנשי חדר מצב (SOC) ועוד. לפי נתונים שפורסמו לאחרונה, בכל 39 שניות מתרחשת בעולם פריצת סייבר, ויש צורך באנשי סייבר איכותיים שימנעו אותן. עכשיו כשקורס סייבר נפתח גם בירושלים, קיימת אופציה לעוד המון אנשים איכותיים להשתלב בתחום.
  • קורס בניית אתרים Full Stackיש פה אנשים אנליטיים בקהל? כאלה שיודעים להפוך חלום למציאות? התפקיד הקלאסי ביותר בהייטק, הם אלו שעובדים על כל הפיתוחים, החידושים ולמעשה אלו שמוציאים לפועל את החלומות הגדולים של הארגון, או של עצמם. קורס בניית אתרים בירושלים מסמיך אנשים לפתח גם צד לקוח וגם צד שרת, בשפות התכנות המתקדמות המבוקשות ביותר עם שכר ממוצע גבוה של כ- 21,000 ₪ ומעלה אחרי שנתיים.
  • קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע – אנשי ה-IT או מנהלי הרשתות, הם מצרך יקר לכל ארגון הייטק. הם אלו ששומרים על התנהלות תקינה של רשתות המחשוב בחברה, הקצאת הרשאות לעובדים אבטחת המידע ועוד. בקורס זה הסטודנט יוסמך בהסמכות רשמיות של שתיים מהחברות המובילות בעולם של Microsoft  ו-Sisco.

עכשיו כשהאקריו בירושלים גם אתם יכולים להגשים חלום, אז אם כל מה שקראתם שכנע אתכם הצטרפו למאות הצעירים הלומדים את מקצועות ההייטק וגם אתם תוכלו לבנות קריירה מוצלחת בתחום. קבעו פגישת ייעוץ, זה חינם!


כתבה שיווקית


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר