פנינה פויפר, פלר חסן-נחום (צילומים: חן גלילי, נעם פיינר)
פנינה פויפר, פלר חסן-נחום (צילומים: חן גלילי, נעם פיינר)

סיעת ירושלמים: הפעילה החרדית פנינה פויפר תתמודד למועצת העיר

פויפר, פעילה חברתית חרדית, הודיעה על הצטרפותה לרשימת "ירושלמים". היא נולדה וגדלה בירושלים ויזמה בין השאר הקמת בית מדרש ללימוד גמרא לנשים חרדיות

פורסם בתאריך: 17.4.18 11:11

בסיעת ירושלמים נערכים לבחירות המוניציפליות למועצת העיר, שייערכו באוקטובר 2018 – השבוע הודיעה הסיעה כי אל הרשימה הצטרפה הפעילה החברתית החרדית פנינה פויפר. פויפר, נולדה וגדלה בירושלים, והיא אחראית על כמה מיזמים בעיר, כמו בית מדרש ללימוד גמרא לנשים חרדיות, ומיזם ארוחות שבת משותפות לסטודנטים החרדיים באוניברסיטאות.



"בחרתי בסיעת 'ירושלמים כביתי הפוליטי כי זו התנועה היחידה שמזוהה מעל הכל עם שוויון וחיים משותפים בכבוד בין כלל המגזרים בעיר", אומרת פויפר. "'ירושלמים' היא בית למגוון אוכלוסיות והיא שואפת להרחיב את השורות עוד יותר כדי לכלול מגזרים נוספים. ב'ירושלמים' יש גברים ונשים מכל מיני מגזרים, כשהמכנה המשותף לכולנו בסיעה הוא הרצון לאחד ולא לפלג, למצוא את המשותף ולקדם נושאים שחשובים לכולנו".

פנינה פויפר (צילום: חן גלילי)

פנינה פויפר (צילום: חן גלילי)

פויפר מוסיפה ואומרת: "אני רצה למועצת העיר כי אני מאמינה שלציבור החרדי שחפץ בשילוב, ובפרט לנשים חרדיות, מגיע קול במועצת העיר ירושלים. הגיע הזמן שחרדיות וחרדים שעובדים ופועלים גם בחברה הכללית יוכלו להשפיע בזירה הפוליטית, ולקדם אינטרסים שחשובים לכולנו, כמו שיוויון הזדמנויות, חינוך איכותי ומתוקצב, וחיים משותפים".

כזכור, את סיעת ירושלמים הקימה וייסדה לפני עשר שנים רחל עזריה, שמשמשת כיום חברת כנסת בסיעת "כולנו". בבחירות האחרונות, בשנת 2013, זכתה הסיעה בשני מנדטים – אל המועצה נכנסו עזריה ותמיר ניר. בהמשך, עזריה, ששימשה כסגנית ראש העיר, פרשה מעיריית ירושלים לטובת הכנסת. אל המועצה נכנס הרב אהרון ליבוביץ, שגם פרש בהמשך. אל ירושלמים הצטרף גם איתי גוטלר, לשעבר ממפלגת מרצ, ולמעשה הגדיל את כוחה של הסיעה. כיום, משמשת כיו"ר ירושלמים חברת המועצה פלר חסן-נחום.

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

חסן-נחום, יו"ר סיעת ירושלמים, מדגישה כי "הנהלת ירושלמים תמיד היתה מגוונת – יש אצלנו דתיים וחילונים, מסורתיים וחרדים, וכולנו פועלים יחד כדי ליצור פה עיר שטובה יותר לכולנו. אנחנו מאמינים בשיתוף פעולה במובן העמוק ביותר של המילה, כשכל צד מסכים לבא האחד לקראת השני, מתוך הבנה שהיופי של ירושלים הוא דווקא בגיוון שלה. פנינה הצטרפה להנהלה של סיעת ירושלמים לפני כשנה, והיא מביאה איתה רקורד של עשייה למען נשים חרדיות, ומייצגת את הזרם החרדי המודרני יותר שהולך ומתפתח בשנים האחרונות בציבור החרדי. אני מתרגשת במיוחד כי פנינה מביאה איתה בשורה של פמיניזם חרדי, ומובילה קבוצת נשים חרדיות חזקות ועצמאיות שמשמיעות קול, ומביאות למהפכה ולשינוי. זו גאווה עצומה שפנינה מצטרפת לרשימה שלנו, ובעזרת השם היא תהיה האישה החרדית הראשונה במועצת העיר ירושלים"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר