(צילום: אילוסטרציה אי.פי)
(צילום אילוסטרציה: אי.פי)

רק לעת זקנה: בני זוג ניצולי שואה מירושלים קיבלו קצבה חודשית של ניצולי שואה

זוג ניצולי שואה מירושלים מקבלים קצבה חודשית בסך כולל של 10,300 שקלים, בזכות הסיוע במיצוי זכויות של עמותת אביב לניצולי שואה. כעת יוכלו בני הזוג לחיות את שארית חייהם בכבוד

פורסם בתאריך: 11.8.21 16:04

למרות גילם המתקדם, ראובן בן ה-92 ונעמי בת ה-84, זוג ניצולי שואה מירושלים, מעולם לא קיבלו את הזכויות המגיעות להם כניצולי שואה. ראובן קיבל רק מענק שנתי בסך 3,991 שקלים, ואילו נעמי לא הוכרה כלל כניצולת שואה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ככל שהתבגרו מצאו עצמם מתקשים להתמודד עם עלויות הקיום הגבוהות, לכן פנתה נעמי למוקד הסיוע הטלפוני של עמותת אביב לניצולי השואה, עמותה המסייעת לניצולי השואה למצות את מכלול זכויותיהם בארץ ובעולם ללא כל תשלום מצידם, וביקשה לברר האם ראובן ממצה זכויותיו כניצול שואה.

עו"ד דוד נויהוף, יועץ זכויות של עמותת אביב לניצולי השואה, נפגש עם נעמי והסביר לה כי לאור סיפור הרדיפה של ראובן הוא זכאי לקצבה חודשית כניצול שואה. לאחר שעו"ד נויהוף שמע גם את סיפורה של נעמי, שמשפחתה ברחה מגרמניה לאחר ליל הבדולח, הוא הפתיע אותה כשהסביר כי גם לה מגיעות מכלול הזכויות של ניצולת שואה.

עו"ד נויהוף סייע לבני הזוג בהגשת הבקשות לרשות לזכויות ניצולי השואה. כל הבקשות אושרו וכיום בני הזוג מקבלים יחד קצבה של 10,300 שקלים. בני הזוג הנרגשים הודו לעו"ד נויהוף על הסיוע המקצועי והליווי המסור והסבירו כי מדובר בתוספת משמעותית מאוד להכנסתם החודשית שמאפשרת להם ביטחון כלכלי לשארית חייהם.

אורלי סיון, מנכ"לית עמותת אביב לניצולי שואה: "סיפורם של ראובן ונעמי, ממחיש עד כמה הסיוע במיצוי זכויות משנה חיים. זו שליחות עבורנו לדאוג לרווחתם האישית והכלכלית של ניצולי השואה ולסייע להם לשפר את חייהם, ללא כל תשלום מצידם. בכל יום אנו פוגשים ניצולי שואה שחיים בדוחק ובצמצום, אך הודות לסיוע במיצוי זכויות, הם מקבלים את הכספים וההטבות שמגיעים להם ומובטח להם ביטחון כלכלי לשארית חייהם. לניצולי השואה מגיעות זכויות והטבות מגופים שונים בארץ ובעולם, בזכות ולא בחסד מתוקף החוק, אך רבים מהם מתקשים לממש אותן משום שהתחום הזה מאוד מורכב וסבוך.

"ישנם ניצולי שואה שאינם יודעים מה הן הזכויות שמגיעות להם או שהם לא מודעים לעדכונים בחוק שיכולים להיטיב איתם, ויש ניצולי שואה שמתקשים להגיש את הבקשות בכוחות עצמם, או שנרתעים מהתהליך הבירוקרטי המורכב ואנו קוראים לכל ניצולי השואה ובני משפחותיהם לפנות לעמותת אביב לניצולי השואה עוד היום ולמצות את זכויותיהם כדי לשפר את חייהם".

 עמותת אביב לניצולי השואה נוסדה בשנת 2007 במטרה להבטיח את מיצוי זכויותיהם של ניצולי השואה בישראל.  עורכי הדין – יועצי הזכויות של העמותה, מעניקים סיוע  אישי לניצולי השואה במיצוי מכלול זכויותיהם בארץ ובעולם ללא כל תשלום מצדם.

מוקד הסיוע הטלפוני של העמותה: 5711* פועל ברציפות 24 שעות ביממה. בשנות פעילותה סייעה עמותה ללא כל תשלום ליותר מ-70 אלף ניצולי שואה לקבל זכויות והטבות בשווי של למעלה מ-600 מיליון שקלים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוני בשטרי ליטר

    על מה הגאוה שלסוף חייהם דאגתם לזוג ניצולי השואה.
    תתביישו הייתם צריכים לנשות זאת לפני עשרות שנים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר