בחירות לעיריית ירושלים (צילום: מיכל פתאל)
(צילום: מיכל פתאל)

בוקר טוב ירושלים, היום, שלישי: הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה

הבוקר, 30.10.18, החלו הבחירות בירושלים: 848 קלפיות נפתחו בעיר - 638,405 בעלי זכות בחירה. היכן הקלפי שלי, איך מצביעים ומי מתמודד? כל התשובות כאן

פורסם בתאריך: 30.10.18 07:05

היום, שלישי, 30.10.18, מתקיימות הבחירות לראשות העיר ולמועצת עיריית ירושלים. בעיר, לפי נתוני העירייה שנמסרו השבוע ישנם 638,405 בעלי זכות בחירה בירושלים, וזאת מתוך 901,302 תושבים.

החל מ-7:00 בבוקר פועלות ברחבי ירושלים – מערב העיר ומזרח העיר – 848 קלפיות, מתוכן 107 מונגשות – בעלי מוגבלויות יוכלו לבחור בכל קלפי מונגשת. יש להגיע עם תעודת זהות.אם מסיבה מסוימת לא קיימת תעודת זהות לבוחר, יש להצטייד בתעודה מזהה אחרת, כגון: דרכון ישראלי, רישיון נהיגה ישראלי, תעודה צבאית אישית. על כל האמצעים הללו יש להיות בתוקף.

הקלפיות ייסגרו בשעה 22:00.

חיילים יוכלו להצביע בבסיסיהם.



היכן הקלפי שלי?

כל אחד מתושבי העיר היה אמור לקבל לתיבת הדואר שלו הודעת בוחר עם הפרטים של מספר הקלפי וכתובתה. אם לא קיבלתם הודעה, במשרד הפנים מציינים כי ניתן להגיע ולהצביע בקלפי גם בלעדיה, אך לא לשכוח תעודת זהות או דרכון בתוקף או רישיון נהיגה בתוקף.

אם אין לי הודעת בוחר, איך אני יודע היכן להצביע? את המידע על מיקום ההצבעה ואת הזכאות לבחור, ניתן למצוא באתר האינטרנט של משרד הפנים, עם הקשת פרטים אישיים. האתר ידידותי למשתמש ונגיש לשפות נוספות כגון: רוסית וערבית.

אפשרויות נוספות המעניקות מידע לתושב הבוחר, הינם: שיחת טלפון למרכז הבוחרים – למספר 02-6703719. טרם השיחה יש להצטייד במספר תעודת הזהות ותאריך הנפקתה. בנוסף, ניתן לקבל את המידע עם שליחת מסרון (הודעת SMS) לטל' 050-8085500, שבו תציינו את מספר תעודת הזהות שלכם (9 ספרות) ותאריך הנפקת תעודת הזהות.

איך מצביעים?

אז מה צריך לעשות? כמו בכל מערכת בחירות מקומית, הפתקים שישתלשלו לתוך הקלפי יהיו בצבעי צהוב ולבן.

פתק צהוב – שעליו יהיה כתוב שם המתמודד שאתם רוצים שייבחר לראשות העיר.

פתק לבן – עבור הרשימה שאתם רוצים שתיכנס למועצת העיר.

מי המועמדים?

המועמדים לראשות העיר ירושלים – בחירות 2018: זאב אלקין, עופר ברקוביץ, יוסף דייטש, משה ליאון, אבי סלמן.

במסגרת הבחירות – אושרו 21 רשימות למועצת העיר.

מי הן הרשימות שמתמודדות למועצת עיריית ירושלים?

רשימת "ירושלים תצליח וירושלמים": אות בקלפי – "א". יו"ר הרשימה – המועמד לראשות העיר זאב אלקין, אחריו ממוקמים פלר חסן-נחום, יהודה בן יוסף, תמר אבוחצירה, ניר זוארץ.

רשימת "התעוררות בירושלים": אותיות בקלפי – "הת". יו"ר הרשימה – המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, אחריו ממוקמים עינב בר-כהן, אלעד מלכא , עליזה ארנס, דן אילוז.

רשימת "ירושלים שלנו": אותיות בקלפי – "יד". יו"ר הרשימה משה ליאון, אחריו ממוקמים עופר איובי, קרן שירוני, עו"ד יואל בורשטיין, נטע דרעי.

רשימת "יהדות התורה המאוחדת אגודת ישראל": אות בקלפי – "ג". יו"ר הרשימה המועמד לראשות העיר יוסי דייטש, אחריו ממוקמים יוחנן ויצמן, מיכאל הלברשטאם, יעקב הלפרין, יצחק ברטלר.

רשימת הבית היהודי: אותיות בקלפי – "טב". החמישייה הפותחת ברשימה: חגית משה, יהודה פרוידיגר, סם קדוש, יצחק מגנזי, דבורה כהן.

רשימת "הליכוד-מחל בירושלים": אותיות בקלפי – "מחל". החמישייה הפותחת ברשימה: אלישע פלג, אלעד ואזנה, חופית שטרן, יוהנס אסנקה, אבישי בר אושר.

רשימת "מרצ ירושלים": אות בקלפי – "מרצ". החמישייה הפותחת ברשימה: לורה ורטון, אייל לוריא-פרדס, נילי מדרר, ריקי שפירא-רוזנברג, דניאל יונס.

רשימת "חביליו מצילים את ירושלים": אותיות בקלפי – "כן". החמישייה הפותחת ברשימה: יוסי חביליו, שרון דיל, מרדכי לוין, דלית ארמוזה, מימי דורון.

רשימת "ש"ס ירושלים": אותיות בקלפי – "שס". החמישייה הפותחת ברשימה: צביקה כהן, חיים כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל, שמואל מרציאנו.

רשימת "פסגת זאב על המפה": אותיות בקלפי – "פז", החמישייה הפותחת ברשימה: יעל ענתבי, אורי צחי, נדב עזריה, לימור גולן שם טוב, אורית וינוגרד.

רשימת "ירושלים בדרך לפסגה": אות בקלפי – "נ". החמישייה הפותחת ברשימה: נחמיה אסף, מירב בן חמו, גירמא יתמנו, יוליה דוד, ענת חיות.

"רשימת "צעירי ירושלים": אות בקלפי – "צי". החמישייה הפותחת ברשימה: יקיר ג'רסי, יוסף קנדיאטי, חני ברלינר, לין בן שושן, רועי יחזקאל.

רשימת "מעורב ירושלמי": אותיות בקלפי – "נץ". בראש הרשימה ניצב אביתר אלבאז, מספר 2 ברשימתו אהרן שוורץ.

רשימת "דגל התורה": אותיות בקלפי-"דת". החמישייה הפותחת ברשימה: אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, משה גורא, דוד בלומנשטוק, אלחנן גרוסבוים.

רשימת "מאוחדים": אות בקלפי – "ק". החמישייה הפותחת ברשימה: אריה קינג, יונתן יוסף, דב קלמנוביץ', אריה אורנג', ג'רמי בן דסון.

רשימת "בני תורה". אותיות בקלפי – "עץ". חברי הרשימה חיים אפשטיין ואברהם מנקס.

רשימת "למען השכונות". אותיות בקלפי – "זך". החמישייה הפותחת: אבי שלום, רפאל מכתבי, דוד אביב, לויאזה לוי, יאיר יציב.

רשימת "ירושלים ביתנו": אות בקלפי – "ל". החמישייה הפותחת ברשימה: איליה ליפצקר, הלנה גרביץ–בוריסוביץ, ויטלי ויכודץ, ודים בבוך, מוריה קזמירוף.

רשימת "ותיקי גמלאי ירושלים": אותיות בקלפי – "עם". חברי הרשימה: אברהם טובול, אלי לורי, יהודה שפירא.

רשימת "ירושלים עירי": אות בקלפי – "י". חברי הרשימה: רמאדן דבש ומוחמד אבו רביע.

רשימת "אני ירושלים בראשות אבי סלמן": אות בקלפי – "ף". החמישייה הפותחת ברשימה: אבי סלמן, יוסף וסרמן, שמחה בניטה, שמחה בן דוד, מוטק'ה ויזל.

בחירות לראשות עיריית ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

בחירות לראשות עיריית ירושלים (צילום: אמיל סלמן)


***


בעירייה מציינים כי אגף חירום וביטחון בעירייה מוביל את  תהליך ההערכות לבחירות בעיר באמצעות מטה עירוני, המורכב מכלל אגפי העירייה ופועל בתיאום עם מנהל הבחירות מטעם משרד הפנים. "מטה הבחירות העירוני נערך בחודשים האחרונים לקראת יום הבחירות", נמסר מהעירייה, "במטרה לאפשר קיום הליך בחירות תקין, בהתאם לחוק, תוך הקפדה על טוהר הבחירות ושמירת הסדר במרחב הציבורי ותוך מניעת תעמולה באזורי הקלפי באמצעות האגף לאכיפה ושיטור עירוני ומשטרת ישראל".

השנה, בשונה משנים קודמות, כל מזכיר ועדת קלפי יעביר עדכונים און ליין למשרד הפנים החל מהשעה 7:00. מידע  זה יפורסם על ידי המשרד במהלך הליך ההצבעה. בתום ספירת הקולות הנתונים יועברו ישירות למשרד הפנים, ויעודכנו באתר המשרד.

מטה הבחירות מנהל את מערך קליטת הקולות וספירתם במטה הבחירות המרכזי בכיכר ספרא,  כולל הליך ספירת ה"מעטפות הכפולות" ועדכון תוצאות הבחירות. כ-2,658  מזכירים, אבות בית ,סדרנים, פקידי מודיעין ומאבטחים יעבדו בבחירות. מתוכם 1,471 מזכירי קלפיות נבחרו ליום הבחירות לאחר ראיונות ותהליך הכשרה. כמו כן, 120 קולטים יקלטו ויעדכנו את תוצאות כל הקלפיות בכיכר ספרא. העובדים יאיישו את מטה הבחירות של ירושלים ויהיו אחראים על ניהול תקין של הבחירות בעיר.

מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה וראש מטה הבחירות העירוני, עוזי חן, ציין כי "העירייה השלימה את ההיערכות שנמשכה כארבעה חודשים לקראת הבחירות . הושלמו כל התיאומים עם כלל הגורמים כגון: משרד הפנים והמשטרה, מיון והכשרת גיוס כח האדם המתאים וכלל ההיערכות הלוגיסטית על מנת להבטיח קיום הליך בחירות תקין בירושלים".

***


גם במשטרת ירושלים נערכים הבוקר בכוחות מתוגברים לקראת יום הבחירות. במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת יתפרסו בירושלים וישובי האזור מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד מאבטחים אזרחיים, בעשרות הקלפיות הפרוסות, "על מנת לשמור על הסדר והביטחון ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק", כך נמסר מהמשטרה.

משטרת ישראל מדגישה כי "לא תאפשר הפרת סדר או עבירות על חוק הבחירות, ותפעל לאכיפה ולנקיטת צעדים כנגד כל ניסיון לביצוע של עבירות מסוגים אלה, כל זאת בכדי לאפשר ליום הבחירות לעבור בצורה שקטה ותקינה. כוחות גדולים של משטרת ישראל, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי לאתר ולפעול כנגד כל פעילות בלתי חוקית, שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך קיומן התקין. לצד ההיערכות המבצעית סביב ריכוזי הקלפיות, נערכת משטרת ישראל בכדי לתת מענה למאות אלפי המטיילים שצפויים לפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה והכבישים ביום השבתון. שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יפרסו ברחבי הארץ בכדי לדאוג להסדרת התנועה בכבישים ולהזרמתה, ולתת שירותי משטרה מיטביים לאזרח. משטרת ישראל קוראת לציבור לנהוג באחריות ולהישמע להוראות השוטרים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר