חגיגות הניצחון במטה ליאון (צילום: מאיר אליפור)
חגיגות הניצחון במטה ליאון (צילום: מאיר אליפור)

עם הפנים ל-13.11.18: ביטחון במטה ליאון – "בטוח שבסיבוב השני נחגוג את ניצחוני"

אחרי החגיגה הגדולה במטה המועמד משה ליאון על ההעפלה לסיבוב השני - כבר החלו ליאון ואנשיו לתכנן את האסטרטגיה לקראת הקרב על ראשות העיר מול עופר ברקוביץ

פורסם בתאריך: 1.11.18 12:23

אופוריה גדולה וחגיגה רבת משתתפים היתה נחלתם של מאות מתומכי ליאון, שהתקבצו בליל שלישי האחרון באולמי הפבליון. כמעט מתחילת ספירת הקלפיות הסתמנה המגמה לפיה האיש שלהם – ליאון – עולה לסיבוב השני, אולם הדבר לא סיפק את הפעילים שרצו את המקום הראשון וחלקם אף חלמו על ניצחון בסיבוב הראשון.



הפעילים, שהיו מכלל המגזרים בעיר – חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים – בדקו את הדיווחים השונים, ובסביבות השעה 24:30, כשליאון עקף את עופר ברקוביץ בדרכו למקום הראשון, התעצמו החגיגות והפעילים החלו בקריאות 'משה, משה בוא לפה', כשהם מבקשים שהמועמד שלהם יגיע לאולם ויחגוג איתם.

בסביבות השעה 2 לפנות בוקר, אחרי יום עמוס שהחל בשעה 6:00 בבוקר בתפילת שחרית בכותל, הגיע ליאון למקום ההתכנסות כשהוא מלווה ברעייתו סתווית ובאנשי המטה הבכירים שליוו אותו לכל אורך הקמפיין.

ליאון התקבל בחום ואהבה, קיבל מאות נשיקות, חיבוקים וטפיחות על השכם, כשהוא עצמו קרן מאושר. אחרי דקות ארוכות שבהן עשה את דרכו בין המוני הפעילים, תוך שהוא משתדל להתייחס ולדבר עם כל אחד מהם באופן אישי, הוא עלה על הבמה ונשא את נאום הניצחון שלו.

משה וסתווית ליאון (צילום: גיא אדרי)

משה וסתווית ליאון (צילום: גיא אדרי)

"התוצאות נהדרות", פתח ליאון את דבריו וזכה לתשואות רמות. "אני וחבריי שמחים ומאושרים. תודה על שהייתם איתי ב-7 החודשים האחרונים. לא אתן לכם למשוך את הלילה ככה בלי שאומר קודם כל תודה. אני חייב לומר לכם שבלעדיכם לא הייתי מגיע להשיג הזה".

ליאון המשיך בתודות אישיות לאנשים הקרובים אליו: "תודה לעופר איובי חברי, אני אוהב אותך מכל הלב. יש לנו מסע ארוך לפנינו. אני רוצה להודות לדני בונפיל הגדול, מוטי הרוש, לקרן שירוני, רמי לוי, ליואל בורשטיין ולכולכם. אבל הכי חשובה היא העומדת לימני, שקצת שיגעתי אותה ב-5 השנים האחרונות, היא הלכה אחרי ועברה איתי לגור בירושלים. סתווית היקרה תודה רבה".

משה ליאון, הלילה במטה (צילום: מאיר אליפור)

חגיגות הניצחון במטה ליאון (צילום: מאיר אליפור)

דבריו של ליאון נקטעו שוב ושוב על ידי תרועות רמות מצד הפעילים, אך הוא המשיך: "אני לא סתם אומר את זה הרבה זמן, ירושלים היא אהבת חיי וננצח בסיבוב השני. ירושלים לא מוענקת בקלות, צריך לעבוד על זה קשה ואני בטוח שבסופו של התהליך הזה, בסיבוב השני בעוד שבועיים, נחגוג את נצחוני. דבר אחד אני מבטיח. ממחר אין יותר מה שעברנו בסיבוב הראשון, ממחר בבוקר נשב יחד כל הסיעות ונתחיל את הקמת הקואליציה הבאה של ירושלים. אני מבטיח שבעוד 5 שנים ירושלים תהיה במקום אחר".

במהלך הערב השמח הזה, דיברו הפעילים בינם לבין עצמם על ההפתעה העצומה, מבחינתם, מאחוזי ההצבעה הנמוכים יחסית שקיבל המועמד זאב אלקין, שזכה לפחות מ-20 אחוז מהקולות (כ-48,000 מצביעים). עוד הם דיברו על הקרב שצפוי בסיבוב השני מול עופר ברקוביץ, תוך שהם מביעים אמונה מוחלטת בכך שבסיום המסע הנוסף הזה, ליאון יישב על כסא ראש העיר, למרות החשש שאנשיו של יוסי דייטש ושל זאב אלקין יעדיפו לתמוך בברקוביץ בסופו של דבר.

משה ליאון, מצביע אתמול ביום הבחירות (צילום: אורן בן-חקון)

משה ליאון מצביע (צילום: אורן בן-חקון)

הצבעה באוולינה דה רוטשילד: "יש לי תמיכה חוצת מגזרים"

ליאון, כידוע, גרף כ-81,426 מקולות המצביעים (מתוך כ-250,000), אשר מהווים כ-33 אחוז. הוא סיים במרוץ במקום הראשון, עם פער של כ-8,000 קולות מברקוביץ שסיים שני ולמעלה מ-30,000 קולות מזאב אלקין השלישי.

יחד עם שמחת ההעפלה לסיבוב השני, במטה ליאון נרשמה אכזבה לא מבוטלת מכך שרשימת 'ירושלים שלנו' שבראשה הוא עומד לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה והשיגה כ-5,500 קולות בלבד. יש לציין כי מועצת העיר מונה כ-31 מנדטים. כאמור, סיעתו של ליאון אינה ברשימה הזו. במידה וליאון ייבחר לראשות העיר בעוד שבועיים, ייווצר תקדים שבמסגרתו ייחשב ראש העיר ל"מנדט ה-32", מה שמעולם לא קרה עד היום בירושלים, וזאת מכיוון שלא יכול להיווצר מצב שראש העיר לא יהיה במועצה.

משה ליאון בתפילה בכותל (צילום: מאיר אליפור)

משה ליאון בתפילה בכותל (צילום: מאיר אליפור)

כאמור, יום הבחירות של ליאון החל בשעה 6:00 בבוקר, בתפילה בכותל וביקור בקברו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. בהמשך, בסביבות השעה 9:30 הוא הגיע לקלפי בבית הספר אוולינה דה רוטשילד ביחד עם רעייתו סתווית כדי להצביע. "יש תחושות טובות, הרגשה טובה", אמר ליאון ל"כל העיר" לאחר ההצבעה. "יש לי תמיכה רחבה מאוד, חוצת מגזרים, חוצת אוכלוסיות, בקרב התושבים המסורתיים, החילוניים, כיפות סרוגות והחרדים. כל הסימנים מראים סימנים טובים, צריך לחכות בסבלנות".

במהלך יום הבחירות חרש ליאון את השכונות ברחבי העיר, ביקר בקלפיות ופגש תומכים ותושבים. בהמשך הוא, כמו גם אנשי המטה שלו, ניסו להוציא עוד ועוד בוחרים לקלפיות בשל אחוזי ההצבעה הנמוכים שנרשמו בעיר – 35.2 בסך הכל.

במטה ליאון, יש להדגיש, מציינים כי יום הבחירות עבר ללא אירועים מיוחדים, כשבעוד רשימות ומתמודדים אחרים הגישו עתירות שונות לוועדת הבחירות, אנשי המטה לא מצאו כשלים בהצבעה ומבחינתם יום הבחירות עבר ללא אירועים חריגים.

היום שאחרי הבחירות: היערכות לסיבוב השני מול ברקוביץ

ביום רביעי בבוקר, אחרי לילה ללא שינה, החלו במטה ליאון לעבוד על ההתמודדות מול ברקוביץ בסיבוב השני, שיתקיים כאמור ביום שלישי הבא, 13.11.

בישיבת מטה שארכה שעות ארוכות החלה במטה לתכנן את האסטרטגיה לקראת הקרב על ראשות העיר מול ברקוביץ.

במטה, חשוב לציין, מעודדים מאוד לקראת הסיבוב השני, כשהם מציינים את הכוח הרב שעומד מאחוריו מהמגזר החרדי. בנוסף, במטה מציינים כי לקראת הסיבוב השני צפויים להביע בו תמיכה אנשי רשימת 'מאוחדים' ברשות אריה קינג, אנשי רשימת 'הבית היהודי' ואחרים, שאותם הם מכנים "שותפים טבעיים".

כעת, לאחר שקיבל את מרבית הקולות בסיבוב הראשון וכשהוא פוזל אל עבר גושים גדולים נוספים אשר הצביעו לזאב אלקין וליוסי דייטש, בטוחים במטה ליאון בניצחונם בסיבוב השני ומשוכנעים שהוא יהיה זה שיישב על כסא ראש העיר החל מה-15.11.

תגובות

3 תגובות
3 תגובות
  1. פאני זילברטרסט

    מקוה שהחילונים העצלנים הבינו את הרמז ובמקום לבלטת שילכו להצביע.

  2. שי

    שמשה ליאון יפסיק ללכלך את העיר עם מדבקות על עמודי תאורה.
    תפסיק לזהם לנו את המרחב הציבורי.
    מזהמי הבחירות שס וליאון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר