זאב אלקין, עופר ברקוביץ, רחל עזריה, יוסי חביליו, יוסי דייטש, משה ליאון (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, ראובן קפוצינסקי, אורן בן-חקון, פרטי, ישראל כהן, דוברות העירייה, Kopitchinski & Yado photography)
זאב אלקין, עופר ברקוביץ, רחל עזריה, יוסי חביליו, יוסי דייטש, משה ליאון (צילומים: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, ראובן קפוצינסקי, אורן בן-חקון, פרטי, ישראל כהן, דוברות העירייה, Kopitchinski & Yado photography)

אז איפה אתם בחג?

המועמדים לראשות העיר חושפים היכן הם יחגגו את ראש השנה ומספרים מה יהיה בתפריט. שנה טובה

פורסם בתאריך: 6.9.18 09:57

אצל המשפחה שלו או אצל המשפחה שלה? גיפלטע או חריימה? יין לבן או אדום? ובאופן כללי – איפה ועם מי אתם בראש השנה?

אלו הן השאלות הבוערות על סדר היום הירושלמי בימים אלו, כשכולם מנסים לברר גם מה הן המנות שיוגשו לשולחן החג. "כל העיר" מצטרף השבוע לחגיגה הזו והפנה את השאלה למועמדים לראשות העיר – השר זאב אלקין, עופר ברקוביץ, ח"כ רחל עזריה, עו"ד יוסי חביליו, משה ליאון – ולסגן ראש העיר יוסי דייטש. הנה התשובות – ושיהיה לכולם חג שמח.



זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)

זאב אלקין (צילום: ראובן קפוצינסקי)

זאב אלקין

איפה אתה בחג?

"את החג נעשה בבית, אחרי שלושה חודשים שבהם בכל שבת התארחנו בשכונה אחרת בירושלים. בסעודה הראשונה נתקבץ רק המשפחה, אנחנו והילדים. לסעודה השנייה אנחנו מוזמנים לשכנים, כאן בפסגת זאב מזרח. ביום השני אנו מקווים לעשות על האש כמצוות "ושמחת בחגיך" עם בני המשפחה המורחבת".

מה בתפריט?

"סעודת החג תהיה מורכבת מהמנות האהובות עלינו: מרק קובה (לפני 20 שנה אשתי למדה את סוד הקובה בשיעורים פרטיים אצל אישה עיראקית בקסטל), סלט גזר עם שום ואגוזי מלך, סלט סלק ושזיפים, דלעת אפויה בתנור עם צימוקים, פירה לילדים ואיך אפשר בלי הגיפילטע פיש. למנה העיקרית – רגל כבש עם רוזמרין, ולקינוח – תפוחי עץ אפויים בדבש, שזה מאכל ילדות שלי".

מה תאחל לעיר ולתושביה?

"תושבי ירושלים היקרים. לקראת השנה החדשה העומדת בפיתחנו אני רוצה לאחל לכם ברכה אישית מעומק הלב. כולנו יודעים מהי ירושלים ומכירים את צרכיה המיוחדים, את אנשיה הטובים ואת שכונותיה המגוונות. אני רוצה לאחל לכל תושבי העיר שתהיה לנו שנה של חיבורים בין קהלים, שנה של התקדמות בעשיה בשכונות ובתוך העיר, שנה שבה ירושלים כולה תצעד קדימה, תתפתח, תגדל עם אזורי בילוי ותעשייה עם בניה חדשה ועם הצלחות שבהם כל תושב ותושב יהיה גאה לגור בה. תושבים יקרים, כולי תקווה שירושלים תשאר פורייה ומתפתחת, נעשה כל מאמץ להפוך אותה לנקייה יותר ומושקעת – עיר שנעים וכיף להסתובב בה. ירושלים היא המחברת בין העבר ההיסטורי שלנו לעתיד הטוב של המדינה היהודית בארץ ישראל, ולכן אני מאחל לכולנו שנדע לשמר את העבר ולהחיות אותו דרך עתידנו האדיר. כשר ירושלים אני מסתכל בגאווה על עבודת המשרד שהעביר לירושלים 2.5 מליארד שקל ביום ירושלים האחרון, סכום כסף כזה מצעיד את ירושלים קדימה בתחום החינוך, ההייטק, האקדמיה הנקיון ועוד. אני מקווה שאוכל להמשיך את העשייה שלי למען ירושלים גם בשנים הקרובות ולקבל את אמונכם. שנה טובה ומתוקה, שנה שכל אחד ואחד מכם יצליח למלא את שאיפותיו ולהתקדם כמה שיוכל. ירושלים היא אתם ואתם זה ירושלים, התברכה העיר בתושבים כאלה מיוחדים וכולי תקווה שירושלים תמשיך להיות מיוחדת, חזקה ומאוחדת".


עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ

איפה אתה בחג?

"את החג אערוך בחברת משפחתי הקרובה. יחד עם רעייתי דינה, נארח את הוריי ואת הורי אשתי, שעלו רק לפני כחודש ימים מצרפת לישראל, וכן את אחיותיהם ובני זוגם".

מה בתפריט?

"רעייתי דינה לבית אמסלם, ממוצא אלג'יראי וצרפתי, ובהתאם גם האוכל המגוון שנגיש לשולחן החג: סלט חצילים מטוגן, מטבוחה, סלט רימון פטרוזיליה ואגוזים, כרובית עם טחינה, גזרים מתוקים בדבש, דג סלמון, קציצות בשר באפונה, וכמובן כל פירות החג, תאנים, תמרים, סלט מנגו".

מה תאחל לעיר ולתושביה?

"אני מאחל לכל אחד ואחת מתושבי העיר שנה של בריאות איתנה, שנה של שפע וים של שמחות. אני גם מאחל לנו הירושלמים, שנה של ניצחון – ניצחון לירושלים. שנה שבה העיר תנצח בכלכלה, בניקיון, בחינוך איכותי, בדיור למשפחות ובתחבורה. שנה שבה ירושלים תהיה לא רק של זהב, אלא גם של בטחון ושל פיתוח ושגשוג. שנה שבה הקסם הגדול של העיר המיוחדת שלנו, קסם של ייחוד וצבע, יבוא עלינו לטובה ולברכה, ולא למלחמות ושסעים. שנה שבה נפסיק את המחלוקות והמאבקים, שנה שבה נתחבר ונשלב ידיים. שנה שבה נבין באמת שרק ככה יש תקווה לירושלים. דתיים, חילונים, חרדים, ימנים ושמאלנים, וכל מי שהוא חלק מהמרקם האנושי הנדיר והמרתק של העיר הזו. שנה שבה כולנו נוכל להתחיל לחיות בה חיים טובים יותר, באמת. שנה שבה נשמח להיות ירושלמים, שנה שבה נשמח ונתגאה על שזו ירושלים. שנה שבה ירושלים תהיה ירושלים של כולם. כמו שמגיע לה, כמו שמגיע לנו. וזה תלוי רק בנו. שתתעורר עלינו שנה נפלאה".


רחל עזריה (צילום: פרטי)

רחל עזריה (צילום: פרטי)

רחל עזריה

איפה את בחג?

"את ראש השנה הבא עלינו לטובה אחגוג בירושלים יחד עם בני משפחתי וחברים קרובים. את ארוחת ערב החג נקיים אצלנו בבית בקטמונים, בהשתתפות כ-20 איש מהמשפחה הקרובה של אלישיב ושלי, ובארוחות החג הנוספות נארח אצלנו בני משפחה ונתארח אצל חברים. ראש השנה מסמל עבורי תחילתה וסופה של תקופה חדשה ואין דרך יותר טובה מבחינתי לעשות זאת מאשר להיות מוקפת במשפחה ובחברים אהובים".

מה בתפריט?

"מסורת משפחתית ארוכת שנים אצלנו הם סימני החג, וכל בני המשפחה שלנו מכל הגילאים ממש מחכים לזה. בילדותי נפלה בחלקי הזכות להכין יחד עם אימי וכיום אני גאה על כך שהמסורת עברה הלאה, ויחד עם בנותיי רות וחוה נעמול על הכנתם. בין הסימנים אנחנו מכינות שומשום, תפוח בדבש ודג, אך גולת הכותרת שלנו הם עלי המנגולד החתוכים לריבועים וחתיכות דקות של דלעת, שאנו מטגנות אותם בביצה ומעל מזלפות דבש. זו עבודה קשה שדורשת דיוק והמון שעות, אך מדי שנה זו גולת הכותרת של ארוחת ראש השנה וכולם מצפים לכך בכיליון עיניים, בעיניי זו הארוחה האמיתית".

מה תאחלי לעיר ולתושביה?

"בתחילתה של שנה חדשה אאחל לירושלים, ולנו התושבים – שנה של התחלות חדשות לכל אחד ואחת מאיתנו ולעיר הנהדרת שלנו. שנה שבה נעשה את החיים פה קלים יותר, כי סוף-סוף נראה את העיר מהזווית של התושבים. שנה של בחירות נכונות. שנה שבה נביא את ירושלים להצלחות ולהישגים בחינוך, בעסקים, בניקיון, בדיור ובתחבורה. שנשכיל לקבל את האחר וליצור מרקם חיים משותפים יחד לכלל הקהילות והמגזרים כאן בירושלים. שתהיה שנה של עשייה למען העיר, פתרונות והצלחות. שנה שבה כל אחת ואחד ירגישו את הצמיחה והפריחה האישית והכללית שלנו כעיר. שנה טובה".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו

איפה אתה בחג?

"ביום הראשון נחגוג אצל אבא של אשתי בתל אביב, הוא מרותק לביתו ולכן אנחנו ומשפחתה של אשתי נגיע עם האוכל אליו. ביום השני, נחגוג אצל ההורים שלי בירושלים עם האחים שלי ובני משפחותיהם. בבקרים אני אלך לבית הכנסת לשמוע קול שופר. אני מתפלל בחגים יחד עם אבי בבית הכנסת "אוהל יוסף" ברחוב שמעוני בשכונת רסקו".

מה בתפריט?

על פי המסורת הספרדית אנחנו מקיימים את מנהג הברכות עם המאכלים המיוחדים, הכוללים: קציצות תרד ("פזי"), קציצות כרישה ("פרסה"), לוביא, דלעת וכמובן המאכלים הרגילים, תפוח בדבש ורימון.

מה תאחל לעיר ולתושביה?

"אני מאחל לירושלים ולתושביה שהשנה הקרובה תהיה שנת שלום, פיוס וסובלנות בין כל העדות והזרמים, יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים, וניתן יהיה להתרכז בשיפור איכות החיים של כלל התושבים ולא במאבקים. תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה, שנה טובה!".


יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוסי דייטש (צילום: דוברות העירייה)

יוסי דייטש

איפה אתה בחג?

"כמו בכל שנה, את סעודות החג אעשה בביתי בירושלים, בחיק המשפחה, עם הילדים שבבית, וגם עם הילדים הנשואים והנכדים האהובים, שאנחנו כבר מחכים להם. בסעודות החג בביתנו יתארחו כמו בכל שבת, בחורי ישיבות תושבי חו"ל, שהשאירו מאחוריהם את הבית ואת המשפחה כדי ללמוד בישיבה בירושלים. רעייתי ואני שמחים על ההזדמנות לאפשר להם לעשות את החג באווירה ביתית ומשפחתית".

מה בתפריט?

"כמו בכל שנה בליל החג, נפתח את הסעודה באכילת סימני החג הנהוגים במסורת ישראל, מאכלים המסמלים בשמותיהם את התפילה והתקווה לשנה טובה ומתוקה. בנוסף לתפוח בדבש ולראש של דג, אנו אוכלים את ה'סימנים' המסורתיים המוזכרים לראשונה כבר בגמרא. מדי שנה, בליל החג, מתמלא השולחן בשפע של סימנים מיוחדים – קרא, כרתי, סילקא, רוביא, שלכל אחד ואחד מהם יש 'יהי רצון' מיוחד משלו: שייקראו זכויותינו, שייכרתו ויסתלקו אויבינו, ושירבו זכויותינו. אנחנו מתענגים על המעדנים הטעימים, מעשי ידיה של רעייתי המכינה את ה'סימנים', על פי מתכונים שעוברים בירושלים מדור לדור, וזוכרים שהם לא נועדו רק לפנק את חוש הטעם שלנו אלא לסמל את התפילה ואת הבקשה שלנו לשנה טובה לנו, ליקרים לנו ולכל עם ישראל".

מה תאחל לעיר ולתושביה?

"ראש השנה היהודי הוא יום המסמל לא רק את תחילתה של שנה חדשה, אלא גם את היום בו נשלמה בריאת העולם. חכמינו ז"ל אמרו כי ביום זה, יכול כל אדם הרוצה בכך להתחיל מחדש כבריה חדשה. ביום שבו אנו מתפללים, 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה', אני מאחל לכולנו חג שמח ומעצים, חג של התחלה מחדש ומבט אופטימי לעתיד, כיחידים, כחברה וכעם. אני מאחל לתושבי ירושלים שנה טובה ומבורכת, שנה שבה נפשיר את הקפאת הבניה בירושלים ונחזיר את הצעירים לעיר. שנה שבה נחזק את החוסן הפנימי של בירת ישראל, שתישאר חזקה ומאוחדת לנצח נצחים".


תקיעת שופר בכותל (צילום: אביר סולטן, אוסף האמן)


משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון

איפה אתה בחג?

"את החג השנה, כבכל שנה, אערוך בביתי יחד עם אשתי האהובה, ילדיי, נכדיי וחברים. ראש השנה הוא חג של המשפחה, חג שאני מאוד אוהב ומאוד מחובר אליו גם במישור של חשבון הנפש האישי. החג הזה הוא כה מופלא ומאפשר זמן ארוך ואיכותי בחיק המשפחה כאשר טרדות היום יום אינן חלק ממנו.

מה בתפריט?

"המשפחתיות האופפת את ימי החג, התפילות המיוחדת עם הניגונים של בית אבא והמאכלים המסורתיים הם שילוב מנצח עבורי. כבכל שנה משפחתי ואני עורכים את ארוחת החג כהלכה, לאחר הקידוש אנו מברכים את כל הברכות, מעבירים לדור הבא את מסורת וסיפורי החג והמשמעויות השונות של כל ברכה וברכה באריכות, ורק לאחר מכן אנו עוברים למנות העיקריות. המנה האהובה עליי מנת הדג, שסתווית רעייתי מכינה, מאכליה הם הטעימים ביותר בעבורי".

מה תאחל לעיר ולתושביה?

"בפרוס השנה החדשה אני רוצה לאחל לתושבי עירי ירושלים, שנה טובה ומתוקה, שירבו זכויותיכם כרימון ושנכתב כולנו בספר החיים. ירושלים תלך למקום טוב, חיובי, מעשי וערכי בשנים הקרובות. ירושלים, בירתנו המאוחדת היא עיר מורכבת, בעלת מורכבויות רבות כרימון, אוויר צלול כיין ואני מבטיח שלאחר שאבחר יהיה פה גם מתוק כדבש – זה אפשרי, האמינו. כבר לפני שש שנים, כאשר סיימתי את תפקידי כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים הבנתי שהדבר שאני רוצה יותר מכל דבר אחר הוא להוביל את ירושלים לעתיד טוב יותר – עתיד הראוי לה. אני מתחייב להעמיד את התושבים במרכז מתוך אהבה ודאגה לעתיד העיר ולתושביה. לגזור סרטים ולהצטלם זה חשוב ונעים, אבל העיר זקוקה לעשייה מתוך דאגה ואהבה. יש פה המון לשפר, לתקן ולבנות וזה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות.

"זכרו את דבריי: עד תום הקדנציה הראשונה תושבי ירושלים יחנו חינם בכחול לבן כמו בכל הארץ, סטודנטים ירושלמים יזכו לשנה שלישית חינם בלימודים גבוהים, כל ילד ירושלמי מעל גיל 3 ייהנה מחוג העשרה אחרי שעות הלימודים חינם, זוגות צעירים יקבלו מענק של 200,000 לרכישת דירה בעיר, מספר עובדי הניקיון יוכפל וירושלים תתוחזק כראוי. זה לא יהיה פשוט, אפילו דיי מורכב אני יודע אבל כזה אני, נמרץ ודוחף, בעל כישורי ניהול עם עבר עשיר של עשייה ציבורית ועסקית. נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו וביחד נעשה למען עתיד טוב יותר לנו ולילדנו. חג שמח, שנה טובה וחתימה טובה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר