עמותת שמיים חיים לזכרו של חיים סמדר
עמותת שמיים חיים לזכרו של חיים סמדר

המצב הכלכלי קשה? יש לכם אוזן קשבת ותרומה מהלב

עמותת "שמיים חיים" פועלת מול ארגונים וגופים רשמיים ומסייעת למשפחות בסילוק חובות, שיפוץ הבית, תשלום שכר דירה, מימון טיפולים שאינם בסל הבריאות ועוד ומאפשרת לכם לנשום. כל זאת בזכות אנשים נפלאים שרוצים לעשות רק טוב

פורסם בתאריך: 27.10.21 13:16

משבר הקורונה הוביל עוד ועוד משפחות אל מתחת לקו העוני. הנתונים עגומים ומעידים על מצבם הקשה של תושבים, שאינם מקבלים סיוע ראוי מהמדינה ולו לצורכי מחייה בסיסיים. משפחות בסיכון, קשישים ובעלי חוב שצוללים במעמקי העוני פונים לעמותות בבקשה לסיוע, גם הקטן ביותר שיעזור להם בהתמודדות עם שגרת היום הקשה.

עמותת "שמיים חיים", שחידשה פניה לפני כשנתיים, מסייעת לכל בעל קושי, אם בהסדרת חובות, שיפוץ מבנה, חלוקת סלי מזון, ביגוד, סיוע בתשלום שכר דירה ועוד. העמותה פועלת מול הגורם הרשותי, וכנגד הוראת קבע ולא תרומה חד פעמית, מה שהתברר כיעיל מאוד – כך הסיוע מגיע ליותר אנשים.

בבסיס היוזמה המבורכת עמד הרצון לסייע כלכלית לניצולי שואה. רעיון שהגיע למבוי סתום ומאז פתחה העמותה שעריה לכלל. "מגיעים אלינו, למשל, אנשים שבעבור חוב של 2000 שקלים לאחת מחברות הסלולר, עיקלו להם חשבונות ושיעבדו חלק מרכושם הדל, אנחנו מגייסים את התשלום ומסדירים עבורם את החוב. אנחנו מטפלים בהליך הביורוקרטי מול הגופים הרשמיים, מה שמקל מאוד על החזרה לשגרה של כל המשפחה", כך נתי סמדר שיחד עם שותפו, בן ציון גגולה פועלים בגיוס תרומות, בסיוע וברצון להגיע לכמה שיותר אנשים – גם כשהמשאבים יוצאים מכיסם האישי. השניים חרתו על דגלם לעשות טוב ובחזונם שואפים להרחיב את פעילות העמותה. בימים אלה גם מגייסים מתנדבים נוספים מרחבי הארץ. השניים עובדים בשתי עבודות לפרנסתם ואת העמותה מנהלים מהנשמה.

"סייענו לאדם שנדרש למימון עבור ניתוח מסובך, לאדם שנותר לבד עם שלושה ילדים ללא יכולת לשלם שכר דירה, רגע לפני שהגיע לרחוב. בימים אלה אנו משפצים דירה עבור משפחה, תוך ששילמנו את עלות השיפוץ ישירות לקבלן המבצע. את התרומה גייסנו באמצעות קמפיין לגיוס המונים ומה שנאסף נתרם לטובת השיפוץ. הציפייה שלנו היא לעורר מודעות של נתינה בקהילה".

פעילות עמותת "שמיים חיים" מתבצעת בצנעה, תוך שמירה על פרטיות, שקיפות, אמינות ויחס חם לכל פונה. "המתנדבים בעמותה מלווים לאורך התהליך, שומרים על קשר עם המשפחות ונותנים להן את התחושה שהם כבר לא לבד. שיידעו שיש להם אצלנו אוזן קשבת ומענה מיטבי ככל שידנו משגת".

בחייו הציל חיים

עמותת "שמיים חיים" מנציחה את שמו של חיים סמדר, אביו של נתי, מאבטח בשופרסל בקרית יובל, שנרצח בפיגוע בשנת 2002, כאשר ניסה להיאבק במחבלת שניסתה לפרוץ למקום. "בחרתי להנציח את שמו של אבא וטוב הלב שהיה בו דרך העמותה. אבי הוא מקור ההשראה שלי, הוא השריש בנו את אהבת האדם ואת האמונה שבכל פעם שעושים מעשה טוב מחיים את השמיים. בורא עולם שמח על משהו טוב שנעשה. השם "שמיים חיים" ניתן לעמותה מתוך האמונה הזאת שהשמיים שמחים כאשר נעשה טוב למען בורא עולם, למען בני אדם ואנו רוצים לעשות לציבור הכי טוב שאפשר".

את העמותה מנהל צוות בן שבעה אנשים ומערך המתנדבים הפעילים צומח מיום ליום. המימון לכל פרויקט מבוסס על גיוס המונים ועל תרומות של אנשים טובים על הדרך. את העמותה מלווים מתנדבים מחיפה, תל אביב, פתח תקווה וכפר סבא. "החיים לא מקלים עלינו לפעול למן הציבור ויש לנו פעילים קשי יום בעצמם שמפנים את זמנם למען הזולת. בכפר סבא ופתח תקווה יש לנו מערך חלוקת מזון מבושל לקשישים, לצד חלוקת בגדים".

נתי עצמו פעיל חברתי שהנתינה בליבו כבר שנים רבות. מהיום שהוא זוכר את עצמו הוא חושב על האחר וקשוב לצרכיו. בעבר הדריך משפחות להתנהלות כלכלית נכונה וסייע לנערות במצוקה.

"זו תחושה נהדרת להיות חלק מקבוצה שכל מטרתה הוא לפעול מהלב למען הקהילה. אנחנו רואים זאת  כזכות להפיץ את התרומה של העמותה שלנו ולדעת שאנחנו מביאים תקווה. אנשים מגיעים אלינו מפה לאוזן וזה מקסים. אנחנו מתרגשים בכל פעם מחדש ומשתדלים לעזור באמת למי שצריך".

מוזמנים לתרום לעמותה וסייע לעוד משפחות לצלוח את היום בטל. 053-4321544


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר