אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים (צילום: טל הרדה)

ההחלטה החדשה של עיריית ירושלים שמעוררת סערה: נציג חרדי אחד לפחות בכל מינהל קהילתי

מתמודדים להנהלות המינהלים הקהילתיים בעיר מתנגדים להחלטה החדשה של עיריית ירושלים. מועמדת להנהלת מינהל בקעה: "זה לא שומר על ערכי שוויון. בשכונה, הייצוג לאוכלוסיות חרדיות נמוך, חשוב שהמועמדים יתמודדו ולא ישוריינו"

פורסם בתאריך: 3.11.20 08:06

סערה בשכונות בעקבות החלטה חדשה של עיריית ירושלים לפיה נציג חרדי אחד לפחות ישולב בהרכב כל הנהלת מינהל קהילתי בעיר, כולל בשכונות החילוניות והמעורבות, בסבב הבחירות הנוכחי. ההחלטה התקבלה לקראת הבחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים בעיר, שיתקיימו ב-22.12.

בהודעה שנשלחה מוקדם יותר השבוע לראשי המינהלים מטעם ועדת הבחירות למינהלים בעירייה, נכתב בין השאר כי "על פי החלטת הוועדה מושב אחד ישוריין לטובת הציבור החרדי, כך שבפועל 8 מושבים יוקצו לציבור הכללי ו-1 מושב לטובת הציבור החרדי". בהחלטה עוד נכתב כי מדובר ב"החלטה עירונית בדבר מודל 'ייצוג הולם', שנקבעה על ידי ועדת הבחירות העירונית".



באתר העירוני מוסבר כי "מודל הייצוג ההולם מתבסס על נתוני ההצבעה למועצת העירייה בבחירות האחרונות בירושלים, לפי שיעור ההצבעה למפלגות הכלליות ולחרדיות בכל שכונה. על פי נתונים אלו, ועדת הבחירות המרכזית קובעת את שיעורה היחסי של כל אוכלוסייה בכל שכונה, ובהתאם מגדירה את כמות הנציגים של כל אוכלוסייה בהנהלת המינהל הקהילתי. זו הדרך הנגישה והמדויקת ביותר להתאים בין התפלגות האוכלוסיות בשכונות לבין הרכב הנהלת המינהלים".

מנתונים שהגיעו ל"כל העיר" עולה כי במינהליים הקהילתיים בקעה, גוננים, גינות העיר, פסגת זאב והר חומה ישוריין נציג אחד למגזר החרדי, מתוך 8 נציגים בסך הכל.

להשלמת המהלך ולשם הנראות, במינהל הקהילתי אשכולות (המורכב בין היתר מהשכונות החרדיות שמואל הנביא וסנהדריה) ישוריין מקום אחד לנציג.ה מהציבור הכללי, בהנחה ויהיו תושבים שירצו להתמודד על המשבצת הזו ואילו במינהל הקהילתי של השכונה החרדית בית וגן ישוריינו 2 מקומות לנציגים מהציבור הכללי.

 


צילוך מסך -ייצוג במינהלים הקהילתיים

צילוך מסך


בין המתנגדים הבולטים להחלטה החדשה של העירייה – עו"ד איתמר שחר, מועמד בבחירות להנהלת המינהל הקהילתי גינות העיר. שחר שיגר מכתב ליו"ר ועדת הבחירות השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, ובו הוא כותב: "ההחלטה שהתפרסמה בנוגע לשריון של קבוצות אוכלוסייה ניתנה לכאורה על ידי 'ועדת הבחירות המקצועית' ביום 24.9. יש איתה כמה בעיות קשות: ועדת הבחירות המקצועית לא מוסמכת להחליט בנושאים כאלה – זו ועדה שאמורה לטפל בנושאים תפעוליים-טכניים של התנהלות הבחירות. 4 מתוך 6 החברים בה הם עובדי עירייה שאינם נבחרי ציבור". עוד מוסיף שחר: "החלטה על שריון פוגעת בעקרון השוויוניות בבחירות – וזה מנוגד לתקנון הבחירות".

אליו מצטרפת ענת מופקדי, מועמדת למינהל קהילתי בקעה, שמוסרת כי "בשינוי תקנון בחירות באמצע הליך נופל פגם משמעותי. בעיר ירושלים יש קושי להכיל כללים מגזריים באופן אחיד. המדד שנקבע להגדרת אוכלוסיה הוא מדד ההצבעה לסיעות במועצה. המדד אינו חד משמעי ואינו שומר על ערכי שוויון. בשכונת בקעה, בה הייצוג לאוכלוסיות חרדיות נמוך, חשוב שהמועמדים יתמודדו ולא ישוריינו, דבר היכול להכפיל את כוחם בהנהלות למינהלים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה:"עיריית ירושלים שואפת לתת ייצוג בהנהלת המינהלים הקהילתיים למגוון התושבים בשכונה, על פי חלקם וגודלם בשכונה. זאת מתוך מטרה שיהיו שותפים לעשייה. בסבב הבחירות הקודם התקיים מנגנון שהעביר את הבחירה לידי ועדות מסדרות. בהתאם למדיניות ראש העיר להגדלת מעורבות התושבים, בוטל הסעיף".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. שי

    לדעתי, עדיף לשריין מנדטים על בסיס החלוקה המגדרית או התפלגות הגילאים אזור מסוים מאשר לשריין מנדט לחרדי.

  2. ג.מ

    וככה לאט לאט נאבד עוד תושבים חילונים בירושלים. ובסוף תהפך ירושלים לבני ברק 2. נשבר הלב….

  3. תמרי

    יפה מאד! ככה צריך מקום לימודים ותעסוקה עבור ילדי החרדים שמסתובבים ברחובות מסכנים. הגיע הזמן לצדק יפה מאד מצוין תודה!

  4. אלמוני

    אין משועממים כמו בקעה בחייאת אין לכם במה להתעסק בחרדי/ חילוני אתם תמיד דוגלים בלקבל את האחר ופה אין אפילו טיפה מזה העיקר שיהיה שלום ושמחה לא צריך יותר מזה…

  5. משיח

    אפשר לשריין מקום גם ל-:
    1. להט"בים
    2. אוכלי אשכוליות
    3. פוזלים
    וכו'..
    אבל מה אשפת לי . אני כבר לא גר בירושלים.

  6. מואאה

    פעם שכונת בקעה הייתה שכונה של אנשים טובים ספרדים מקבלים כל אחד בשמחה היום בנו כאן עוד דירות והתחילו להגיע אשכנזים מהסוג הזבל של האשכנזים מתנשאים לא אכפת להם מכלום רק מעצמם מיץ של הזבל כל יום בוכה לאן השכונה היפה שלי נעלמה ככה איפה כל אחי הספרדים בואו תחזרו לשכונת בקעה בואו נעיף מכאן את האשכנזים או שיבואו אשכנזים טובים יותר

  7. Avi

    ואם הייתה החלטה שחייב להיות אישה , או אטיופי , זה גם היה מעורר סערה ?

  8. פיני מור

    כולם אינטרסנטים, העיקר להרוויח ולא משנה על גב של מי ולעשות לחיים על דם …

  9. העצבני מהשפלה

    די עם המחרידים , שינהלו את השכונות בהן הם חיים
    ושלא יערבו במיהול השכונות החילוניות .
    די להתרפס להם , הגיע הזמן להעמידם במקום בו הם ראויים להיות.
    ושלא יתערבו בשכונות החילוניות , כמו שאינם מתערבים בראש אל עמוד , שועפאט , דחייאת אל באריד ועוד

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר