מועצת העירייה, יוסי סעידוב (צילומים: טל הרדה, שי חמד)
מועצת העירייה, יוסי סעידוב (צילומים: טל הרדה, שי חמד)

דעה | סוערת, מופרעת, מרתקת: תמונת מצב של מערכת הבחירות לראשות העיר

שלושה חודשים לפני הבחירות לראשות העיר - נראה שלמועמדים המובילים יש עוד הרבה עבודה

פורסם בתאריך: 30.7.18 16:48

השבוע שעבר היה אחד השבועות הסוערים והמופרעים במערכת הבחירות המקומית – שכבר מסתמנת כאחת המרתקות שידעה ירושלים בעשורים האחרונים.

השר לענייני ירושלים זאב אלקין ממשיך להפגין נחישות ותחכום. הוא ויתר על ריצה ברשימת הליכוד עם חברי הסניף המקומי, תוך עימות עם פטרונם הפוליטי יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם. היה נראה שההחלטה הזו תעלה לו במחיר כבד מאוד: איבוד התמיכה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תמיכה שהוא כה זקוק לה והתקשה לקבל אותה. אבל השבוע הוא הצליח להפתיע את המערכת הפוליטית בתמיכה פומבית של נתניהו במועמדותו. אלקין, מתגלה כפוליטיקאי מתוחכם המתייחס אל המירוץ לראשות העיר כאל משחק שח מט רב משתתפים. הוא פועל בכל החזיתות, חושב מספר צעדים קדימה ומשקיע אין ספור שעות במפגשים עם תושבים, פעילים ולמידת השטח הירושלמי.



מהעבר השני של המתרס התעורר מתרדמת החורף היריב שמאיים לכבוש את  כיכר ספרא בסערה: סגן ראש העיר יוסי דייטש. בעוד אלקין מצליח לדלג באלגנטיות מול המכשולים השונים, נראה שדייטש מתנהל בכבדות ומתקשה מאוד ליצור קונצנזוס חרדי סביב מועמדותו. דייטש, חסיד סלונים, הוכרז כמועמד אגודת ישראל לראשות העיר. כעת עליו לגייס את תמיכת דגל התורה הליטאית ולהיות נציגה של מפלגת יהדות התורה המאחדת את שתי הסיעות החרדיות. לליטאים דרישות מהחסידים, אחת מהן היא שינוי חלוקת המושבים במועצת העיר בין הסיעות. כיום המצב הוא 5:3 לטובת החסידים, דגל התורה דורשת שיוויון. דגל לוטשת עיניים לעבר תיק הכספים ותיק החינוך החרדי, מפלרטטת עם אלקין ונציגיה מציגים שלל טיעונים נגד מועמדות של חרדי לתפקיד ראש העיר. נראה שדגל התורה תנהל את המשא ומתן הזה עד לרגע האחרון.

המשוכה הבאה של דייטש היא מפלגת ש"ס, זו שתומכת בליאון, זו שמחזיקה את תיק החינוך החרדי בו חושקים הליטאים, ולא פחות חמור: יש לה חשבון עם חסידות סלונים שדייטש הוא מבכירי חסידיה: בית הספר החרדי בעמנואל שהפריד באמצעות חומה בין תלמידות אשכנזיות לספרדיות – הפרדה שהובילה לפסיקת בג"ץ, מאסר ההורים והפגנות ענק – הוא של חסידות סלונים. לכך, יש להוסיף את הכניסה של חיים אפשטיין מהפלג הירושלמי למרוץ, שגורעת מדייטש כמעט עשרת אלפים קולות יקרים. אם דייטש יצליח לאחד סביבו את החרדים – הוא יכול לנצח כבר בסיבוב הראשון.

המפסיד של השבוע הוא משה ליאון. התמיכה של נתניהו באלקין והכניסה של דייטש למרוץ מצמצמים את הסיכויים שלו להיבחר לראשות העיר.

עופר ברקוביץ מצליח לשמור על יציבות למרות הסערות מסביב ומגייס סביבו תמיכה רחבה של דמויות ירושלמיות מקומיות ואותנטיות. הכניסה של ח"כ רחל עזריה לזירה התקבלה בקרירות ברשתות החברתיות ויו"ר התעוררות מצליח לשמור ולחזק את היתרון היחסי שלו על פני מועמדים אחרים: חיבור לשטח הירושלמי. הוא מוצג כמועמד שצמח מהרחובות והבסטות של השוק, הוא זוכה לצבא של פעילים שמאמינים ונלחמים עבורו, אבל הוא טרם הצליח ליצור חיבורים ובריתות פוליטיות. תזכורת: ברקוביץ הצליח להדהים את המערכת הפוליטית לפני חמש שנים כאשר השיג ארבע מושבים במועצת העיר – מספר זהה למספר המושבים של ירושלים תצליח – סיעתו של ראש העיר.

שלושה חודשים לפני הבחירות ולשלושת המועמדים המובילים יש עוד הרבה עבודה לעשות.

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב, יזם חברתי ויועץ תקשורת ואסטרטגיה

תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. ליאון ינצח תרשמו

    אתם לא קוראים מפה נכון. תרשמו: יוסי דייטש ייפול מהמרוץ בשל התנגדות דגל החד משמעית. החרדים לבסוך יתייצבו כגוש אחד מאחורי ליאון בשל כך שדגל ושס כבר סגורים איתו וממילא האפשאויות יהיו ליאון או אלקין ולהתפצל זו לא אופציה

  2. יוסי מירושלים

    אלקין פוליטיקאי ולא ראש עיר ראוי לא פעל למען תושבי העיר בתפקידיו השונים

  3. יוסי דב שכונת גילה

    תושבי ירושלים היקרים התעוררו, העיר נהפכה לעיר שניה של בני ברק עמנואל טבריה רמת בית שמש קרית ספר, צאו לשם ותראו איך מתנהלות ערים חרדיות. זוועה, טינופת סביבתית, אי שמירת חוקי הבניה, וטיפוח סביבתי, צאו לבחור במעומד חילוני שיאזן שיעניק תקציבים לכלל העיר ולא רק לחרדים,
    ניר ברקת צר לי מאד היית פרווה נתת את המושכות בידי החרדים והפכת את העיר ליותר חרדית ויותר חרדות לתושביה.
    יום הדין הגיע תושב יקר חשוב על י-ם מאוחדת ואוניברסלית ולא רק חרדית!!!

  4. מני

    היחיד שהכי מתאים וראוי להיות ראש עירית ירושלים הוא יוסי דייטש איש אמיתי של עשיה ולא של דיבורים לא פוליטיקאי אדם ישר שרק טובת העיר עומדת מולו וזה מה שעושה בעיריה כבר 12 שנה . מי שמכיר אותו יודע ומי שלא כשיבחר ידע שהוא נמבר וואן. ואין קשר בין היותו חרדי להפך דווקא בגלל זה הוא יוכיח שזה בדיוק ההפך. ירושלים שאכפת להם תתפללו ותפעלו להצלחתו. ולא למועמד פוליטקאי שלא מכיר את העיר ואין לו נסיון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר