רשת שעלים בירושלים | צילום: אילן צילום מגנטים
רשת שעלים בירושלים | צילום: אילן צילום מגנטים

משהו טוב קורה בצפון ירושלים

קהילות חדשות, בית ספר מתחדש, מרכז זוגיות ומשפחה, ומגוון פעילויות מגוונות - אלה הם רק חלק מהפרויקטים המתפתחים בצפון ירושלים

פורסם בתאריך: 23.12.21 21:21

למי שלא שמע, למי שלא ידע, או למי שעדיין לא כל כך שם לב, בשנים האחרונות נוצרו בשכונות צפון ירושלים לא מעט קהילות של משפחות צעירות, איכותיות ודתיות לאומיות מכלל הסוגים. משפחות אלו פעילות מאוד בעשייה החברתית שנעשית בשכונה, החל מהפקת פעילויות לילדי השכונה, חונכויות לילדים ולנערים, פרויקטים ייחודים ועד אירועים שונים ומגוונים במעגל השנה לתושבי השכונה, כאשר הכל מתבצע בשיתוף פעולה מלא עם רשת הגרעינים "שעלים", עיריית ירושלים והמינהל הקהילתי.
בשכונת פסגת זאב פועלים שני גרעינים עיקריים, והם: גרעין של"ם, שמנוהל על ידי אריאל יפרח, וגרעין "דביר אביה-יהלום", אותו מנהל הרב נתנאל כהן.
השנה, לאחר עבודה מאומצת ומקיפה, נפתח בעוצמה גם מרכז 'ראשית' – המרכז להעצמת המשפחה, שמביא לשכונה סדנאות, הרצאות, פרויקטים והופעות בנושא זוגיות ומשפחה. רק לפני מספר ימים בודדים, זכו מאות מתושבי השכונה להשתתף באירוע גדול בו נערך מופע זוגי מרגש ומלא בהומור של שחקן ומנחה הטלוויזיה, עודד מנשה, ורעייתו עדן הראל, גם היא מנחת טלוויזיה ותיקה ומוערכת בישראל. הנוכחים נהנו ממופע מרתק ומשעשע במיוחד על הזוגיות המתוקשרת של השניים, ההצלחה, החיפוש, ההתקרבות לדת, הסביבה המופתעת והתמודדות היומיומית. "המופע של הזוג המדהים הזה מספר על החיים הקיצוניים ומלאי השינויים שעדן עברה ושאר מסע חייה המרתק. לעומת חייו של עודד, שגדל בעיר תל אביב בחיים נורמטיביים מאוד, הגיוניים ושלווים עם הרבה שגרה",
משתפת מיכל חן, תושבת השכונה שנכחה במופע. "אין ספק שהמופע משקף חיים של עוד הרבה זוגות שחיים בקונפליקטים ומוכיח שאפשר לחיות בהרמוניה למרות הכל. אני, בעלי והחברים שהיו איתנו מאוד נהנינו, ובטוח שנשתתף גם באירועים הבאים שייערכו בשכונה".
פרויקט נוסף שנערך בשכונה במהלך חג החנוכה הוא פרויקט "בניין מדליק", שמטרתו לקדם קהילה, ערבות ושכנות טובה. בפרויקט המבורך השתתפו רבים, ביניהם ילדים, מבוגרים וקשישים. "משפחה מהגרעין יזמה הדלקת נרות משותפת בכניסה לבניין כדי לגבש את דיירי הבניין וגם להיחשף לאנשים שלא הדליקו נרות", מספרים נציגים מהשכונה ומוסיפים כי "מתוך המציאות הזאת, נוצרו סיפורים מיוחדים בהם אנשים עם כישרון לציור ושירה שהשתתפו בפרויקט המרגש. היו גם שכנים שלא פתחו את הדלת ולא היו מעוניינים להשתתף אבל דווקא הרעיון של "בניין מדליק" שינה את דעתם וגם הם לקחו חלק ואף נהנו מאוד. כמובן שגם קשישים זכו להדליק נרות, לשיר ולרקוד".
עמותת שועלים | צילום: גרעין של"ם

רשת הגרעינים שעלים | צילום: גרעין של"ם

לשמחתם של רבים מתושבי השכונה, החידוש הגדול שמגיע בימים אלו ממש, הוא הקמת תלמוד תורה ממלכתי דתי חדש, שכולל בתוכו לימוד מקצועות הקודש ברמה הגבוהה ביותר יחד עם השקעה ומקצועיות בלימודי הליבה. התתמ"ד פונה למגוון רחב של האוכלוסייה בשכונה, ועונה על צורך ניכר של עשרות משפחות שמתקשות למצוא מענה לילדיהם בשכונה, ונאלצות לשלוח את ילדיהם לבתי הספר הנמצאים מחוץ לשכונה. בנוסף לכך, פתיחת התתמ"ד צפויה להביא להתעניינות רחבה של משפחות המתגוררות מחוץ לשכונה – מה שכמובן יצור המשך הגירה חיובית וטובה לשכונה.
בית הספר התתמ"ד לבנים ולבנות (הלימודים מתקיימים בכיתות נפרדות) שואף להיות בית בו נבנית אישיותם הרוחנית- תורנית של התלמידים, בנין הידע בכל תחומי הדעת, תוך שילוב טכנולוגיות מתקדמות. צוות המורים וצוות ההנהלה בבית הספר מחנכים לאהבת העם והארץ, תוך שמירה על הערכה הדדית, סבלנות וסובלנות, ואף מכשירים את התלמידים, מכיתות א' ועד כיתות ו', לאתגרי הזמן וההתחדשות, באמצעות חשיפה בטוחה לסביבה מתוקשבת, וחיבור קהילת בית הספר המורחבת.
בית הספר מהווה גם סביבה חמה, תומכת וקשובה לצרכי כלל התלמידים, אשר ניתנת להם האפשרות לחוות הצלחה ומצוינות, ולפתח רצון להתקדם כמה שיותר. התלמידים יוכלו לאמץ לעצמם שאיפות גדולות – הן בהישגים הלימודיים והן בתחומים הערכיים והתרבותיים ומתוך כך יחזקו את הדימוי העצמי שלהם. בוועד ההורים מספרים כי ישנם הורים שמידי יום נוסעים שעה נסיעה לכל צד על מנת שילדיהם יוכלו לקבל את המענה המתאים להם, זאת כי המוסדות החינוכיים נמצאים כיום הרחק מפסגת זאב. "ההורים מוכנים להתעורר מוקדם יותר בבוקר ולוותר על שעת עבודה כל יום על מנת שילדיהם יתחנכו בתלמוד תורה", אומרים בוועד ההורים ומוסיפים כי "הסדר יום לא ממש פשוט, לכן אין ספק שחידוש בית הספר בשכונה תשנה את חיינו לטובה. כולנו מאושרים על המהלך שיעזור לכלל תושבי הפסגה והאזור כולו".
נציין כי רשת שעלים הינה רשת ארצית המצליחה להוביל מהפכה חברתית אמיתית למעלה מ-30 שנה. באמצעות גרעיני משפחות הפרוסים ברחבי הארץ, משלבת שעלים בין פעילות חינוכית-תורנית, פעילות רווחה ומפעלי חסד ומוסדות לימוד אינטגרטיביים המשמשים את כלל האוכלוסייה ללא יוצא מן הכלל. אנו עוקבים ומקווים שבית הספר החדש, יחד עם מרכז המשפחה, יביאו בשורה מרעננת לאזור.

תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר