אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)

הבחירות למועצת עיריית ירושלים 2018: מי הן הרשימות המתמודדות?

שירות לבוחר: איזה אותיות יש לכל רשימה? מי הם המתמודדים? היכן בוחרים? ומתי אפשר להגיע? כל הפרטים הנחוצים ליום הבחירות שייערך בשלישי הקרוב, 30.10.18

פורסם בתאריך: 26.10.18 09:55

עוד חמישה ימים, ביום שלישי הקרוב, 30.10.18, זהו יום הבוחר – הבחירות המוניציפליות לראשות העיר ולמועצת עיריית ירושלים יוצאות לדרך. מדובר ביום שבתון, כך שהפעם אין תירוצים – כולם מגיעים ומגיעות להצביע.



בירושלים, על פי נתוני משרד הפנים, ישנם 638,065 בעלי ובעלות זכות הצבעה, שלפחות חלקם יהיו אלה שיכריעו את עתידה של העיר. מספר בעלי זכות ההצבעה עלה מהבחירות הקודמות שהתקיימו בשנת 2013,  אז היו רשומים בספר הבוחרים 576,406 בעלי זכות הצבעה. אחוזי ההצבעה בבחירות הקודמות, יש לציין, עמדו על 39.1 אחוז בלבד (225,254 בוחרים), ירידה לעומת הבחירות שהתקיימו בשנת 2008 – אז עמדו אחוזי ההצבעה על 43.26 .

עוד נמסר ממשרד הפנים כי ביום הבחירות יעמדו לטובת 638,065 בעלי זכות ההצבעה 848 קלפיות, 157 מהן במזרח העיר. במשרד הפנים מציינים כי 188 מתוך כלל הקלפיות נגישות לבעלי מוגבלויות שמהן 106 מוגדרות כקלפיות מיוחדות.

קלפי בחירות

קלפי בחירות

היכן הקלפי שלי?

כל אחד מתושבי העיר היה אמור לקבל לתיבת הדואר שלו הודעת בוחר עם הפרטים של מספר הקלפי וכתובתה. אם לא קיבלתם הודעה, במשרד הפנים מציינים כי ניתן להגיע ולהצביע בקלפי גם בלעדיה, אך לא לשכוח תעודת זהות או דרכון בתוקף או רישיון נהיגה בתוקף.

אם אין לי הודעת בוחר, איך אני יודע היכן להצביע? את המידע על מיקום ההצבעה ואת הזכאות לבחור, ניתן למצוא באתר האינטרנט של משרד הפנים, עם הקשת פרטים אישיים. האתר ידידותי למשתמש ונגיש לשפות נוספות כגון: רוסית וערבית.

אפשרויות נוספות המעניקות מידע לתושב הבוחר, הינם: שיחת טלפון למרכז הבוחרים – למספר 02-6703719. טרם השיחה יש להצטייד במספר תעודת הזהות ותאריך הנפקתה. בנוסף, ניתן לקבל את המידע עם שליחת מסרון (הודעת SMS) לטל' 050-8085500, שבו תציינו את מספר תעודת הזהות שלכם (9 ספרות) ותאריך הנפקת תעודת הזהות.

מתי מצביעים?

ביום שלישי, 30.10.18, יום הבחירות – זהו יום שבתון. הקלפיות ייפתחו בשעה 7:00 בבוקר וייסגרו בשעה 22:00. כל תושב בוחר במקום הקרוב לכתובת מגוריו. שימו לב, כי כתובתכם מעודכנת בספח תעודת הזהות עמה תלכו להצביע (אין לגשת לבחור עם הספח לבד). אם מסיבה מסוימת לא קיימת תעודת זהות לבוחר, יש להצטייד בתעודה מזהה אחרת, כגון: דרכון ישראלי, רישיון נהיגה ישראלי, תעודה צבאית אישית. על כל האמצעים הללו יש להיות בתוקף.

יש לציין כי בעלי מוגבלויות, שאינם מסוגלים לבצע את פעולת ההצבעה ולממש את זכותם, רשאים להביא עימם מלווה, על מנת שיעזור להם לבצע את הפעולה. על המלווה חל איסור ללוות ביום הבחירות יותר משני בוחרים.

איך מצביעים?

אז מה צריך לעשות? כמו בכל מערכת בחירות מקומית, הפתקים שישתלשלו לתוך הקלפי יהיו בצבעי צהוב ולבן.

פתק צהוב שעליו יהיה כתוב את שם המתמודד שאתם רוצים שייבחר לראשות העיר.

פתק לבן – עבור הרשימה שאתם רוצים שתיכנס למועצת העיר.

רוב הציבור הירושלמי יודע כבר מי המתמודדים לראשות העיר, ואם לא אז נזכיר — משה ליאון, זאב אלקין, עופר ברקוביץ ויוסי דייטש.

אז מי הן 21 הרשימות המתמודדות על 31 מקומות במועצת עיריית ירושלים?

"כל העיר" עושה לכם סדר ומביאה לבוחרים ולבוחרות הירושלמים את כל המידע על הרשימות המקומיות הנלחמות על כל קול.

 

הרשימות שמתמודדות למועצת עיריית ירושלים

רשימת "ירושלים תצליח וירושלמים": אות בקלפי – "א". יו"ר הרשימה – המועמד לראשות העיר זאב אלקין, אחריו ממוקמים פלר חסן-נחום, יהודה בן יוסף, תמר אבוחצירה, ניר זוארץ.

רשימת "התעוררות בירושלים": אותיות בקלפי – "הת". יו"ר הרשימה – המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, אחריו ממוקמים עינב בר-כהן, אלעד מלכא , עליזה ארנס, דן אילוז.

רשימת "ירושלים שלנו": אותיות בקלפי – "יד". יו"ר הרשימה משה ליאון, אחריו ממוקמים עופר איובי, קרן שירוני, עו"ד יואל בורשטיין, נטע דרעי.

רשימת "יהדות התורה המאוחדת אגודת ישראל": אות בקלפי – "ג". יו"ר הרשימה המועמד לראשות העיר יוסי דייטש, אחריו ממוקמים יוחנן ויצמן, מיכאל הלברשטאם, יעקב הלפרין, יצחק ברטלר.

רשימת הבית היהודי: אותיות בקלפי – "טב". החמישייה הפותחת ברשימה: חגית משה, יהודה פרוידיגר, סם קדוש, יצחק מגנזי, דבורה כהן.

רשימת "הליכוד-מחל בירושלים": אותיות בקלפי – "מחל". החמישייה הפותחת ברשימה: אלישע פלג, אלעד ואזנה, חופית שטרן, יוהנס אסנקה, אבישי בר אושר.

רשימת "מרצ ירושלים": אות בקלפי – "מרצ". החמישייה הפותחת ברשימה: לורה ורטון, אייל לוריא-פרדס, נילי מדרר, ריקי שפירא-רוזנברג, דניאל יונס.

רשימת "חביליו מצילים את ירושלים": אותיות בקלפי – "כן". החמישייה הפותחת ברשימה: יוסי חביליו, שרון דיל, מרדכי לוין, דלית ארמוזה, מימי דורון.

רשימת "ש"ס ירושלים": אותיות בקלפי – "שס". החמישייה הפותחת ברשימה: צביקה כהן, חיים כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל, שמואל מרציאנו.

רשימת "פסגת זאב על המפה": אותיות בקלפי – "פז", החמישייה הפותחת ברשימה: יעל ענתבי, אורי צחי, נדב עזריה, לימור גולן שם טוב, אורית וינוגרד.

רשימת "ירושלים בדרך לפסגה": אות בקלפי – "נ". החמישייה הפותחת ברשימה: נחמיה אסף, מירב בן חמו, גירמא יתמנו, יוליה דוד, ענת חיות.

"רשימת "צעירי ירושלים": אות בקלפי – "צי". החמישייה הפותחת ברשימה: יקיר ג'רסי, יוסף קנדיאטי, חני ברלינר, לין בן שושן, רועי יחזקאל.

רשימת "מעורב ירושלמי": אותיות בקלפי – "נץ". בראש הרשימה ניצב אביתר אלבאז, מספר 2 ברשימתו אהרן שוורץ.

רשימת "דגל התורה": אותיות בקלפי-"דת". החמישייה הפותחת ברשימה: אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, משה גורא, דוד בלומנשטוק, אלחנן גרוסבוים.

רשימת "מאוחדים": אות בקלפי – "ק". החמישייה הפותחת ברשימה: אריה קינג, יונתן יוסף, דב קלמנוביץ', אריה אורנג', ג'רמי בן דסון.

רשימת "בני תורה". אותיות בקלפי – "עץ". חברי הרשימה חיים אפשטיין ואברהם מנקס.

רשימת "למען השכונות". אותיות בקלפי – "זך". החמישייה הפותחת: אבי שלום, רפאל מכתבי, דוד אביב, לויאזה לוי, יאיר יציב.

רשימת "ירושלים ביתנו": אות בקלפי – "ל". החמישייה הפותחת ברשימה: איליה ליפצקר, הלנה גרביץ–בוריסוביץ, ויטלי ויכודץ, ודים בבוך, מוריה קזמירוף.

רשימת "ותיקי גמלאי ירושלים": אותיות בקלפי – "עם". חברי הרשימה: אברהם טובול, אלי לורי, יהודה שפירא.

רשימת "ירושלים עירי": אות בקלפי – "י". חברי הרשימה: רמאדן דבש ומוחמד אבו רביע.

רשימת "אני ירושלים בראשות אבי סלמן": אות בקלפי – "ף". החמישייה הפותחת ברשימה: אבי סלמן, יוסף וסרמן, שמחה בניטה, שמחה בן דוד, מוטק'ה ויזל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר