ד"ר נעמי פינס (צילום: פרטי)
ד"ר נעמי פינס (צילום: פרטי)

ד"ר נעמי פינס כהני היא פסיכותרפיסטית ויועצת זוגית ומשפחתית עם צורת חשיבה שתשנה כל מה שהכרתם

"אין עבודה משפחתית ללא עבודה זוגיות ואין עבודה זוגית ללא עבודה פרטנית. האדם שאני משפיע על איכות הזוגיות שלי ועל תפקודי כהורה", כך ד"ר נעמי פינס כהני, שפיתחה שיטה ייחודית משלה לטיפול בפרט, בילדים ובכל המשפחה

פורסם בתאריך: 20.1.22 20:38

ד"ר נעמי פינס כהני קיבלה את תואר הדוקטור מאונ' בר אילן, למדה במכון ת.ל.מ לייעוץ זוגי ומשפחתי ברעננה וסיימה תואר שני באוניברסיטת לסלי בפסיכודרמה. היא מנחת מדיטציה, בוגרת בית הספר לתורת הנפש הבודהיסטית, "פסיכודהרמה", ועכשיו גם מורה לויג'נאנה יוגה.

וכל זה, היא טוענת, לא היה שווה כלום לולא ניסיון החיים, המורים שפגשה מחוץ למסגרת הלימודים והשינויים שעברה בעצמה. כאשר שואלים אותה באיזו שיטה היא עובדת, היא עונה "אני עובדת בשיטת נעמי פינס כהני, מפני שההשקפה והשיטה שלי נולדו מהדרך שלי ולא רק מתוך ההשכלה שרכשתי".

איך נראה טיפול בקליניקה שלך?

יש הבדל גדול בין עבודה על עולמו של הפרט ובין העבודה על זוגיות או מערכת יחסים באופן רחב יותר (ד"ר נעמי פינס כהני אינה אוהבת לדבר על "טיפול", אלא על "עבודה". כי בסופו של דבר, על פי השקפתה, זוהי חקירה בשני קולות).

יש שמפרידים בין עבודה פרטנית, יעוץ זוגי ועבודה עם משפחות: אך אלה מרכיבים מתוך מכלול שלם שאין אפשרות להפרידם. "בעיניי, צריך לדעת לעבוד עם הפרט כדי לדעת לעבוד עם הזוג וכך לגבי משפחות. גם אם ההעצמה של הפרט שונה בתכלית מזו של הזוגיות ואף לעיתים סותרת, הן תומכות זו בזו. העצמת זוג דורשת הבנת המנגנונים המיוחדים של הזוגיות. וכן, הורות משפיעה על הזוגיות והזוגיות היא מרכיב חשוב בהורות."

ביעוץ פרטני, האדם מעלה התמודדות עם בעיותיו ואנחנו בודקים את עמדתו בעולם הרגש שלו, כולל דימוי עצמי והשקפת עולם, בביטוי שלו ביחסי אנוש, בכל מעגלי החיים. אנו חושבים כיצד להיטיב ולחזק את עמדתו בינו לבין עצמו ובעולם. לפעמים צוללים אחורה לסיפורו האישי ולעתים נשארים בהתמודדות היומיומית. אנחנו לא נולדים שווים ביכולת לחולל שינוי: לכל אדם יכולת וכוחות שונים.

יעוץ זוגי שונה מאוד. הזוג מביא הרבה ציפייה וצורך בשינוי מהיר. העבודה חייבת להיות ממוקדת, ייעודית ומהירה יותר: עובדים באופן הקונקרטי והמהיר ביותר על היומיום של הזוג, התקשורת, הדילמות ואף המיניות שלהם.

המשותף: כיצד האדם מפיק שינוי. כל אחד עושה זאת בצורה אחרת. החשוב הוא השורה התחתונה – הצלחתי לשנות או לא? היא מוסיפה: "זה המוטו שלי: לחפש את שורה התחתונה: שינינו או לא?"

זה תקף גם בעבודה עם משפחות?

"כיועצת משפחתית, אינני עובדת ישירות עם הילדים – ודאי לא בגיל הרך והיסודי. ילדים זקוקים להרגשה שהשינוי מגיע בזכות הוריהם. הם צריכים לחוות שינוי חיובי במקום תחושה ש"יש איתי בעיה". מטפל מבחוץ נותן תחושה ש"אני לא בסדר", לעומת התחושה שיש אמנם קושי, אבל הוריי יודעים את התשובות – שמתאימה לשלב ההתפתחותי של הילד.

ההורים לומדים לעבוד יחד עם הילדים – לא זו כנגד זה – ולנצל את השוני בגישותיהם כדי לווסת את תגובותיהם מול הילד. ילד לא מתבלבל אם ישנן שתי גישות שונות ובלבד ששתיהן עקביות והוא מרגיש שישנו רציונל חזק מאחוריהן אותו ביכולתו לאמץ.

ההורות היא איזון מורכב בין אהבה אין-סופית לבין סמכות. היא גם דילמה מתמדת בין חווית הילדות שרוצים להעניק לבין החזון ההורי – השכלה, ערכים, מודל התנהגותי וויסות רגשי וכו'… כיצד מלמדים ילד להשהות את התגובה שלו ולהגיב בצורה מותאמת יותר? גם כאן התשובה מורכבת בין מודל אישי לשיח מכוון ועקבי.

"הבנת לאן אני חותרת?" שואלת ד"ר נעמי פינס כהני בחיוך:  "אין עבודה משפחתית ללא עבודה זוגיות ואין עבודה זוגית ללא עבודה פרטנית. האדם שאני משפיע על איכות הזוגיות שלי ועל תפקודי כהורה".

כתובת: רח' אלפסי 15, ירושלים

נייד054-5387001

דוא"ל[email protected]

אתרwww.pines-kahani.co.il

פייסבוקנעמי פינס כהני – פסיכותרפיה – ייעוץ זוגי ומשפחתי


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר