(צילום: מאיר אליפור)
(צילום: מאיר אליפור)

ברקת במתקפה על ברקוביץ: "בלוף גדול. טרמפיסט. היה יחצן ונשאר יחצן"

ראש העיר ניר ברקת, שכידוע תומך בזאב אלקין לראשות העיר, מדבר עם "כל העיר" על המועמד עופר ברקוביץ: "התפקיד גדול עליו בשלוש מידות". התעוררות בתגובה: "ברקת מוכר את ירושלים בקומבינה פוליטית לשותפו הטרמפיסט זאב אלקין"

פורסם בתאריך: 29.8.18 19:16

"תפקיד ראש העיר גדול על עופר ברקוביץ בשלוש מידות", כך אומר השבוע בשיחה עם "כל העיר" ראש העיר ניר ברקת על המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות. "כל התהליכים שקרו בירושלים בשנים האחרונות קרו למרות ברקוביץ. בכל הדיונים בעירייה הוא התעסק בתפל ולא בעיקר. התעסק בשוליים, בכבוד. כמי שהיה פעם יחצן מסיבות הוא המשיך להתעסק בענייני יחצנות", תוקף ברקת את ברקוביץ, וממשיך: "הוא בלוף גדול. היה יחצן ונשאר יחצן. הוא לא מבין מאקרו. אי אפשר להוביל את ירושלים בלי ראיית מאקרו".



את האמירות הקשות הללו אומר ברקת ל"כל העיר" על רקע התמודדותו של ברקוביץ לראשות העיר בבחירות שיתקיימו בעוד חודשיים, ב-30.10.18. ברקת, שהביע כידוע תמיכה במועמדותו של השר זאב אלקין לראשות העיר, חרד, לדבריו, לגורלה של ירושלים במידה שברקוביץ, שהיה סגנו בקדנציה הנוכחית, ייבחר, ולמעשה גם מעצם ההתמודדות שלו.

"הוא הצליח להסתכסך עם כלל הגורמים המקצועיים בעירייה שקשורים לתיקים שלו", מספר ראש העיר ברקת ל"כל העיר", הוא ניתק קשר עם חברת אריאל, נדחק החוצה מהרשות לפיתוח ירושלים, וגם בחברת עדן לא הסתדרו איתו.

"אני גם לא רואה איך הוא יכול להשתלט על מנגנון של 10,000 עובדים ותקציב של 9 מיליארד שקלים. הוא לא ניהל כלום בחיים שלו, איך הוא יידע להתמודד עם מספרים כאלה ועם האתגרים של העיר?".

***

"נוצרה דינמיקה שבה הוא מחדד את המאבק המגזרי בעיר", אומר ראש העיר ברקת. "הוא משדר לחילונים – 'אני אגן עליכם מפני החרדים'. זה לא טוב לירושלים. זה יקצין ויביא את המרוץ הזה ל'חרדים נגד חילונים'".

"אחת מהסיבות שבגללן אני תומך באלקין", ממשיך ברקת ואומר, "היא שהוא יודע לעבוד עם חרדים. הוא לא אנטי חרדי, הוא לא אנטי דתי והוא לא אנטי חילוני. הנושא הזה גדול על ברקוביץ. אין לו יכולת לרכוש אמון של אנשים ששונים ממנו. לתפיסתי, וכפי שאני אומר ליוסי דייטש, שהוא לא יכול להיות ראש עיר כי הוא מגזרי, אותו הדבר תופס לגבי ברקוביץ. הקונספט שאני הובלתי בעיר בעשור האחרון היה איך אפשר לחיות ביחד ואיך ניתן לרכוש את האמון של כלל הציבורים. עופר לא יודע לעשות את זה".

יש משהו חיובי שאתה יכול לומר עליו?

"בדבר אחד הוא כן טוב – בפייסבוק וברשתות החברתיות. שם מאוד קל להציג מצגות שווא שהשגת הישגים גדולים. הניכוס של ההישגים לעצמו זה מבחינתי חמור מאוד. הוא לוקח קרדיט על דברים שהוא לא עשה, שהתרומה שלו, אם היא היתה קיימת, היתה שולית. עצם היותו מחזיק תיק לא הופכת אותו לשותף. חלק גדול מהדברים קרו למרות עופר ברקוביץ, למרות שהוא התעמת ולמרות שהוא התווכח. היכולת שלו להוביל תהליכים עם הדרג המקצועי כמעט ולא קיימת. כפי שאני רואה את הדברים אין לו שום יכולות ניהוליות אלא רק כישורי דיבור".

ראש העיר ברקת זועם על כך שברקוביץ מציג כמי שקידם פרויקטים משמעותיים בירושלים, כמו למשל: "לומר שהוא הביא את 'WeWork' לירושלים זה מגוחך", אומר ברקת. "מנכ"ל 'WeWork' הבינלאומי אדם נוימן הוא חבר שלי. בכל נסיעה שלי לניו יורק אני נפגש איתו, ובכל פעם שהוא בירושלים הוא נפגש איתי. רמת הסיורים שעשינו ביחד בנושא היא דרמטית, ואני לא זוכר שבאף אחד מהסיורים או מהסיכומים שעשינו ברקוביץ היה נוכח. אני מניח שאם ישאלו את אדם נוימן מי הביא לירושלים את 'WeWork', הוא לא יגיד עופר ברקוביץ, ואני מניח אפילו שהוא לא יידע להגיד מי זה עופר ברקוביץ. הוא לא היה בפגישות שלנו. בנוסף, לומר שהוא הביא סטארטאפים לעיר זה יותר ממגוחך. מה שהביא לפריחת הענף בירושלים זו ההשקעה בסך 1.2 מיליארד שקלים של הממשלה בירושלים. זה הוביל לצמיחת התחום. עופר ברקוביץ לא הוביל את התהליך הזה, הוא טרמפיסט".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

ברקת, שיעזוב את לשכת ראש העיר בעוד חודשיים אחרי עשור, לטובת התמודדות במפלגת הליכוד, מוסיף ומציין: "אני עוזב את העירייה, ולכאורה מה אכפת לי? אכפת לי כי אני רוצה שירושלים תצליח. אני רוצה לראות שהיא נשארת בידיים של מי שיכול לקחת אותה קדימה. לברקוביץ אין את היכולות האלו. אין לו דלת פתוחה במשרד ראש הממשלה ולא נעים לי להגיד, גם לא אצלי. לא הוא יכול להוביל את העיר קדימה. זה גדול עליו. אני רוצה בהצלחתה של ירושלים והטרמפיסט הזה, ברקוביץ, שהצטרף בדרך הוא זלזול בכל האנשים שתרמו הרבה יותר ממנו".

"הוא בורח מהחלטות קשות", ממשיך ברקת במתקפה. "אם צריך לקחת אחריות, למשל בענייני שכונות מעורבות, וצריך נציגים משני הצדדים ולנסות להגיע עם אומץ לב לאיזשהו דו קיום – לא תמצאו אותו שם. הוא יברח ויתפוס עמדה קיצונית. הוא לא יידע להסביר לציבור שלו איך מתמודדים עם פשרה כדי לחיות ביחד. הרצון שלו להיות ראש עיר הוא קפיצה מאוד מאוד גדולה מעל הפופיק. אין לו כלים ניהוליים ואני חושב שהמועמדות שלו מייצרת נזק לירושלים. אני מאוד חושש שהשארתו עד לסוף המרוץ מסכנת את ירושלים".

יטענו שאתה אומר את הדברים מהסיבה שאתה תומך פומבית בשר זאב אלקין.

"הדברים שלי לא פוליטיים ולא קשורים בכך שאני תומך בזאב אלקין. אלה אמירות מקצועיות, אמירות שמסבירות ומנמקות מדוע אני חושב שעופר ברקוביץ לא מתאים, ואני עומד מאחורי כל מילה. ראיתי איך אלקין כיו"ר קואליציה בממשלה עשה עבודה מצוינת והסתדר עם כלל המגזרים, וכשר ירושלים הביא תקציבים משמעותיים. וזו הסיבה, והיא אמיתית ועניינית כמי שמכיר את הדברים מבפנים".

ועדיין, הוא שימש כסגן שלך.

"אם לא אני, שמכיר את כל הנפשות, יגיד את הדברים מי יגיד אותם? לא אכפת לי מה יגידו עלי, אכפת לי מירושלים. אני גם רוצה להזכיר לכולם, זאב אלקין לא תמך בי בבחירות הקודמות. הוא תמך במשה ליאון. אבל עבדתי איתו בשנים האחרונות, ראיתי אותו מתעסק ומתעמק בנושא ירושלים עם עקומת למידה מאוד גדולה".



מסיעת התעוררות נמסר בתגובה:

"שיתוף הפעולה של ברקת ואלקין החל במפלגת קדימה. היום ברקת מוכר את ירושלים בקומבינה פוליטית לשותפו הטרמפיסט זאב אלקין. כבר שנתיים משמשת ירושלים כמקפצה עבור ברקת. ברקת ואלקין השתמשו ומשתמשים בציבור הדתי לאומי ככלי לברית עם העסקנים החרדים, ומעלו באמון הציבור הממלכתי בעיר. צר לנו שלמקום הזה הידרדר ניר ברקת, ואמירותיו מאפיינות את אחרון העסקנים. הציבור הירושלמי עם עופר והתעוררות. הציבור הירושלמי מאס בעסקנות ובדילים. הציבור הירושלמי מבקש מנהיג מחובר לשטח, שמכיר את העיר, ועובד בשבילה כבר עשור, וישמור על היכולת של כל האוכלוסיות לחיות בה, אחת לצד השנייה ולא אחת על חשבון השנייה. עופר ברקוביץ הוא ראש העיר הבא של ירושלים".



 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

32 תגובות
  1. רונן

    ניר ברקת הוא הבלוף הכי גדול בתולדות ירושלים.הוא יזכר כראש עיר שהתעמר והתעלל בתושבי העיר ובעלי העסקים.העיר ירושלים ממוקמת במקום הראשון בטינופת ובלכלוך.אזרחי ירושלים משלמים דוחות חנייה ומצולמים בכל רחבי העיר

  2. דן

    וואלה ניר, לא יפה. עשית מעשה מכוער עכשיו. עופר לטעמי יותר מראוי לעמוד בראשות העיר ירושלים.

  3. שלמה

    כמה פאטתי…האיש שקימבן קריירה על גבה של ירושלים , שכל מה שמעניין אותי היא הקריירה האישית שלו משתלח על אדם שרוצה רק בטובת העיר…אז…על אפך וחמתך ניר , עופר יהיה ראש העיר ואתה אולי תיבחר בעשיריה השלישית בליכוד.

  4. עובד

    ברקת משאיר אחריו עיר על הפנים ויש לו החוצפה לבקר את ברקוביץ את הקילקולים של ברקת אף אחד לא יצליח לתקן

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממתי יחצן זו מילה גסה כולם כולם אבל כל איד פוליטי זקוק ליחצנים @עופר ברקוביץ ראה זאת כמחמאה

  6. רונן

    מערכת כל העיר.היום מחקתי את האפליקציה שלכם.מהיום והלאה לא אקרא יותר את העיתון שלכם וכך אמליץ לכל חבריי ולקוחותי.

  7. מאיר

    ניר היה אכזבה גדולה,לא היה לו כל סיכוי להבחר בשלישית. הרחיק עצמו מהתושבים, בחור נחמד אשף ביחסי ציבור ופירסום, מנגנון עיריה מנופח לא יעיל ובזבזני, ניר אגוצנטרי ולא מפרגן לאיש לידו. חסר הכרת הטוב, כמעט כל מי שעבד לצידו נמלט או נזרק.
    בליכוד יכירו אותו במהרה, די שישאלו את כל מי שתמך בו ופעל לידו.
    ניר ברקת חסר כישורי ניהול והנהגה. ברח מאחריות ונתן את ניהול העיר לאשה שבלשכתו מיכל. היא היתה ראש העיר האמיתי. סגרה במגדל שן את הנסיך שלה, והפגישה אותו רק עם שועים סלבס וגבירים.
    יכשל גם בליכוד, באם חלילה יבחר יפעל כסוס טרויאני נגד מי שתמך בו בצמרת.

  8. סקפטי מאוד

    רק עופר ברקוביץ.ו…היתי מת שיהיה פה מעבק נגד התחרדות כי הגענו כבר אל מעבר לגבול.מספיק .העיר הזאת כבר שכוחת אל מרוב שיש באל.ריקה ,עזובה.העיקר עיר בירה!על איזו עיר בירה מדובר?

  9. טדי הקטן

    ברקת לא רק שמדבר מהפוזיציה (מקדם את אלקין כדי לפנות לעצמו מקום בליכוד) אלא גם בחוסר מקצועיות מוחלטת : ברקוביץ אינו סמנכ״ל שלו בחברת הייטק אלא סגן ראש עיר שמייצג קהל רחב שאותו הוא מייצג ולא מחויב לגחמות של ברקת.
    ברקת סובל ממגאלומניה והפסיק מזמן לייצג את בוחריו, כולל תומכי התעוררות שהביאו לבחירתו. לכן אין כל ערך לדבריו.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברקת בעצם מתאר את הסיבה שהוא ראש עיר נורא. הוא הבטיח הבטחות לכולם לכן ״הסתדר״ עם כולם, נתן לכל הגופים לפעול כמו במערב פרוע, ולכן כולם שירתו אותו.. בעוד שעופר הסתכסך עם הגופים המיושנים, הכבדים ומלאי הקומבינות כי נשבר לו לעמוד בצד ולראות את זה קורה. להגיד שבשביל ירושלים חייב ראיית מקרו, זה נכון רק שניר מפרש את זה כהתעלמות מהמצב הקיים וקידום תכניות לעוד 20 שנה שאין להם שום הקשר למה שיקרה פה.
    ניר פשוט אכזב, מעבר לאכזב זה כבר עלבון. נתנו לך את הקול שלנו ושכחת אותנו כל כך מהר
    הלוואי שזה לא יקרה לנו שוב

  11. גיל

    ברקת כל כך תופס מעצמו.
    הרס את ירושלים.
    כל כביש שבנה לקח 5 שנים במקום שנה.
    מגדלים חדשים בלי לפתור את בעיות החניה ומיעוט מרכזי הקניות.
    ברקת בכייה לדורות.

  12. ההוא

    למה מי אתה יא חתיכת אפס , חרבת את ירושלים , דחפת פקחים לכל חור ולכל שכונה , הבאת לירושלים מרתונים שהשביתו עסקים , פורמולה מיותרת שחירבנה לתושבים את החיים וכל זה למען הכניסה המיוחלת שלך לליכוד . אז מי אתה יא פישר שתבוא ותלכלך על אנשי עשיה ? עופר וכל התעוררות עשו פי 1000 יותר עבור כלל התושבים ! אתה ? דאגת לסגור כמה פינות עם החרדים שהכניסה שלך לפוליטיקה תהיה חלקה יותר . לא כולנו טיפשים

  13. מי אתה ברקת שתשפוט אנשים זה שאתה בוחר במישהו לא אומר שאתה צריך להחליט במי לבחור

    עמי

  14. פרשן ירושלמי

    אם צריך ניסיון ניהולי של מיליארדים וראיית מאקרו אז משה ליאון שם גם את אלקין בכיס….. אז זה מה שנכון לעיר משה ליאון שהינו רואה חשבון מהגדולים בארץ וגם היה יו"ר רכבת ישראל וגם יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים וגם מנכל משרד ראש הממשלה שידע להוביל פשרות בין כלל המגזרים

  15. אבי

    ברקת צודק. ברקוביץ לא מתאים לתפקיד.
    הוא סקטוריאלי.
    ומעבר לזה זה ממש גדול עליו.

  16. אדם

    מה לעשות שזה נכון מאוד.
    התומכים בברקוביץ עושים זאת ממניעים סקטורילים ואישיים, ולא לטובת העיר ירושלים.
    העיר היא חצי מדינה, ואתם רוצים להפקיד אותה בידיים של חובבן? זה אדיוטי לחלוטין.
    טובת ירושלים משליכה על כל אחד, אם היא לא תנוהל כמו שצריך, היא תקרוס לתוך עצמה…
    לכן, תפקיד של ראש עיר הייתי נותן לאלקין, שהוא המוכשר ביותר לנהל את העיר באופן שיצמיח את העיר.
    ואגב, ניר ברקת עשה מירושלים עיר בהזנק מדהים ומוביל. תשאלו כל אחד מגוש דן איך ירושלים השתנתה בעיניו, וזה לא סתם, התיירות מכניסה כספים, והכלכלה ומקומות עבודה נבנים, ושיפור פני העיר בכללי טוב יותר מאשפתות שהיא הייתה קודם לכן.
    זיכרון קצר עלול להחריב את העיר, אם תביאו לידיים עלובות של ברקוביץ

  17. מפגר מי שבוחר בברקוביץ

    זה כזה ברור שהאיש חסר כישורים
    אפילו לעיר קטנה בצפון לא הייתי בוחר בו
    אז לירושלים??
    העיר תאבד את עצמה

  18. דביר שמולביץ

    ניר ברקת יצאת אפס ניר הראש עיר הכי מנותק שהיה בירושלים מי זה שנים מתעסק רק בשופוני של מרתונים ופורמולה שרק מחרבנות על התושבים
    עופר ברקוביץ האיש הנכון לראשות העיר
    נמאס מעסקנים שרוצים לתפוס טרמפ על העיר לקידום אישי כדי להגיע לתפקידים מדיניים

  19. וקליס

    מה עופר ברקוביץ כבר עשה בשביל העיר הזאת??
    היום לא נותנים לאנשים בלי ניסיון לנהל מכולת, אבל עיר, ברור.
    כל התגובות פה נראות מאוד ממומנות/עבודת יחצ של התעוררות. בחרתי בהם עד עכשיו, אני הולכת לוותר על זה בפעמים הבאות.

  20. אבי

    חשבתי לבחור ברקוביץ' אבל אני כבר לא בטוח ..באמת שהוא צעיר מידי חוסר ניסיון.
    נראה גם קצת שחצן.
    לא שמעתי אותו מדבר ומה האג'נדה שלו ,חוץ מכך שהיתה פרסומת בפייסבוק שהוא ידאג לניקיון .
    מפחיד אותי שיהיה לנו ראש עיר שידאג לעצמו בעיקר

  21. מבינה עניין

    משה לאון הוא חבר של עבריין מורשע.

    זה צריך להיות קו אדום לכולנו.

    שחיתות בשלטון היא לא גזירת גורל אלא תוצאה של הבחירה שלנו.

    אם ברקוביץ לא יעמוד בהבטחותיו – נחליף אותו.
    אם מנבחר במשה לאון – אנחנו בוחרים בשחיתות שלטונית

  22. חיים בוכניק מירושלים החדשה

    ברקת היקר איך זה שאתה תומך במועמד שהיה שר לעניני ירושלים וכל הקדנציה שלך התמרמרת על זה שאין כסף ותקציבים לירושלים.. איך זה שאתה תומך בשר שלא עשה שום דבר בקדנציה לטובת העיר אלה רק להכין את הקרקע בכדי לרוץ לרשות העיר.. זה מושחת זה משריח יברקת!!

  23. אתה איש מגעיל

    ניר ברקת אתה ראש עיריה עלוב בתקופתך העיר הייתה הכי מלוכלכת. טוב שהלכת.. לקקן וחנפן .מאחלים לך שבע"ה תתרסק בליכוד ולא תצליח להתברג שם אמן ואמן.

  24. שרל

    ברקת , התבייש לך. מי יגיד עליך שהית ראש עיר מוצלח הרבה חיקו להחלפתך. ..עליך נאמר "הגמל שלא רואה את הגיבנת שלו אלה של האחרים השארת עיר מלוכלכת ועניה יותר. מלאה בעיות דיור ובריאה גדולה של תושבים וכן. ….

  25. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ניר ברקת היקר, היית ונשארת עסקן. כל הקדנציה השנייה שלך עסקת בתפקידך הבא בליכוד (תוך התעלמות רבתית מדאגה לתושבי ירושלים). תוכנית ה״שמור לי ואשמור לך״, שעשית עם אלקין היא הרבה יוצר מכוערת מכל הדברים שנעשו בקמפיין לראשות העיר ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר