פרויקט הרחבת הכנסת (הדמיה: פלג אדריכלים)
פרויקט הרחבת הכנסת (הדמיה: פלג אדריכלים)

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את התוכנית להרחבת הכנסת: זכויות הבנייה צומצמו

התוכנית להרחבת הכנסת: מתכננת המחוז הנחתה לשנות את הבינוי באופן מהותי כך שמרבית תוספת השטחים תהיה בתת-הקרקע והבינוי העילי לא יתחרה במבנה המקורי

פורסם בתאריך: 20.6.21 14:22

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה את התוכנית להרחבת הכנסת – "הכנסת 2040", אך הוועדה החליטה לצמצם את זכויות הבניה ואת מקומות החניה באופן שיאפשר את מימוש צרכי הכנסת בטווח הקרוב, תוך מתן גמישות לטווח ארוך יותר. בהחלטתה הוועדה השתכנעה כי "ראוי להציע שימור רחב יותר של המאפיינים הייחודיים של המתחם, לרבות מאפייני הצמחייה והסביבה, אשר מהווים חלק מההקשר הנופי בו ממוקם המשכן. זאת על מנת לצמצם את הפגיעה בשטח הפתוח הערכי ככל הניתן".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


התוכנית המופקדת תוכננה וקודמה מתוך הבנה לחשיבות השמירה על ייחודיותו של מבנה הכנסת המקורי כמבנה היסטורי, המהווה את סמלה של הדמוקרטיה הישראלית. בהתאם לכך, הנחתה מתכננת המחוז לשנות את הבינוי באופן מהותי כך שמרבית תוספת השטחים תהיה בתת-הקרקע, והבינוי העילי לא יתחרה במבנה המקורי. על כן ההרחבה מוצעת בעיקרה בבינוי שרובו מצוי בשיפולי הקרקע, באופן כזה שניתן לראות את משכן הכנסת בכל היקפו. כמו כן, ניתנה התייחסות נופית מיוחדת לגגות המבנים שיהיו "גגות ירוקים".

התוכנית עצמה כוללת משרדים, אולמות, מתחם ועדות, שירותים כלליים לעובדי המשכן ולמשלחות ומרכז אנרגיה. בנוסף, יוקמו מרכז מבקרים שתהיה אליו גישה מתחנת הרכבת הקלה, וכן כניסה נפרדת לעובדי המשכן. הבינוי בתוכנית הינו בגובה של 1-2 קומות מפני הקרקע וחניון תת-קרקעי.

בעת הקמתה ייצגה הכנסת כ-650 אלף אזרחים בבית פרומין שבמרכז העיר. כעת היא מייצגת כ-9 מיליון אזרחים. משכן הכנסת עבר הרחבות בשנות ה-90' ובתחילת שנות ה-2000, אשר במסגרתן נוספו למשכן כ-40 אלף מ"ר, אך בחלוף השנים הובהר כי קיים צורך להרחבה נוספת שלו.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה: "האתגר אדריכלי הגדול אשר עמד פניה של התכנית הינו הוספת הבינוי הנדרש לכנסת באופן שלא יסתיר או יתחרה במבנה המונומנטלי. התכנון המעודכן הצליח לעמוד באתגר זה. שטחי הבינוי שיתווספו תוך שמירה מוקפדת על כך שהמבנה ההיסטורי הקיים יישאר חלק בקו הרקיע של ירושלים".


שירה תלמי (צילום: אלידור חדד)

שירה תלמי (צילום: אלידור חדד)


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שלטון פח

    במקום לצמצם להם אחוזי בניה, יש לבטל את התוכנית הזו לגמרי ולשקול את הריסת המבנה הנוכחי.

    איננו צריכים להחזיק על חשבוננו 120 ליצנים בטלנים כל שכן 140 כפי שחשבו לעשות.

  2. אגם

    כל הכבוד
    החשיבות של העיר מתבטאת ביופייה
    וטוב שהעירייה תמשיך לשים דגש על זה
    בפרט עיר תיירותית כירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר