עופר ברקוביץ, השר זאב אלקין (צילומים: ראובן קפוצינסקי, ארנון בוסאני)
עופר ברקוביץ, השר זאב אלקין (צילומים: ראובן קפוצינסקי, ארנון בוסאני)

צפוף בצמרת: מטות ברקוביץ ואלקין מסמנים זה את זה

מי שנחשבים למועמדים החזקים לניצחון - נוסף למועמד החרדי דייטש - ממשיכים במאבק ראש בראש. במוקד העניינים השבוע: נושא העברת היחידות הממשלתיות לירושלים

פורסם בתאריך: 20.8.18 08:28

השבוע נרשמה עליית מדרגה בקרב על ראשות העיר. מי שנחשבים למועמדים חזקים לניצחון – השר זאב אלקין ועופר ברקוביץ – בנוסף למועמד החרדי יוסי דייטש שטרם הכריז באופן רשמי – פתחו במאבק ראש בראש.



הקרב בין השניים החל בשני בערב, מיד לאחר שהתפרסם סקר הבחירות של חברת חדשות, שמעמיד את אלקין וברקוביץ בצמרת, לצד דייטש. אלקין קרא לברקוביץ בטוויטר להצטרף אליו: "אני היחיד שמנצח את דייטש בוודאות", כך כתב לו. בתגובה השיב לו ברקוביץ, וקרא לו שיצטרף אליו: "על פי כל הסקרים אני המועמד הציוני המוביל".

יומיים לאחר מכן, ביום רביעי, מה שנראה במסגרת ניסיון נוסף לתקוף את המחנה היריב, הוציא מטה ברקוביץ מכתב לשר אלקין בעניין אי יישום החלטת הממשלה להעברת היחידות הממשלתיות לירושלים.

מדובר במכתב, שיצא ממשרדו של עו"ד ד"ר שמואל ברקוביץ (אביו) בשם תנועת התעוררות, לשר אלקין שכותרתו: "מחדלים בהעברת יחידות הממשלה והחברות הממשלתיות לירושלים". מהמכתב עולה הדרישה מאלקין להשיב בתוך עשרה ימים מדוע לא מיושמת החלטת ממשלת ישראל, באשר להעברת למעלה מ-90 יחידות ממשלה לירושלים, מדוע אינו מונע את מעבר משרדי רשות דואר ישראל מירושלים למודיעין, חרף החובה המוטלת על מטה רשות הדואר לפעול מירושלים, ועל שאינו מונע שכירת משרדים – עבור יחידות ממשלתיות – מחוץ לירושלים, במקום בתחומה.

מטעם המועמד לראשות העיר השר זאב אלקין נמסר: "משרד ירושלים והשר זאב אלקין היו כמעט הגורם היחידי בממשלה שפעל בקדנציה הזאת בכל הכוח לטובת מעבר יחידות ממשלתיות לעיר הבירה, אגב בתיאום עם עופר ברקוביץ', והשר אלקין קיבל הרבה פעמים מחמאות מעופר על פעילותו בתחום זה והמחויבות לנושא. בנושא זה לצערנו סמכויות הביצוע אינם בידי המשרד והוא אחראי רק על חובת דיווח לממשלה. לצערנו, כתוצאה מכך, בשלב הזה למשרד ירושלים אין את ארגז הכלים המתאים לשם כך. ביום ירושלים האחרון נסינו להעביר החלטת ממשלה ביחד עם שר האוצר, משה כחלון, שתאפשר לממשלה להטיל סנקציות, בהן כלכליות על משרדים שלא העבירו חלק מהיחידות שלהם לבירה, אך לצערנו השרים התנגדו וההצעה לא הובאה להצבעה. משרד ראש הממשלה התחייב כי יגבש הצעה חדשה שתעניק שיניים לממשלה מחד ותהיה מקובלת גם על משרדי הממשלה השונים. גם לגבי הטענות על הנהלת הדואר הן מופרכות. משרד ירושלים ומורשת לא אמון על מעבר של חברות ממשלתיות שפועלות למטרות רווח כמו רשות הדואר, ולכן אין לנו שום סמכויות בנושא הזה, למרות שכמובן המשרד והשר מצרים מאוד על העברת הדואר למודיעין והשר ניסה לפעול באופן לא פורמלי כדי לבדוק אפשרות לשנות את ההחלטה. חבל שעופר מנסה בתקופת הבחירות לסלף את העובדות ולנצל את הנושא שבו תמיד היינו מאוחדים ושיתפנו פעולה לצורך מאבק פוליטי אישי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר