עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)
עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)

"הציבור לא מטומטם, ונמאס לו לשלם!": עו"ד נחמיה אסף מתמודד בבחירות למועצת העיר

עו"ד נחמיה אסף, עוצר את הרכבת בבלימת חירום ומחליט להתמודד על מקום במועצת העיר בבחירות הקרובות. אחד המתמודדים הבולטים בייחודיותם במערכת הבחירות הקרבה

פורסם בתאריך: 5.6.18 13:32

עו"ד נחמיה אסף (49), תושב פסגת זאב, נשוי ואב ל-7 ילדים, החליט שהגיע הזמן להפסיק לדבר ולקטר ולהתחיל לעשות, והודיע לאחרונה שהוא מתמודד בבחירות למועצת העיר ירושלים.

"כשאני נוסע בפסגת זאב, מסתובב בכל רחבי ירושלים, אני רואה כל כך הרבה נושאים לא מטופלים. כל כך הרבה בעיות שנותרות פתוחות. החינוך, התרבות, השיח שהתדרדר לרמות מבישות, חוסר ההקשבה של הממסד לצרכים של התושבים, הבירוקרטיה שגורמת לכולנו לתסכול עמוק… הבנתי שאני חייב לעשות משהו, כי כך אי אפשר להמשיך", מסביר עו"ד נחמיה אסף. "שואלים אותי, למה לי פוליטיקה ועוד עכשיו? התשובה שלי פשוטה. כשאני רואה את כל אחד משבעת ילדיי ושואל את עצמי מה יקרה איתם בעתיד והאם ישארו בכלל בעיר הזו ובשכונה שלנו – אני מבין, שלפעמים מגיע הזמן לקום ולעשות! אני לא יכול יותר לשבת מנגד, לדבר על הצורך בשינוי ולהשאיר את זה ברמת הדיבורים. אני איש של מעשים והגיע הזמן ליצור שינוי ולגרום לדברים שאנחנו רוצים שיקרו – לקרות." מדגיש נחמיה אסף.

עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)

עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)

כל קושי הוא אתגר

נחמיה אסף עלה לארץ מברה"מ בשנת 1973, עם הוריו ושני אחיו, כשהיה בן 5. "ההורים שלי בחרו לעלות לישראל כי רצו להגשים את החלום הציוני." מספר אסף. "זו הייתה תקופה מאד לא פשוטה. הוריי היו אמידים בברית המועצות. עלינו לארץ והחוויה הייתה קשה – קשיי קליטה, לא מבינים את השפה, פערי התרבות וכיוצ"ב." בתחילה הגיעה המשפחה לשכונת הבוכרים ואח"כ עברה לשכונת נווה יעקב.

"אבא שלי הפך מאדם עשיר, לפועל ייצור במפעל ואמא שלי עבדה בעבודות מזדמנות. לאחר מכן אבי פתח סנדלריה ופרנס את המשפחה. עברנו תקופות לא קלות. בהגדרות של ימינו, היינו משפחה קשת יום." לימים הצטרפה למשפחה אחותו של נחמיה אסף, שכיום היא מורה ומחנכת במערכת החינוך הדתית בירושלים.

"עוד כשהייתי ילד, הבנתי מהר מאד שצריך להיות חזקים בחיים, להתמודד עם קשיים ולא לברוח מהם, להסתכל לאתגר בעיניים, להבין מה צריך לעשות ופשוט לבצע. אם אני רוצה לשנות משהו, אני פשוט צריך לקום ולעשות." מספר נחמיה אסף.

(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

(צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

אני כאן בזכות שני מורים ומנהל בית ספר שלא ויתרו עלי

במהלך שנותיו בבית הספר, חווה נחמיה אסף קשיים, מעבר לאלה שאנו יכולים לתאר לעצמנו היום כהורים. אסף הרגיש היטב את הפערים כמו גם את קיבוץ הגלויות, בו לכל ילד היו הקשיים משלו, ובתוך כך גם מצבים של משבר. "אני מוקיר עד היום את המורים שלי, אריה בר נתן (ז"ל) ויוסי נהרי, ומנהל בית הספר, שלמה סופר, שראו בי פוטנציאל ובחרו להחזיר אותי לתלם במקום להרים ידיים." מספר נחמיה אסף. "כשאשתי קיבלה את תעודת ההוראה שלה אמרתי לה רק דבר אחד – תמיד תסתכלי על "הבעייתיים", ולהם תתני את מלוא תשומת הלב. כשתראי אותם מצליחים, דעי שהצלחת כאשת חינוך."

תפיסת העולם של עו"ד נחמיה אסף דוגלת בהשקעה בלתי מתפשרת בחינוך. החינוך הוא הבסיס לכל דבר ולבניית חברה ערכית ודמוקרטית. כאן טמונים היסודות של ערכי החברה הישראלית, של עשייה חברתית ונכונות לסייע, לתרום ולפעול מתוך אכפתיות נטולת אינטרס. "אנחנו חייבים להשקיע הרבה יותר בדור העתיד. בילדים שלנו." אומר נחמיה אסף בהתרגשות. "הגיע הזמן לעודד יזמות ולהשקיע בילדים כבר מגיל צעיר. יותר מידי ילדים לא מקבלים העשרה וכלים שיסייעו להם לצמוח. החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי חייב לקבל תפנית משמעותית, כולל השקעה נקודתית בשכונות ובאוכלוסיות מוחלשות.

יוסי נהרי (צילום: ערן צדוק)

יוסי נהרי (צילום: ערן צדוק)

בתי גידול ליזמים צעירים בשכונות

העולם מתפתח בקצב מטורף והחינוך, לטענת עו"ד נחמיה אסף, פשוט נשאר מאחור. מומחים מדברים על כך, שהמקצועות הנלמדים היום בבתי הספר, אינם רלוונטים כי מקצועות העתיד יהיו אחרים לחלוטין. עו"ד נחמיה אסף חולם על פרויקט מהפכני, שעשוי לשנות את פני העיר. "אנחנו צריכים ליצור בתי גידול ליזמים צעירים במגוון תחומים בכל שכונה גדולה. ילדים מכל השכבות, צריכים לקבל את היכולת וההזדמנות להתפתח, לחשוב אחרת, לגלות עולם ולצמוח, בלי קשר למצב הכלכלי של הוריהם ולמקום מגוריהם. בכל שכונה צריך להקים חממה ליזמות וטכנולוגיה, לחשיבה יצירתית ולפתוח עבורם דלת לעתיד." מדגיש אסף.

נחמיה אסף גם מתריע מפני הבאות. "אם לא נגרום לשינוי, ירושלים תהפוך במהרה לעיר "זקנה" שהצעירים ברחו ממנה. לצעירים משעמם ואין מספיק גורמי עניין מתרבות, לבילוי וחיי קהילה. אומרים בתורה שהבטלה מביאה לידי חטא. אנחנו צריכים לדאוג שלצעירים יהיה מה לעשות והיכן לבלות ולהיות. צריך לתת להם "לשמור על היומן" – לייצר פרויקטים של "אח גדול", לתת להם אחריות ויכולת להתפתח, כדי להפוך את ירושלים לצעירה ותוססת ומוקד משיכה לאחרים להגיע אליה." מסביר נחמיה אסף.

מחליפת טוקסידו לגלימה

בתיכון החל נחמיה אסף לשיר ולנגן באירועים וחתונות ואף הקים להקה. ישראל בונדק, שהפך להיות האמרגן של נחמיה, כתב לו על מפית להיט מוכר "נשבע לך לא בוגד", אותו הוציא על תקליט. המוסיקה וההופעות ליוו אותו במשך שנים, עד שהחליט לעשות מפנה בחיים ולחזור לספסל הלימודים. "הוריי חינכו אותי תמיד לעזור ולכן תמיד כשראיתי עוול שנגרם לאדם זה או אחר, מיד הגשתי יד לעזרה." מדגיש עו"ד אסף נחמיה. "כנראה שחוש הצדק שלי דחף אותי להיות עורך דין, כדי שאוכל לסייע לתקן ולמצוא דרך לשפר תהליכים וחיים של אנשים." מדגיש אסף.

בעשור האחרון עוסק עו"ד נחמיה אסף בתחום המשפט וכיום הוא הבעלים של משרד עורכי דין מהגדולים בירושלים עם שני שותפים ו-12 עורכי דין. נחמיה אסף הינו יועץ משפטי של עמותות וחברות, וחבר דירקטוריון במספר ארגונים.

מחלום למציאות – הקמת הפדרציה לבוררות

לפני כשנתיים, כשראה עו"ד נחמיה אסף, את העומס במערכת המשפט, כשהאזרחים נאלצים לחכות לפתרונות במשך שנים על גבי שנים, הוא החליט שהוא חייב לעשות מעשה ולמצוא פתרון יצירתי שיהווה אלטרנטיבה יעילה וישימה לפתרון סכסוכים משפטיים. כך נולדה הפדרציה לבוררות, מוסד לגישור ופתרון סכסוכים בכל התחומים. באמצעות בוררים מקצועיים ומוסמכים, מאפשרת הפדרציה לבוררות לשני הצדדים שבסכסוך, להגיע לפתרון ופסק דין, במהירות, ללא סחבת מיותרת, בדיסקרטיות ובעלות נמוכה בהרבה מכל מקום אחר.

פרופ' חמי בן נון עם עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)

פרופ' חמי בן נון עם עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)

"נחמיה הוא איש של מעשים. הוא רואה מה צריך לתקן, חושב ומוצא את הפתרון הנכון ואז הוא מסתער על העבודה וגורם לרעיון לרקום עור וגידים ולהתממש במציאות" מספר פרופ' חמי בן נון, נשיא הפדרציה לבוררות ומהמשפטנים הבכירים בישראל. "אין לי ספק, שכשעו"ד נחמיה אסף יצטרף למועצת העיר, משהו טוב יקרה בירושלים." מדגיש פרופ' חמי בן נון.

איך גורמים לשינוי? היוזמות, הפתרונות ורפורמה…

רפורמה בתכנון ובנייה, פרויקט לקידום התרבות וההיסטוריה של העיר, העצמת וותיקי העיר שנאלצים להשאר בבית, חיבור בין תושבים ויצירת שולחן עגול להדברות בין כל הגורמים שיהפוך את ירושלים לעיר שחוברה לה יחדיו, אלה רק חלק מהרעיונות והיוזמות של עו"ד נחמיה אסף, לקידום השכונות בעיר וירושלים.

"יש שכונות, כמו פסגת זאב, שנראות כמו שממה. אין מספיק תאורה, אין פסלים, אין ירוק בעיניים. גינות מוזנחות…לא נעים לחיות בצורה הזו." מסביר נחמיה אסף. "חייבים לגרום לשינוי מידי בנראות ובאסתטיקה עירונית. אני אוביל פרויקט לקידום התרבות וההיסטוריה של העיר, בשכונות – באמצעות פסלים סביבתיים, שילוט ייחודי, ניתן ללמד את הציבור על ההיסטוריה ולתת הסיפור שמאחורי שם הרחוב, להפוך את העיר למוקד עניין וידע זמין לכל, שיוסיף לאסתטיקה מחד ואידך יהווה מוקד תיירותי וחוויתי לתושבים ולכל מבקרי העיר." מדגיש עו"ד נחמיה אסף.

עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)

עו"ד נחמיה אסף (צילום: ערן צדוק)

אסף מבטיח פתרונות יצירתיים נוספים גם לבעיית הפקקים, העצמת אוכלוסיות מוחלשות, יצירת מקומות עבודה ועוד.

"סינרגיה זה המפתח להצלחה! חוסר בשיתוף פעולה בין גורמים שונים, ארגונים ומוסדות, גורם לפגיעה ישירה בכל אחד מהתושבים. ניתן ליצור שינוי בקלות, אם יושבים ומדברים ויוצרים שיתוף פעולה פורה ומפרה בין כל הגורמים. המומחיות שלי, כעורך דין, כמגשר וכבורר, בהבאת כל הצדדים אל שולחן הדיונים, תגרום לשינוי במהירות וביעילות." מבטיח עו"ד נחמיה אסף.

נחמיה אסף מבטיח גם רפורמה בתחום התכנון והבנייה. "אני אוביל לרפורמה מהותית ולשינוי בכל נושא אישורי הבנייה וההרחבה, קיצורי זמני המתנה וטיפול ישיר ולא ע"י גורמים מתווכים. הבירוקרטיה לא צריכה להביס את התושב ולגרום לו להרים ידיים. עלינו להפסיק את הסחבת המיותרת, להקל ולסייע לתושבים."

רעיון נוסף שמבקש לקדם נחמיה אסף, הינו יצירת מקומות עבודה והזדמנויות תעסוקה – לצעירים, למבוגרים מעל גיל 50 וגם לגיל השלישי. פיתוח ויצירת מקומות עבודה גם בתוך השכונות, תוך מתן דגש לתעסוקה של מבוגרים מעל גיל 50, שיכולים לתרום רבות. קידום תעסוקה בתחום ההיי טק לצעירים, למניעת בריחת מוחות ועוד. בכל שכונה עלינו להקים מאגר לשכת מידע למעסיקים ומחפשי עבודה, ולשכת סיוע ותמיכה של העירייה להקמת עסקים קטנים ובינוניים.

אני מאד מקווה שיצטרפו אלי כמה שיותר תושבים ויתנו לי את קולם בבחירות למועצת העיר. אני חושב שהגיע הזמן ליצור מציאות אחרת בירושלים ובשכונות, להפסיק לקטר ולדבר ולהתחיל לעשות." מדגיש עו"ד נחמיה אסף.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושבת שאכפת לה

    רק יהרוס לשכונה שלנו. יש לנו כבר מועמדת חזקה וחבל כל מה שנחמיה הזה עושה.
    עשו עליו כתבה בעיתון אחר ולא יצא טוב אז עבר לכתבה ממומנת בעיתון הזה, נו באמת..

  2. תושב שאכפת לו מאוד

    אין על נחמיה תותח שיודע ועושה את העבודה בצורה בהירה ויסודית
    הוא מתמודד מתוך אכפתיות מוחלטת מהתושבים ומהעיר כולה
    מעמיד דברים שצריך לשנות ולעבוד עליהם וכדי להוציא את האמת לאור לא מוותר ולא מפחד משום גורם שיהיה
    בהצלחה נחמיה אנחנו אתך ומייחלים לבחירתך.

  3. אלי מהמזרח

    כמו שאמרו – רק הרס – לקח שליש מהקולות של "פז" וגרם לכך שאין בכלל נציג מהפסגה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר