דוד אמסלם, זאב אלקין (צילומים: אמיל סלמן, מרק ישראל סלם)
דוד אמסלם, זאב אלקין (צילומים: אמיל סלמן, מרק ישראל סלם)

חצי שנה לבחירות לראשות העיר: אמסלם ואלקין שוקלים להתמודד

רשימת המתמודדים לראשות העיר עוד לא נסגרה: מהזירה הארצית לוטשים את עיניהם לכיוון ירושלים - השר זאב אלקין, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, האלוף במיל' יום טוב סמיה וח"כ נחמן שי

פורסם בתאריך: 20.4.18 15:27

רשימת המתמודדים לראשות העיר עוד לא נסגרה – נראה שהכל עוד פתוח. מספר שמות רציניים מהזירה הארצית לוטשים את עיניהם לכיוון עיר הבירה, ביניהם שר ירושלים ומורשת זאב אלקין, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, האלוף במיל' יום טוב סמיה, כשעל פי פרסום מהשבוע האחרון בחדשות 2, גם חבר הכנסת נחמן שי שוקל להתמודד בבחירות לראשות העיר.


 


 

מבין השמות הללו, השניים שנראים עם הכי הרבה סיכויים הם השר אלקין וח"כ אמסלם, שניהם אנשי ליכוד. במערכת הפוליטית העירונית בטוחים כי בשום מקרה השניים לא יתמודדו האחד מול השני, אלא יבקשו מראשי הליכוד לבחור באחד מהם כמועמד של המפלגה.

השר זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)

השר זאב אלקין (צילום: מרק ישראל סלם)

ח"כ דוד אמסלם (צילום: אמיל סלמן)

ח"כ דוד אמסלם (צילום: אמיל סלמן)

אלא שהשניים עדיין לא החליטו סופית אם ברצונם להתמודד לראשות העיר. גורמים בעירייה יודעים לספר כי אמסלם הוא תומך נלהב במועמדותו של דייטש לראשות העיר, תוך שהם מציינים כי במידה שיוסי דייטש, סגן ראש העיר מסיעת יהדות התורה, יציב את עצמו כמועמד אמסלם לא ירוץ בעצמו. מנגד, אותם גורמים מציינים כי אם ביהדות התורה יחליטו שלא להריץ את דייטש לראשות העיר, אמסלם בהחלט עשוי להיות המועמד של הליכוד. אמסלם, כידוע, היה בעברו עובד בכיר בעיריית ירושלים וכיהן כמנהל האגף לשיפור פני העיר, כך שהוא מכיר היטב את הנעשה בכיכר ספרא.

בכל מקרה, גורמים שונים בליכוד סבורים כי על הליכוד, כמפלגת השלטון, להציב מועמד לראשות העיר, כשהם מציינים את העובדה שראש העיר היוצא ניר ברקת הוא חבר ליכוד. אותם גורמים מוסיפים כי הם לא רואים שום סיבה שהמועמד משה ליאון יזכה לתמיכת המפלגה כפי שקרה בבחירות הקודמות, אז הוא זכה לתמיכת חלק מסניף הליכוד בירושלים.

באשר לשר אלקין, ל"כל העיר" נודע כי בתקופה האחרונה הוא מנהל שיחות לא מעטות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם ראש העיר ברקת בנושא, כשהוא משתף בלבטיו גורמים נוספים בסביבתו.

אלקין, כך מציינים גורמים המעורים בפרטים, מבקש בשלב זה לבחון את המצב ואת הסיכויים שלו להיבחר, כשהוא גם מנסה להבין האם יהיו מועמדים נוספים פרט לאלה שכבר הכריזו והאם יהדות התורה תציב בסופו של דבר את דייטש כמועמד שלה לראשות העיר.

"אני מניח שבתוך כמה שבועות אקבל החלטה", אמר אלקין השבוע לעיתון "הארץ". "אני חושב שאני משפיע מאוד על ירושלים במקום שבו אני נמצא – שר ירושלים ומורשת ויו"ר השדולה למען ירושלים. מצד שני, עיריית ירושלים היא אתגר מרתק מאוד, ואני רואה את הפניות כמחמאה".

אראל מרגלית (צילום: אוליבייה פיטוסי)

אראל מרגלית (צילום: אוליבייה פיטוסי)

כך או כך, אמסלם ואלקין הם לא היחידים ששוקלים את דרכם. בין השמות הנוספים ששמם מוזכר נמצאים גם אראל מרגלית, שהתפטר בשנה שעברה מהכנסת וחזר להיות יו"ר קרן ההון סיכון JVP. למרגלית עשייה רבת שנים בירושלים הן בזירה העסקית והן בזירה החברתית.

ח"כ נחמן שי (צילום: אוליבייה פיטוסי)

ח"כ נחמן שי (צילום: אוליבייה פיטוסי)

כמו כן, בחדשות 2 דיווח בתחילת השבוע הפרשן הפוליטי אמנון אברמוביץ' כי גם ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) שוקל את האפשרות להתמודד לראשות העיר ירושלים. כמו כן ציין אברמוביץ' כי ח"כ שי יעביר את הכתובת שלו לירושלים לקראת הצגת מועמדות אפשרית.

יום טוב סמיה (צילום: אליהו הרשקוביץ)

יום טוב סמיה (צילום: אליהו הרשקוביץ)

שם אחר שנקשר למערכת הבחירות לראשות העיר הוא האלוף במיל' יום טוב סמיה, שהתפקד בשנה שעברה למפלגת העבודה, כשגורמים שונים במפלגה שוחחו איתו באחרונה על האפשרות.
ועדיין, על אף כל המועמדים האפשריים, נדמה כי גם ברמה הארצית ממתינים המתמודדים הפוטנציאלים להחלטה של דייטש, שכן מועמד חרדי לראשות העיר בהחלט משנה את תמונת הסיכויים עבור כולם.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר